must use updateable query?
Fra : bbj

Dato : 06-05-03 17:26

Jeg sidder og arbejder med en MS Access database, og jeg er stødt
ind i et problem.
Når jeg forsøger at tilføje noget til databasen,
får jeg følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an
updateable query.

Hvad skal det sige? fejlen ligger samme sted lige meget hvad jeg
gør, nemlig i:
Conn.Execute(strSQL)

Nogen der kan hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-05-03 17:32

Se artiklen http://www.asp-faq.dk/article/?id=4

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's

Fra : bbj

Dato : 06-05-03 17:48

Hmm, jeg prøvede at ligge databasen ind i en folder for sig selv,
og satte fuld skriverettighed på.
Men mit Windows XP sætter altid Read Only på igen hver gang man slår det fra
det har jeg aldrig fået det til at lade være med :)
Men det har ellers aldrig givet mig nogle problemer
med at mine asp scripts skriver til f.eks .txt filer eller .htm filer.
Men ok, jeg lagde dem ind i en ny folder og prøvede igen, så fik jeg den her
i hovedet:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xaa4 Thread 0xb3c
DBC 0x2091bdc Jet'.

?
:)

Fra : Ryan

Dato : 06-05-03 17:54

> [...]
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
> registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xaa4 Thread 0xb3c

Har du tjekket, at du også har ændret stien i asp dokumentet?
Og sørg for, at du ikke har databasen åben i Access samtidig.

--
Ryan

Fra : bbj

Dato : 06-05-03 17:56

Har ændret stien, og jeg har ikke databasen åben i access på samme tid :)

Fra : Ryan Dahl

Dato : 07-05-03 21:35

On Tue, 6 May 2003 16:56:29 +0000 (UTC), bbj <bbjmagic@hotmail.com>
wrote:

>Har ændret stien, og jeg har ikke databasen åben i access på samme tid :)

Hej,

som fejlmeldingen indikerer, kan det rent faktisk også skyldes, at
forespørgslen ikke kan opdateres

Hvis du f.eks. har lavet en update-sætning i ASP, som referer til en
forespørgsel i access istedet for en tabel. - Hvis så denne
forespørgsel grupperer posterne (GROUP BY...) istedet for at vise dem
enkeltvis, så vil man få denne fejlmelding.

Prøv at poste sql-sætningerne. Både din update, og hvis du kalder en
forespørgsel i access, så også den!

mvh
Ryan