C++<<"Konsol og ACE"
Fra : Socketd

Dato : 07-05-03 15:57

Hey

Jeg laver lige en 2 i 1, håber det er ok

1. Konsol arbejde

a) Hvordan læser jeg én char fra keyboardet, altså så den ikke venter på
jeg fx trykker <enter>, men med det samme der er trykket går den videre.
Jeg kender godt C's getchar(), men det skal være en C++ funktion.

b) Sidste jeg spurgte fik jeg anbefalet ncurses til at lave text-based
menuer og mulighed for at flytte med curseren, men denne er vist ikke
porteret til windows!?!!? Så hvilke andre muligheder har jeg?

2. ACE

Jeg er blevet anbefalet ACE herinde, vil lige spørge om ACE indeholder:

a) Mulig for at kryptere en forbindelse (SSL)?

b) IPC og concurrent programmering (ala fork())?

c) Mulighed for apparent concurrency via noget ala select().

Håber nogen kan hjælpe

mvh
socketd

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-05-03 18:13

Socketd skrev:
> [...]
> jeg fx trykker <enter>, men med det samme der er trykket går den videre.
> Jeg kender godt C's getchar(), men det skal være en C++ funktion.

Du kan bruge ncurses, det er skrevet i C, men kan godt bruges fra C++

> b) Sidste jeg spurgte fik jeg anbefalet ncurses til at lave text-based
> menuer og mulighed for at flytte med curseren, men denne er vist ikke
> porteret til windows!?!!? Så hvilke andre muligheder har jeg?

Der findes en udgave af ncurses til windows, den følger med cygwin
(www.cygwin.com), der er en C og C++ compiler baseret på C++.

--
Bertel Brander, author of Wain, a free text editor for programmers:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/program.htm

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-05-03 21:20

"Socketd" <db@traceroute.dk> wrote

[8<8<8<]
> a) Mulig for at kryptere en forbindelse (SSL)?

Ikke direkte, men så vidt jeg husker kan man bruge OpenSSL og ACE sammen

> b) IPC og concurrent programmering (ala fork())?

Klassen ACE_Process indkapsler vist fork.
IPC er et bredt begreb

c) Mulighed for apparent concurrency via noget ala select().

ja.
Se ACE::select og ACE_Handle_Set

> Håber nogen kan hjælpe

Spørg eventuelt på comp.soft-sys.ace
Kig på Douglas C. Schmidt's hjemmeside http://siesta.cs.wustl.edu/~schmidt/
Læs bøgerne
C++ Network Programming, Volume 1
Mastering Complexity with ACE and Patterns
Douglas C. Schmidt, Stephen D. Huston
ISBN 0-201-60464-7
og
C++ Network Programming, Volume 2
Systematic Reuse with ACE and Frameworks
Douglas C. Schmidt, Stephen D. Huston
ISBN 0-201-79525-6

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Robert Larsen

Dato : 07-05-03 21:55

Socketd wrote:
> a) Hvordan læser jeg én char fra keyboardet, altså så den ikke venter på
> jeg fx trykker <enter>, men med det samme der er trykket går den videre.
> Jeg kender godt C's getchar(), men det skal være en C++ funktion.

Der er ingen grund til ikke at bruge C funktioner. Der er alligevel
mange ting, som ikke er standard C++ og som har et C interface, som du
bliver nødt til at bruge. Der findes f.eks. ikke nogen C++ klasser til
at give dig informationer om filsystemet eller netværks programmering.
Så må man ty til ikke-standard libraries.
Derfor....brug C funktionskald alt det du vil.

Robert

Fra : Socketd

Dato : 08-05-03 14:04

On Wed, 7 May 2003 22:19:49 +0200
"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> IPC er et bredt begreb

Jeg tænkte på at når du fx fork()'er en process, så skal de jo stadig
have mulighed for at "snakke" sammen. Enten via pipes, local sockets
eller en anden form for shared memory.

mvh
socketd

Fra : Socketd

Dato : 08-05-03 14:06

On Wed, 07 May 2003 19:12:56 +0200
Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Der findes en udgave af ncurses til windows, den følger med cygwin
> (www.cygwin.com), der er en C og C++ compiler baseret på C++.

Ok, har hørt lidt om cygwin, men det er ikke noget jeg har leget med
Meeen det må jeg jo så gøre nu, kom i sving!

Takker for svaret...og til Robert!

mvh
socketd