At connecte til en MS SQL 2000 server fra ~
Fra : Flare

Dato : 06-05-03 21:15

Da jeg har brug for at bruge fremmednøgler i min database er Mysql jo
umiddelbart udelukket. Men PHP har jo kun (så vidt jeg ved) support til
Mysql.

Der der en let måde at connecte (læs/skriv) til en MS SQL server fra PHP?

Det skal være muligt at lave fremmednøgler , referencer osv.

Mvh
Anders Jacobsen

Fra : Kim Emax

Dato : 06-05-03 21:22

Flare wrote:

> Da jeg har brug for at bruge fremmednøgler i min database er Mysql jo
> umiddelbart udelukket.

Nå? hvad baserer du det på?

> Men PHP har jo kun (så vidt jeg ved) support til Mysql.

Måske du skulle sætte dig lidt bedre ind i tingene så ProgreSQL, Oracle,
mSQL, dBase, DBM og ODBC er fint understøttet, bare for at nævne "et par
stykker"...

http://www.dk.php.net/manual/sv/ref.mssql.php

> Det skal være muligt at lave fremmednøgler , referencer osv.

Går fint med alle ovennævnte databaser...

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Flare

Dato : 06-05-03 22:32

> Nå? hvad baserer du det på?

Noget jeg havde læst som jeg åbenbart havde misforstået.

> [...]
> stykker"...
> Går fint med alle ovennævnte databaser...

Ok. Jeg har nu instaleret client tools. Ændret i php.ini. Og bruger istdet
mssql_XXX til at hente data. Men der sker intet. Siden hvorpå PHP koden er
timer bare ud. Jeg ved at servern kører.

Er der noget der skal "genstartes" før dette virker. Er ikke så glad for at
boote min win 2000 server.
Setupet er forøvrigt win 2k server + ms sql 2000 + apache rev 26 + php 4

Er der noget jeg skal lægge mærke til?

Anders

Fra : Kim Emax

Dato : 07-05-03 00:00

Flare wrote:

> Noget jeg havde læst som jeg åbenbart havde misforstået.

Tror jeg også

> Ok. Jeg har nu instaleret client tools. Ændret i php.ini. Og bruger
> istdet mssql_XXX til at hente data. Men der sker intet. Siden hvorpå
> PHP koden er timer bare ud. Jeg ved at servern kører.

Der er flere ting, der kan være galt. Har du testet at php kode parses? Kan
du få adgang til databasen via et commandtool (og dermed tjekke at den
kører), er rettighederne i databasen sat korrekt (select priviliges) og har
du sørget for en DBQUERY or die (print "database fejl";) ?

> Er der noget der skal "genstartes" før dette virker. Er ikke så glad
> for at boote min win 2000 server.
> Setupet er forøvrigt win 2k server + ms sql 2000 + apache rev 26 +
> php 4

Ved ikke lige, hvordan windows opfører sig, men umiddelbart, så kan det være
at du skal installere php med et parameter, så den er klar over at du vil
bruge mssql funktionerne... Vil tro at det er nok at genstarte eller lave en
graceful på apache...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-05-03 21:58

"Flare" <anders@pings.dk> wrote in message

> Da jeg har brug for at bruge fremmednøgler i min database er Mysql jo
> umiddelbart udelukket.

Prøv at hælde "mysql foreign key php" igennem googles søgemaskine

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-05-03 23:15

Flare wrote:

> Men PHP har jo kun (så vidt jeg ved) support til
> Mysql.

Programmør, kend dit sprog!

PHP understøtter MySQL, PostgreSQL (som er en oplagt mulighed, hvis du
vil bruge fremmednøgler mv.), Microsoft SQL Server, miniSQL, Oracle, SAP
DB, Ovrimos SQL, InterBase/Firebird, Sybase, Informix, FrontBase mv.

Til de få databaser, som PHP ikke understøtter direkte, kan man bruge
PHP's ODBC-funktioner.