Fluer?
Fra : Marie Lind - Jensen

Dato : 07-05-03 10:20

Hej med jer
Jeg tænkte på hvilke gode midler der er mod fluer... Jeg havde helt glemt,
hvor irreterende de var før jeg den anden dag var ude at ride, og kunne ikke
forstå hvorfor "min" trakenervallak hidsede sig op i skridt... Det var så
bare fluerne (eller nærmere små insekter) der fløj rundt om ørerne på ham...
Nogle gode råd til, hvad man kan smøre på ham, eller hovedtøjet, for at de
ikke irreterer ham sådan!? Jeg prøvede noget sidste år, som hjalp, men
problemet er bare at flasken er væk og jeg kan ikke huske hvad det hedder...
Det er så ærgeligt!

Med venlig hilsen Marie

Fra : Anet

Dato : 07-05-03 11:32

Jeg prøvede noget sidste år, som hjalp, men
> problemet er bare at flasken er væk og jeg kan ikke huske hvad det
> [...]

Kan du ikke huske hvor du havde købt flasken måske de så i forretningen
kunne hjælpe dig med hvad produktet hed.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Marie Lind - Jensen

Dato : 07-05-03 12:11

> [...]
>
> Kan du ikke huske hvor du havde købt flasken måske de så i forretningen
> kunne hjælpe dig med hvad produktet hed.

Det var ikke mig der købte flasken, men en anden i stalden havde det til at
stå til fri afbenyttelse, men han er der ikke længere... Det var egentlig
også mest for at høre, om der var andre der kendte nogle gode produkter, så
jeg slap for at gå ud at købe flere produkter af noget, der måske alligevel
ikke virkede...
Med venlig hilsen
Marie

Fra : Jynis

Dato : 07-05-03 16:46

"Marie Lind - Jensen" <marielindjensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news4ua.24$9B4.13@news.get2net.dk...
> [...]
> ikke irreterer ham sådan!? Jeg prøvede noget sidste år, som hjalp, men
> problemet er bare at flasken er væk og jeg kan ikke huske hvad det

Hej Maria . Jeg brugte altid hjortetakolie til mine får. Skovkuskene brugte
det også. Det lugter fælt. men det vænder man sig til. Måske det er det.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Liva

Dato : 08-05-03 20:12

Hej

Det er med fluer som med myg og andre irriterende insekter, de kan bare ikke
lide hvidløg.
Hvidløgsolie er et naturprodukt og skader eller irriterer ikke hestens hud.
Dup lidt på hestens
ører og hvor den ellers er irriteret af kravl.
Kh
Liva

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 08-05-03 21:57

"Liva" <liva01@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hud.
> Dup lidt på hestens
> ører og hvor den ellers er irriteret af kravl.

Og det er noget man kan købe? Hvor?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Anet

Dato : 04-06-03 12:36

jeg er kommet i tanke om hvad det middel hedder som bruges til køer og som
kan købes hos dyrlægen. Det hældes bare på ryggen af hestene og det virker.
Det hedder Flusa pour on.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Liva

Dato : 09-05-03 06:14

I Helse eller Matas...

Fra : Anet

Dato : 19-05-03 13:20

> I Helse eller Matas...
>

> I Helse eller Matas...

(klip)

Hippolyts har også et middel som hedder Knoblizem som er hvidløgs og
krydderurteblanding for rene luftveje og reduceret insektplage.
3 kg 168,00 kroner
10 kg 504,00 kroner
25 kg 1048,00 kroner.

Nogen herinde der kender det?