webcam
Fra : LH

Dato : 06-05-03 16:35

Hej folk
Jeg vil bare høre, hvad folk har af holdninger til webcams og akvarier.
Jeg har leget med tanken om, at "streame" mit eget akvarie, og måske
lave en form for hjemmeside, hvor andre også kunne få offentliggjort
deres akvarie live. 2 ting spiller ind:
- Vil folk overhovedet se på et akvarie over nettet? Umiddelbart ja,
enten som underholdning, eller til at tjekke forskellige fisk, uanset om
man er kender eller skal til at købe sit første akvarie.
- Er der nogen som gider have et webcam kørende? Ved det ikke, men der
er en del forskellige cams rundt omkring, så hvorfor ikke?

Input søges
Hilsen
Lars

Fra : Søren Lange

Dato : 06-05-03 16:49

Ville gerne kigge omkring sitet....hvis ellers det var ordentlige kvalitets
billeder...
Hvad for nogle fisk har du gående i akvariet?
Det ville jo blive interessant hvis det var nogle Cichlider, Malawi eller
Tanganyika...
Har ikke selv haft akvarie i 1½ år nu...(skilsmisse), men går og leger med
tanken om at starte igen....måske endda med webcam af nogle amazoncichlider

Thumbs up for the idea...

MVH.: Søren lange

Fra : LH

Dato : 06-05-03 17:01

Hej Søren
Pt har jeg mest dværgciclider. Sommerfugle, rundhoveder og apistograma
cacatoider (staves vist ikke sådan). Ellers er der de obligatoriske
maller. Billederne skal selvfølgelig være i orden. Der er jo billeder
nok rundt omkring, så adfærden skal selvfølgelig være synlig.
Lars

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-05-03 17:04

"LH" <lhFAKE@FAKEhotmail.com> wrote in message

> [...]
> enten som underholdning, eller til at tjekke forskellige fisk, uanset om
> man er kender eller skal til at købe sit første akvarie.

Jeg kan kun svare for mig selv: Webcams og akvarier er en klam fidus.
Kvaliteten er elendig. Fotos kan gøres langt bedre.
Og så længe der ikke er tale om egentlig streaming video er
det umuligt at benytte 'levende' billeder til det, de er gode
til - nemlig at se adfærd. At få et dårligt billede af en fisk
erstattet med et nyt dårligt billede efter nogle sekunder er frugtesløst.

vh
Jan

Fra : Steffen

Dato : 06-05-03 18:16

De fleste Webcam er af en forholdsvis dårlig kvalitet, men ideen er
vældig god, så forsøg endeligt.

kik her : http://home19.inet.tele.dk/discus-tank/isdn.html

Fra : Nette

Dato : 06-05-03 20:15

"LH" <lhFAKE@FAKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres akvarie live. 2 ting spiller ind:
> - Vil folk overhovedet se på et akvarie over nettet?

Umiddelbart nej. Jeg kunne da godt finde på at være nysgerrig nok og klikke
på en filmfil, hvis det var. Men jeg tror ikke, jeg ville gå ind igen og
igen for at holde øje med det og ligeledes tror jeg heller ikke, jeg ville
sidde og kigge på det i flere timer.

Nette

Fra : Rapper

Dato : 07-05-03 16:28

"Steffen" <stonefox58@hotmail.com> wrote in message
> De fleste Webcam er af en forholdsvis dårlig kvalitet, men ideen er
> vældig god, så forsøg endeligt.
>
> kik her : http://home19.inet.tele.dk/discus-tank/isdn.html

Det er sgu kreativ dekoration det der... eller

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-05-03 15:57

"Steffen" <stonefox58@hotmail.com> wrote in message
> De fleste Webcam er af en forholdsvis dårlig kvalitet, men ideen er
> vældig god, så forsøg endeligt.
>
> kik her : http://home19.inet.tele.dk/discus-tank/isdn.html

....hvilket helt bekræfter mit udsagn - et nyt halvdårligt billede for hvert
7.ende sek. Disse discus ville være meget flottere i 1024*768 med en god
farvedybde taget med et ordentligt kamera.

vh
Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-05-03 15:57

Fra : Leif Jensen

Dato : 06-05-03 19:39

> [...]
> - Er der nogen som gider have et webcam kørende? Ved det ikke, men der
> er en del forskellige cams rundt omkring, så hvorfor ikke?

Jeg synes det spild af god båndbredde, kvaliteten er ofte elendig og fiskene
flytter sig ryk, så derfor tag nogle gode skud med et stillbillede kamera og
læg dem på nettet, hvis du vil vise dine fisk.

mvh "Luffe"

Fra : KatjaStrofen

Dato : 06-05-03 20:21

> [...]
> - Er der nogen som gider have et webcam kørende? Ved det ikke, men der
> er en del forskellige cams rundt omkring, så hvorfor ikke?

