Jagt Modstandere.
Fra : Andy T

Dato : 07-05-03 16:48

Hvorfor går i jagt modstandere ikke over i dette forum:
http://home.worldonline.dk/nini/lmj/
og "hyler blandt de ulve"? Deres intellektuelle niveau er omtrent på samme
stadie som jeres.

Der findes en international betegnelse for sådan nogle som jer og det er:
Troll.

Candidate definitions for "Troll":

1) Someone addicted to negative attention

2) An annoying pest

3) A person who is wrong -- [Vote: 1 for, 4 against]

4) An annoying pest who is wrong

5) Somebody who states their viewpoint over and over

6) Somebody looking to start an argument

7) Someone who makes deliberately inflammatory remarks with the
malicious aim of creating unconstructive argument

8) Someone obsessed with a narrow topic

9) One who deliberately seeks to denigrate, belittle, provoke, or
harass (too similar to first one IMO) [No, actually, the intent is
different. See note in section below. {What about "someone who sets out to
irritate people". A list of sins can probably be factored somehow IMO.}]

10)An instance of communication constructed to denigrate, belittle,
provoke, or harass (all of the above can be nounified)

Nogle af jer opfylder indtil flere af punkterne blandt andet punkterne: 1),
6), 7), 9) & 10).

Det er utroligt i ikke har andet at gå op i!

Hilsen

Andy

P.S. "Never argue with an idiot. They bring you down to their level, then
beat you with experience."

Fra : Peter Weis

Dato : 07-05-03 20:05

"Andy T" <timelapse08@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> http://home.worldonline.dk/nini/lmj/
> og "hyler blandt de ulve"? Deres intellektuelle niveau er omtrent på

Sikken en gang vås.

mvh
Peter (jæger)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-05-03 09:11

"Andy T" <timelapse08@hotmail.com> escribió

> Der findes en international betegnelse for sådan nogle som jer og
det er:
> Troll.

Ja det er da en dejlig behagelig etikette at sætte på folk som ikke
har samme holdning som dig. Respekt til Peter Weis og andre jægere
der gider at tage diskussionen op med os jagt-modstandere her i
"jeres forum"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-05-03 09:21

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> har samme holdning som dig. Respekt til Peter Weis og andre jægere
> der gider at tage diskussionen op med os jagt-modstandere her i

Så længe man gør det med saglige argumenter er debat godt. Men at læse nogle
af de argumenter på www.antijagt.dk er rent til grin.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Andy T

Dato : 08-05-03 20:37

Inden du svarer på et indlæg burde du gøre dig den ulejlighed at gennemlæse
det først.

Jeg slynger ikke bare en etikette ud, men underbygger netop min "
beskyldning" med et sagligt og dokumenteret indlæg.

Som jeg ser det opfylder flere af skribenterne ét eller flere af punkterne
efter den internationale og standardiseret fortolkning af begrebet TROLL.
Jeg har intet imod jagt etiske diskussioner her i gruppen så længe de holdes
på et sagligt og seriøst plan, dette er bare ikke tilfældet.

Denne gruppe er efter min mening IKKE beregnet til at diskutere om hvorvidt
jagt er berettiget eller ej, men et sted hvor JÆGERE udveksler informationer
om alt muligt jagt relateret.

Man skal være ualmindelig naiv hvis man tror at i er her i gruppen for at
søge informationer eller saglige diskussioner om jagtens berettigelse. Det
er i ikke, i er Troll´s i ordets egentlige betydning.

Hilsen

Andy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-05-03 07:45

> [...]
hvorvidt
> jagt er berettiget eller ej, men et sted hvor JÆGERE udveksler

Denne gruppe er den eneste der dækker emnet jagt. Derfor kan man diskutere
alle emner vedrørende jagt i denne gruppe, også jagtmodstand.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-05-03 08:36

"Andy T" <timelapse08@hotmail.com> escribió en el mensaje

> Jeg slynger ikke bare en etikette ud, men underbygger netop min "
> beskyldning" med et sagligt og dokumenteret indlæg.

Vrøvl! Det er ikke andet end en etikette du forsøger at pådutte folk
med en bestemt holdning. At du senere prøver at hæfte en liste af
begrundelser a lá "An annoying pest" gør ikke din post saglig på
nogen måde.

> Som jeg ser det opfylder flere af skribenterne ét eller flere af
punkterne
> efter den internationale og standardiseret fortolkning af begrebet
TROLL.

Standardisering? yeah right!

