En advarsel til fjolser som mig:-)
Fra : Ladycatwoman

Dato : 07-05-03 09:50

Hej allesammen.

Jeg har lige haft en meget ubehagelig oplevelse, som jeg gerne vil advare
andre imod.
Jeg ved godt, at det er min egen skyld, men netop derfor vil jeg gerne
advare andre.

Jeg har lige været ude og gå med Cujo. Vi endte ved købmanden, hvor jeg
placerede ham ved hundekrogen. Da han havde sin flexline på, var jeg nødt
til at lave et dobbelthalvstik omkring krogen, men det fungerer også fint.

Da jeg efter maks. 10 minutter kommer ud i forhallen, kan jeg høre Cujo gø
og se en stor forsamling stå lige udenfor døren.
Jeg skynder mig ud, da jeg frygter, at han er kommet op og slås med en anden
hund. Det var han ikke.

Jeg er stadig rystet over, hvad jeg så, da jeg kom ud.
En mand står med sin indkøbsvogn og kører ind i min elskede hund, der er løs
og selvfølgelig forsøger at undvige.
Jeg sætter mig på hug, kalder 1 gang på ham og heldigvis kommer han med det
samme hen til mig og sætter sig. Jeg kan se, at hans snor er knækket.
Jeg spørger manden, hvorfor han gjorde det, og han siger, at Cujo hoppede
efter ham og ville bide.
Jeg ved som sagt ikke, hvad der var sket forud for denne situation, men det
udtryk Cujo havde, viste ikke noget tegn på agressivitet. Det kunne manden
selvfølgelig ikke vide, og jeg bebrejder ham INTET. Jeg havde sikkert gjort
det samme.

Det sjove er så, at mens jeg forsøger at få Cujo til at falde til ro, kommer
folk hen for at klappe ham. Hvad giver I mig? Her har de lige set, hvad der
er sket, og så vil de klappe ham. De kunne åbenbart se, at Cujo bare ville
lege, og at der ikke var noget ondt i ham. Rar oplevelse oveni det hele.

Cujo og jeg listede hjem med den knækkede snor, jeg har tjekket ham, og han
har heldigvis ikke slået sig, og han er også faldet helt til ro og sover på
sofaen.
Mig derimod er stadig noget rystet og bebrejder mig selv, at han ikke havde
den anden snor på, der ihvertfald ikke knækker.
Det kunne være gået helt galt, hvis han var løbet ud på vejen eller hvis han
havde bidt en af angst.
Nu skal der gå rigtig lang tid, før Cujo igen skal stå ved købmanden, hvis
han overhovedet skal det igen.

Jeg vil gerne advare alle mod flexliner og hundekroge. Det kan godt være, at
jeg er det eneste fjols, der kan finde på at gøre dette, men advarsler kan
vel ikke gives en gang for meget?

Med venlig hilsen en rystet Cujos mor og en sovende Cujo.

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 07-05-03 15:51

Hej Cujo og Cujos mor - flot du poster denne historie til skræk og advarsel
og som taler for sig selv

hilsen Pia

Fra : Smat

Dato : 07-05-03 16:53

> [...]
at
> jeg er det eneste fjols, der kan finde på at gøre dette, men advarsler kan

Synes faktisk ikke du er et fjols, du havde forsøgt! Ja ja vi kan alle være
uheldige og ja en flexline er noget fanden har skabt - men dermed ikke sagt
at de ikke er vældig rare til de dage hvor man ikke orker en hund der
trækker afsted med en.
Lad være med at bebejde sig selv for meget. Men overvej om du ikke snart
skal til købmanden igen, så både du og hund, kan kommer helt på den anden
side af denne trælse oplevelse.

MVH
Margrethe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-05-03 17:25

> [...]
>skal til købmanden igen, så både du og hund, kan kommer helt på den anden

,,,,,,,,,,,Vi må da netop håbe at hun har lært ikke at stille sin hund
udenfor købmanden, for som hun selv skrev så kan så meget gå galt, og
den kunne da også have bidt en lædersnorover så det er ikke kun
flexliner der er problemet men selve det at sætte sin hund et sted
hvor man ikke kan holde øje med den. Jeg syntes også at det er flot at
hun fortalte historien det var der nok mange der ikke havde gjort ! og
ja historien taler for sig selv, og jeg tror nok at de fleste opfatter
den som at man ikke skal stille sin hund et sådan sted.

Fra : Smat

Dato : 07-05-03 17:45

> [...]
> ja historien taler for sig selv, og jeg tror nok at de fleste opfatter
> den som at man ikke skal stille sin hund et sådan sted.