Tjaeh er enig med de foregående, kvaliteten er ofte ret dårlig!
Jeg vil nok kigge på siden for lige at se hvad det er, men næppe flere
gange..
Ønsker jeg at kigge på akvarier, kigger jeg jo på mine egne :)..
Surfer efter akvariebilleder ja, til inspiration omkring
indretning/dekoration
Og efter billeder af fisk, som jeg måske ønsker at indrage i min egen
fiskesammensætning. eller hvis jeg blot finder spændende info om nogle fisk.

katja

Fra : Søren Lange

Dato : 06-05-03 20:32

Sgu da davs Katja....loooooong time no seen...Soeren77 fra
Akvarieklubben....Viby....tidl CO-admin...
Har lige været inde og kigge efter Jer alle sammen idag, men siden var nede,
hvad er Mikkel nu ved at lave?? *G*

Fra : KatjaStrofen

Dato : 06-05-03 22:18

"Søren Lange" <Soeren-lange@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Akvarieklubben....Viby....tidl CO-admin...
> Har lige været inde og kigge efter Jer alle sammen idag, men siden var

Harj Søren :)

Yup længe siden :)
Siden er ved at blive smækket sammen med aquaforum.dk tror jeg nok den
hedder.. derfor den umiddelbart er nede..

så prøv igen i løbet af et par dage :)

Katja

Fra : Gert Simonsen

Dato : 07-05-03 16:28

Hej

Jeg har prøvet at lege lidt med mit nye webcam
Prøv: http://1042843440.camarades.com/
Det skulle gerne være streaming video med mit eget akvarium.
Jeg ved ikke om det virker (har kun prøvet på min egen computer)

Hilsen
Gert Simonsen

Fra : KatjaStrofen

Dato : 07-05-03 16:49

"Gert Simonsen" <gert(fjernmig)@mallin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skulle gerne være streaming video med mit eget akvarium.
> Jeg ved ikke om det virker (har kun prøvet på min egen computer)

Jow jow den er god nok, .lidt neon lidt sværddrager og noget der lignede en
sejfinnemolly

elendig billedkvalitet dog :) - og streaming - tjaeh.. - kan godt være jeg
har en forkert definering på det.. men for mig er streaming når billederne
bliver til video.. altså kører glidende.. som at se en film via nettet..

umiddelbart virker det som om, den konstant henter et billede.. ergo synes
jeg ikke den streamer - men - ret mig lige hvis jeg opfatter ordet streaming
forkert :)

Katja

Fra : Gert Simonsen

Dato : 07-05-03 17:02

OK...streaming har jo også noget med båndbredde at gøre.
Men det er nok ikke i denne NG vi skal diskutere om det emne.

Gert Simonsen

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 07-05-03 17:32

Gert Simonsen wrote:

> OK...streaming har jo også noget med båndbredde at gøre.
> Men det er nok ikke i denne NG vi skal diskutere om det emne.

Selv med en 1000/512 forbindelse steamer den ikke nok til jeg synes det er
glidende

--
MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-05-03 17:57

"Gert Simonsen" <gert(fjernmig)@mallin.dk> wrote in message

> Jeg har prøvet at lege lidt med mit nye webcam
> Prøv: http://1042843440.camarades.com/
> Det skulle gerne være streaming video med mit eget akvarium.

Streaming video betyder levende billeder! Disse billeder er bestemt ikke
levende - og så er kvaliteten så ringe at man ikke engang kan se hvilke
arter der vises.

Spild af båndbredde IMHO. Som forsøg kan det måske være sjovt, men ellers
værdiløst.

Og mon så ikke alt er sagt om dette emne i denne gruppe?

vh
Jan

Fra : Rapper

Dato : 07-05-03 17:58

> [...]
> Det skulle gerne være streaming video med mit eget akvarium.
> Jeg ved ikke om det virker (har kun prøvet på min egen computer)

Det fungerer da meget godt. Jeg vil da mene at det er streaming da billedet
opdaterer optil flere gange i sekundet.

Kan se nogle Sværddrager (sjove farver!), Perlegurami, Dværggurami,
Kilepletbarbe, Rød Neon, algeæder og er det guldfisk der også går der? Og
hov, der kom sgu en Plecostomus og satte sig på ruden

Synes det fungerer ret godt når det bliver streamet sådan. Dog kunne man
selvfølgelig altid ønske sig bedre billedekvalitet og højere opløsning.

Øv, jeg har intet cam længere.

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : André Høstrup

Dato : 13-05-03 22:53

Streaming er når det er levende billeder, det andet er bare opdatering.

Skal man have noget ordentligt gear så koster det kroner, men hvis nu der
var nogen der skulle ligge inde med et webcam der køre på egen ip adresse,
så bank det da lige online *GG*