> Jeg har intet imod jagt etiske diskussioner her i gruppen så længe
de holdes
> på et sagligt og seriøst plan, dette er bare ikke tilfældet.

Det er svært at holde etiske diskussioner på et sagligt plan ene og
alene af den årsag at de er etiske. Etik er et spørgsmål om
personlige anskuelser og personlige følelser.

> Denne gruppe er efter min mening IKKE beregnet til at diskutere om
hvorvidt
> jagt er berettiget eller ej,

Nå, men så tager du jo fejl, fra fundatsen til denne gruppe:

<citat>
Formålet med gruppen er diskussion af jagtrelaterede emner såsom:
- Jagt-/natur-oplevelser
- Spørgsmål ang. jagt, ex. "Hvordan får man jagttegn?"
- Jagtlove/etik

</citat>

hvorvidt jagt er berretiget eller ej falder ind under "jagtlove/etik"

> Man skal være ualmindelig naiv hvis man tror at i er her i gruppen
for at
> søge informationer eller saglige diskussioner om jagtens
berettigelse.

Jeg følger personligt med i gruppen i løbet af et par dage da jeg har
deltaget i en diskussion der er blevet ført videre her i gruppen.

> Det
> er i ikke, i er Troll´s i ordets egentlige betydning.

Nej.
Tag venligst et kig på

LArs hoffmann

Fra : Peter Weis

Dato : 09-05-03 10:45

> [...]

de holdes
> på et sagligt og seriøst plan, dette er bare ikke tilfældet.

Nu trækker du allerede i land: Først var det "I jagtmodstandere", nu
er det "flere skribenter". Gad vide hvor det ender.

mvh
Peter

Fra : R. Ilsøe

Dato : 09-05-03 10:19

> Jeg slynger ikke bare en etikette ud, men underbygger netop min "
> beskyldning" med et sagligt og dokumenteret indlæg.

Det er fundatsen da også...! Der står i den at det netop også er til at
diskutere det etiske, så du kan altså ikke gå ind og påstå andet, da
fundatsen er hvad der tæller.

> [...]
holdes
> på et sagligt og seriøst plan, dette er bare ikke tilfældet.

Ja, nu ved jeg ikke om Punish er kommet her ind, da han heldigvis befinder
sig i mit killfilter, men de andre jeg har set skrive kommer da bare med
deres holdninger. Se det som en mulighed for at få lov at forklare folk hvad
jegt egenlig går ud på, hvor lidt dyrene lider og hvad formålet ofte er med
det. (Jurstering af bestand, bortskaffelse af syge eller skadede dyr feks.)

> [...]
hvorvidt
> jagt er berettiget eller ej, men et sted hvor JÆGERE udveksler

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.jagt

Læg mærke til pkt. 3 som også er blevet postet her inde éen gang allerede:

*********
3. Fundats:
[...]

Forklar så lige hvor det står at gruppen ikke er til at diskutere om jagt er
berettiget eller ej.

> Man skal være ualmindelig naiv hvis man tror at i er her i gruppen for at
> søge informationer eller saglige diskussioner om jagtens berettigelse. Det
> er i ikke, i er Troll´s i ordets egentlige betydning.

Jeg synes nu helt ærligt, sorry, at der er mere troll i dig når du begynder
at diskutere gruppens formål og kommer med påstande om hvad gruppen er til
selvom fundatsen siger noget helt andet. Hold dig selv til emnet fra nu af,
tak! Hvis du ikke kan tåle at der findes jagt-modstandere, så hold dig
fra de tråde hvor de fuldt legalt kommer med deres holdning! Jeg synes
debatten gennemgående er god! Den giver os forståelse for andre folks
holdninger da langt de fleste argumenter både for og imod er gode!

--
Rinnie (Der ikke har noget imod jagt men aldrig selv vil kunne dræbe et dyr
ved skud)

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 09-05-03 10:47

> [...]
> har samme holdning som dig. Respekt til Peter Weis og andre jægere
> der gider at tage diskussionen op med os jagt-modstandere her i

Ja, det har da fået sat lidt liv i kludene herinde

I er i øvrigt velkomne til at diskutere jagtens berettigelse herinde.
I behersket omfang kan interesserede også få mulighed for at komme med
på en jagt og se hvordan det kan foregå.

mvh
Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-05-03 11:45

"Peter Weis" <p.weis@email.dk> wrote in message

> [...]
> I behersket omfang kan interesserede også få mulighed for at komme med
> på en jagt og se hvordan det kan foregå.

Til interesserede: Pas nu på, man kunne blive helt skudt i det