newbie: værdi i variabel
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 07-05-03 16:45

Jeg har lavet en side med nogle databaseudtræk (fungerer), men for at
indsætte de søgte kriterier, vil jeg lægge det fundne antal poster i en
variabel.

Noget af koden er:

Dim totaler, ... etc
strSQLtotal = "SELECT COUNT(forfatter) AS total FROM publikationer"
<% set rs = conn.execute(strSQLtotal) %>
Og her er problemet:
Jeg vil gerne placere det fundne antal i variablen "Totaler" og prøver
dette:
<%Totaler = rs("total")%>

men det virker ikke. Når jeg kommenterer linjen ud er kører siden igen.
Er det ikke korrekt syntax?

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 07-05-03 17:51

Ok problem løst. Det lykkedes mig at finde ud af det. Syntax fejlede vist
ikke men min INSERT INTO syntax gjorde.