Melatonin og blindhed.
Fra : Zippedyr

Dato : 07-05-03 07:35

Hej.

Jeg har gennem min øjenlæge hørt, at der skulle være lavet forsøg med
justering af døgnrytme hos blinde børn med Melatonin.

Jeg har været på www.sundhed.dk og www.netdoktor.dk for at lede efter
dette emne, men har ikke fundet noget om resultater af sådan en
undersøgelse.

Skulle en eller anden ligge med et link, - helst til en dansk side,
ville jeg være meget taknemlig.

Hilsen Bente C.

Fra : arc@na

Dato : 18-05-03 12:47

"Zippedyr" <bentec@mail.tele.dk> wrote in news:3eb8a9dc$0$96873
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> justering af døgnrytme hos blinde børn med Melatonin.
> Skulle en eller anden ligge med et link, - helst til en dansk side,

Et link har jeg ikke, men melatonin er et hormon, som kroppen danner i
forbindelse med lys/mørke - der produceres mest af stoffet, når det er
mørkt, hvorpå man bliver søvnig. Derfor lyder det umiddelbart meget
fornuftigt.

Jeg bruger selv lejlighedsvis melatonin som indsovningsmiddel - det er
effektivt og uden bivirkninger.

arc@na