Konvertere NTFS->EXT2 ?
Fra : baal

Dato : 25-03-01 09:29

Er det muligt at konvertere et NTFS filsystem til Linux EXT2 filsystemet ?
Hvis ja, hvordan og hvilke programmer skal jeg bruge ?

Mvh Baal

Fra : frank damgaard

Dato : 25-03-01 11:25

baal <no@mail.com> wrote:
> Er det muligt at konvertere et NTFS filsystem til Linux EXT2 filsystemet ?
> Hvis ja, hvordan og hvilke programmer skal jeg bruge ?

Det letteste : lav backup fra NTFS, og restore til EXT2 ?

Husk dog der kan være forskel i rettigheder , tegnsæt på filnavne mv.
så check inden du sletter NTFS filerne.

--
Frank Damgaard

Fra : baal

Dato : 25-03-01 13:54

Det var også min umiddelbare plan, men det er nok ikke det letteste.
Der er cirka 180/200gb fyldt op på maskinen ... Ikke så fedt at lave backup
af

mvh baal

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 25-03-01 19:20

"baal" <no@mail.com> wrote in message news:99kaft$h7b$1@news.inet.tele.dk...
> Er det muligt at konvertere et NTFS filsystem til Linux EXT2 filsystemet ?
> Hvis ja, hvordan og hvilke programmer skal jeg bruge ?

Del NTFS-tingene via samba og hent det ned på din EXT2.

200gb uden backup lyder i øvrigt ikke som en sjov ting at miste, med mindre der er tale om ligegyldigheder, naturligvis.

// Steffen