Linksys opsætning (hjælp ... !)
Fra : Martin Stender

Dato : 07-05-03 10:48

Hej alle,

Jeg har en Proaccess, har lige fået den konverteret til Ethernet, og købt
min egen router - Linksys BEFSR41.

Men jeg kan simpelthen ikke få hul ud af den.

Mine opsætningsdata er (i følge tdc's brev):

WAN IP 62.243.2.236 (én højere end min gamle adresse, btw)
Gateway: 62.243.2.235/32
Netmaske: 255.255.255.252
IP Net: 62.243.2.232/30

Linksys'en har indtastningsfelter til følgende:
Hostname
Domainname

LAN oplysninger:
LAN ip (sat til 192.168.1.1)
LAN Subnet (sat til 255.255.255.0)

WAN oplysninger: (som jeg har sat iflg tdc's oplysninger ovenfor)
IP
Subnet mask
Default gateway
DNS

Problemet er (eller kan være) at Linksys'en kun accepterer 3 cifre i
indtastningfelsterne i webinterface'et. Men jeg ved ikke hvor meget det
betyder.

Har nogen her prøvet at sætte sådan en fætter op til Proaccess?

Jeg kan huske, at min gamle ATM speedstream router havde mit telefonnummer
stående et eller andet sted i router'en - gælder det samme denne hér?

I øvrigt kan jeg godt forbinde til de andre maskiner på netværket, men som
sagt, jeg kan ikke komme 'ud af huset'.

Hjææælp
Mvh
Martin

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-05-03 12:45

On Wed, 7 May 2003 11:48:12 +0200, Martin Stender wrote:
> [...]
>
> Mine opsætningsdata er (i følge tdc's brev):
>
> WAN IP 62.243.2.236 (én højere end min gamle adresse, btw)

Her er noget galt, 62.243.2.232/30 er

62.243.2.232   netvaerks adresser
62.243.2.233   brugbar adresse, sikkert TDC's router
62.243.2.234   brugbar adresse, sikkert din router
62.243.2.235   broadcast adresse

Saa hvis der staar ovenstaaende, saa giver det ikke mening, og du
skal have fat i TDC.

/Jesper