Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skatte regning + skod arbejdsgiver - råd
Fra : Morgan Jones

Dato : 07-05-03 22:15

Hey!

Udover mit almindelige job sidste år havde jeg en lille opgave hos en anden
arbejdsgiver. (naturligvis med primær arbejdsgivers tilladelse osv)

Jeg arbejdede X antal dage og fik et beløb for dette. Dette beløb blev der
naturligvis trukket skat af (december 2002) og jeg fik en "lønseddel" med
Løn, Skat, Sp Bidrag og til sidst hvad jeg så fik udbetalt. (lidt under
halvdelen)

Ganske fint.

Så da jeg fylder min selvangivelse ud i år lægger jeg mærke til at min
årsindkomst ikke inkluderer dette beløb - Jeg har dog fået fremsendt en
oplysningsseddel fra den sekundære arbejdsgiver hvor der står hvor meget det
hele drejede sig om, og at de havde tilbageholdt A skatten osv. Hm. Jeg
lægger naturligvis min alm. oplyste indkomst + indkomsten fra bijobbet
sammen på selvangivelsen og vedlægger oplysningssedlen fra min sekunære
arbejdegiver.

Idag får jeg så min årsopgørelse. Sjovt nok med en restskat der er på stort
set samme beløb som sekundær arbejdsgiver tilbageholdt i skat. Jeg kan
naturligvis godt lægge to og to sammen. Fjolserne har enten glemt at
indbetale skattepengene eller gjort det for sent.

Hvad gør man så? Og hvilke pressionsmidler har man for at få dem til at få
fingeren ud? Jeg har "lønseddelen" liggende.

Morgan

Fra : Leonard

Dato : 07-05-03 23:49

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote:

> [...]
>naturligvis trukket skat af (december 2002) og jeg fik en "lønseddel" med
>Løn, Skat, Sp Bidrag og til sidst hvad jeg så fik udbetalt. (lidt under

Blev der brugt noget fradrag på denne udbetaling?

> [...]
>naturligvis godt lægge to og to sammen. Fjolserne har enten glemt at
>indbetale skattepengene eller gjort det for sent.

Hvormeget står der på din årsopgørelse at du har tjent og betalt i
skat?
Passer de tal ikke med de lønsedler du har, altså hvis du lægger alle
dine lønsedler fra begge arbejdsgivere sammen?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Morgan Jones

Dato : 08-05-03 16:31

Der er styr på det nu. Tak for hjælpen. For sen indbetaling.

Morgan

Fra : Dorte Petersen

Dato : 30-05-03 21:07

For en anden gangs skyld så er det ikke dit problem om skatten er indbetalt,
fordi du har dokumentation for at du har betalt beløbet, også har du rent
mel i posen...resten er Told og Skat, arbejdsgiverkontrollens problem og
hverken dit eller kommunens problem...