Tja... det kan da godt være det bare er mig der er sær, det skulle ikke være
første gang
Jeg har 3 situationer hvor jeg ikke kan få min hund til at lade være med at
trække:
1, når vi skal til hundetræning
2, når han skal til dyrlæge
3. når han skal ned at sidde foran Føtex.
Så ud fra punkt tre har jeg nok bare ikke tænkt længere end til min egen
næsetip. Apollo trækker derhen (de sidste 10 m.) og sætter sig uden jeg ber
ham om det. Så jeg har ingen problemer med at sætte ham der, jeg synes ikke
engang det er synd for ham.
Mon dog min hund er den eneste der ikke føler det som en straf. Jeg har også
vænnet ham til det fra han var 10 uger, bare lige ude af øje og så tilbage
igen, og ja det har da kostet et par godbidder, men han har virkelig aldrig
vist tegn til at synes det var træls. Måske har jeg bare været superheldig!
Jeg synes det er mere synd, at gå derned uden ham, han synes jo det er
dejligt at være ude at gå.

Bestemt er det flot at fortælle sådan en historie, det er da dem vi alle
lærer af!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-05-03 18:01

> [...]
>1, når vi skal til hundetræning
>2, når han skal til dyrlæge
>3. når han skal ned at sidde foran Føtex.

,,,,,så kan jeg fortælle en anden historie nu du nævner føtex. Der
hvor jeg købte min første hund havde de haft et hvalpekuld før, og en
af køberne havde hentet hvalpen og skulle i føtex på vejen hjem
stillede den uden for da han kom ud var hunden væk og blev fundet
flået på en mark nogle dage senere , han mistede 8000kr og sin hund,
ingen vidste hvad der var sket, men bare et eksempel på at der kan ske
meget når man ikke holder øje med sin hund.

Der er selvfølgelig forskel på racer men visse racer er der blevet
stjålet mange af foran foretninger og i biler .

Og så er der jo selvfølgelig de situationer hvor børn kommer hen og
slår hunden i hovedet med legetøj bliver bidt og hunden aflivet, eller
hunden river sig løs bliver kørt over osv jeg syntes at der er
rigeligt med grunde til aldrig at sætte sin hund et sådan sted. Jeg
kunne aldrig finde på det og vil hellere gå en kæmpe omvej hjem med
hunden før jeg går op og handler end at sætte den uden for.

Fra : Smat

Dato : 07-05-03 19:37

> [...]
> ingen vidste hvad der var sket, men bare et eksempel på at der kan ske
> meget når man ikke holder øje med sin hund.

Ja selvfølgelig findes der psykopater, men når jeg får børn har jeg
alligevel planer om at de må stå uden for og sove i en barnevogn, jeg går på
gaden hver dag trods det jeg ved at folk kører dødskørsel i den forkerte
vejbane osv.
Jeg var til dyrlæge i går mens jeg var der ringede en dame og søgte hendes
hund, der var blevet stjålet uden for en Aldi. Hunden var 11 år! Alligevel
smutte jeg i Føtex på vejen hjem. Vi bor i et nabolag med mange hunde, jeg
synes folk er gode til at omgåes disse hunde. Mine egen hund er på kort tid
blev kendt i hele nabolaget, fordi jeg er med ham hvor der er mennesker, og
lader folk snakke med ham. Men jeg tror faktisk ikke han ville gå med andre
frivilligt. Jeg har forsøgt at teste ham lidt, indtil videre går han ikke
med andre. Men den ved jeg godt ikke holder, og jo jeg har også hørt om
tvang.
Men jeg bor nu heldigvis i et område hvor lov og orden er rimelig
fremherskende.

Fra : Leyna

Dato : 08-05-03 13:39

On Wed, 7 May 2003 20:37:24 +0200, "Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>gaden hver dag trods det jeg ved at folk kører dødskørsel i den forkerte

Jeg tager altså også stadig min hund med til købmanden, og jeg er
fuldstændig enig med dig i at hvis vi ikke kan lade børn eller dyr ude
af syne i så meget som 5 minutter, så bliver det altså et sørgeligt
liv. Både for dem og for os.
Jeg ville blive edderrasende hvis nogen fandt på at køre ind i min
hund med en indkøbsvogn, og vedkommende skulle nok få at vide hvad jeg
mente om ham m/k.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-05-03 07:35

> [...]
> ingen vidste hvad der var sket, men bare et eksempel på at der kan ske
> meget når man ikke holder øje med sin hund.

dette svar, for mine 2 hunde har det fint med at stå uden for en forretning
de 5-8 min det tager mig at købe ind - og ingen rører ved dem og de har det
fint med at vente og sidder som regel et sted hvor der er lidt sol/skygge
alt efter vejret - og jeg kan for det meste se dem inde fra forretningen -
Modsat har jeg været udsat for at have taget dem med ind i banken hvor der
er rigelig med plads, men hvor en ældre dame så sig gal på hundene og foer
hen og slog min hanhund i hovedet med sin håndtaske for han skulle bare ud
fra banken! Det var endda den bank (vil ikke nævne navne) der har haft
konkurrencer med at fotografere ens hund sidste år var det vist - og her er
hunde velkommen, der er masser af plads og vi stod ikke i vejen, tværtimod
............. hvad gør man så? man er nødt til at bebrejde damen hun
opfører sig på den måde, men man kan jo intet gøre og hunden var virkelig
ked af det - Et barn ville ikke overfalde en hund på den måde, det tror jeg
ikke ............ nå, det var som sagt nok en lille afvigelse fra emnet -
medmindre jeg bør kaldes et "fjols" for at have mine hunde med mig næsten
overal`t?

hilsen Pia

Fra : BN

Dato : 08-05-03 11:10

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne aldrig finde på det og vil hellere gå en kæmpe omvej hjem med
> hunden før jeg går op og handler end at sætte den uden for.

