Auto-remember userinfo
Fra : Johnni N. Jørgensen

Dato : 06-05-03 20:16

Hejsa...

Sidder lige med et lille problem til min hjemmeside...

Kan jeg på nogen måde sikre mig (enten client-, eller server-side) at
brugeren ikke kan få IE til at gemme userinfo (brugernavn og password)
automatisk...

IE kommer jo frem med den lille pop-up, hvori den spørger om den skal gemme
brugerinfo... Kan den slås fra uden at man skal ind i indstillingerne for
browseren (altså via HTML'en, PHP etc.)???

Hygge...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-05-03 20:53

"Johnni N. Jørgensen" <beelze@beelze.dk> skrev :

>IE kommer jo frem med den lille pop-up, hvori den spørger om den skal gemme
>brugerinfo... Kan den slås fra uden at man skal ind i indstillingerne for
>browseren (altså via HTML'en, PHP etc.)?

Prøv i en af webdesigngrupperne, det vil være det rigtige sted at
spørge.

Jeg har godt nok aldrig hørt om muligheden (og hvad så med andre
browsere, de har jo en lign. funktion?).

Fra : Johnni N. Jørgensen

Dato : 06-05-03 21:03

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Prøv i en af webdesigngrupperne, det vil være det rigtige sted at
> spørge.
>
> Jeg har godt nok aldrig hørt om muligheden
OK, men du skal have tak alligevel

> (og hvad så med andre
> browsere, de har jo en lign. funktion?).
Jeg har under 1% besøgende på mit websites med andre browsere, men håber på
at få et svar fra en eller anden om at w3c har standardiseret
problemstillingen, så det fortolkes ens af browsere...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-05-03 22:39

> [...]

>at få et svar fra en eller anden om at w3c har standardiseret
>problemstillingen, så det fortolkes ens af browsere...

Ja, men det gør du næppe her, da spørgsmålet ikke har noget med
browsere som sådan at gøre, men noget med kodningen af din side
at gøre.

Og det foregår i webdesigngrupperne.

http://usenet.dk/grupper.pl?seek=webdesign