Helt enig! Vi handler ind på vej hjem fra arbejde/uni, og så får Sandra sin
luftetur. Enkelte gange har jeg taget hende med, men er holdt op med det,
efter at have hørt alle de forfærdelige hendelser...

Hilsen BN

Fra : Ladycatwoman

Dato : 08-05-03 11:47

> [...]
>
> Der er selvfølgelig forskel på racer men visse racer er der blevet
> stjålet mange af foran foretninger og i biler .

Cujo er schæfer og måske ikke lige den mest indbydende race at tage på trods
af hans milde sind, men jeg har godtnok ALDRG overvejet muligheden, at nogen
ville stjæle min hund.
Jeg ved godt, at det sker, og jeg ved også godt, at Cujo helt sikkert ville
gå med fremmede, hvis de altså først fik fat i hans snor. Han er så glad for
at gå tur, at det er ligemeget for ham, hvem der er i den anden ende.

Jeg kan nu se, at der er mange gode grunde til ikke at have hunden til at
stå ved købmanden, men idet det aldrig har været et problem før, var der jo
ingen grund til at stoppe med at tage ham med. Når man bare skal ind efter
cola og smøger, og hunden ikke har noget problem med at vente 10 min. så jeg
ingen skade i at tage ham med.

Hvorvidt jeg stopper med at have ham med til købmanden, det skal stadig
overvejes.
Skal jeg også stoppe med at lukke ham i haven, fordi hegnet kun er 1 meter
højt, og han en dag finder ud af, at han kan hoppe over?
Jeg vil det bedste for min hund, men man kan også blive for overbeskyttende.
1 ting har jeg dog lært og det er at have en god snor på ham ALTID.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 08-05-03 18:29

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> wrote in message

> [...]
overbeskyttende.
> 1 ting har jeg dog lært og det er at have en god snor på ham ALTID.

Min Bailey, som også er schæfer, tvivler jeg stærkt på ville følge med en
fremmed. Grunden til det er, at han i forvejen er ret mistænksom overfor
folk han ikke kender. Håber det bliver ved for jeg er bestemt heller ikke
interresseret i at se ham gå gladeligt med en fremmed mand!
Dog vil jeg så sige at hvis personen havde en anden hund med ville det blive
et størrere problem, for så ville han være ellevild for at lege!
Jeg ved snart ikke.
Det er ikke så længe siden jeg hørte om en dogue de bordeux der var blevet
stjålet!
Synes det er foruroligende at vide at det sker.
Hvad gør de med hundene egentlig?

Hilsen Betina

Fra : BN

Dato : 08-05-03 11:07

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så ud fra punkt tre har jeg nok bare ikke tænkt længere end til min egen
> næsetip. Apollo trækker derhen (de sidste 10 m.) og sætter sig uden jeg

Hej

Dette kan jeg nikke genkende til. Kom lige til at tænke på, da Sandra var 8
mdr. Vi var lige flyttet ud i en lejlighed, hvor der lå en lille købmand ca.
100 m. væk. Der kørte ingen biler i området, kun til og fra købmanden på den
anden side af, hvor vi boede. Jeg skulle lige en tur derover. Sandra blev
hjemme, men jeg havde glemt at lukke terassedøren... Mens jeg stod inde i
butikken, hørte jeg købmanden sige: "Hvem i alverden er det der har taget
sin hund med herind?" Jeg må indrømme, at jeg blev lidt forarget, men lidt
efter kom Sandra lige så glad hen til mig... nu havde hun fundet sin "Mor"!
Hun kunne åbenbart finde mig, selvom jeg var gået anden vej end hende, for
jeg gik jo ud af hoveddøren, mens hun tog turen på den anden side af
lejligheden og ned til købmanden af en lille sti.
Hendes snude har altid være fortræffelig, det var så den første gang jeg
selv oplevede det ... har også tænkt på, at det måske slet ikke var mig
hun vilolle finde, men bare gik efter duften af mad... ;---)
Nu bor vi i et rækkehus med lukket have og gård, så hun kommer ingen steder
nu, men mindre hun springer over hækken... som hun ikke ved at hun kan...

Hilsen BN, som synes I lige skulle høre en sjov historie

Fra : Smat

Dato : 08-05-03 14:36

> [...]
> nu, men mindre hun springer over hækken... som hun ikke ved at hun kan...
>
> Hilsen BN, som synes I lige skulle høre en sjov historie

Den var sød