Problemer med at sove...
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 06-05-03 14:00

Hejsa.

Tessa har siden dag 1 skulle sove i en papkasse, foret så den er dejlig
blød. Problemet er bare at hun vil _ikke_ sove i den. Det går fint når vi
ligger hende ind, samtidig med at vi går i seng. For det meste ligger hun
sig med det samme men nogle dage skal vi kæmpe med hende i op til en time
før hun ligger sig til at sove.
I nat var den så helt gal. Vi gik i seng omkring kl. 22. Tessa lagde sig
med det samme. Vi kunne høre at efter et stykke tid rodede hun noget rundt.
Tessa vågnede kl. ca. 23 og fordi at vi er vandt til at hun vågner
deromkring gik min forlovede lige ud med hende for at hun kunne tisse.
Derefter kunne vi bare ikke få hende til at ligge sig i kassen. Hun hylede
og ville op. Efter 1½ time "gav vi op". Dvs. hun fik ikke lov til at komme
op i kassen, men blev sat på gulvet. Det klagede hun såmænd heller ikke
over. Hun gik direkte hen hvor jeg havde noget tøj liggende og lagde sig
der. Kl. ca. 04 i morges var hun så vågen igen og jeg måtte ud med hende.
Der efter kunne vi ikke få hende til at falde til ro igen.

Så spørgsmålet er, hvad gør vi? Gør vi noget galt her? Skal vi lade hende
sove på gulvet i stedet for i kassen?

Al hjælp er velkommen. Vi skal også snakke med dem hos DCH i dag, så de har
måske også nogle gode råd.

Mvh.

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 06-05-03 14:20

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3eb7b1d8$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Der efter kunne vi ikke få hende til at falde til ro igen.
>
> Så spørgsmålet er, hvad gør vi? Gør vi noget galt her? Skal vi lade

Hvis hun hellere vil sove på gulvet, så synes jeg bestemt I skal lade hende
gøre det. Det er ikke alle hunde, der bryder sig om at ligge i en kurv -
måske får hun det simpelthen for varmt?

At hun skal ud om natten er jo helt naturligt - og flot, hvis I vågner og
når at få hende ud! Men sørg for at I bare står op, tager hende med ud og så
går ind igen uden at lave for meget ståhej - det er ikke meningen, at hun
skal blive alt for vågen og oplagt på det tidspunkt. Hvis I så bare stille
og roligt går i seng igen, tror jeg også at Tessa bare falder i søvn.

-Trine

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 06-05-03 14:41

> [...]

> skal blive alt for vågen og oplagt på det tidspunkt. Hvis I så bare stille
> og roligt går i seng igen, tror jeg også at Tessa bare falder i søvn.

Hej Trine.

Nu har vi droppet kassen. I stedet har jeg lavet en soveplads på gulvet ved
sengen. Så må vi se, hvad hun siger til det. Jeg har haft en mistanke om
at hun nok fik det for varmt da hun lagde sig ved det åbne vindue i nat, da
vi satte hende ud på gulvet.
Vi sørger naturligvis for ikke at gøre et stort nummer ud at
nattetisseturen. Det er sjovt nok bare ikke altid hun skal tisse når hun
vågner. Måske har det igen noget med varmen at gøre. Vi får se.

Tak for dit svar.

Mvh.

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : Smat

Dato : 06-05-03 14:15

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3eb7b1d8$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
hende
> sove på gulvet i stedet for i kassen?
>
> Al hjælp er velkommen. Vi skal også snakke med dem hos DCH i dag, så de

Apollo sover aldrig i hans kurv, jeg har ikke set det som et problem, måske
fordi jeg viste at bernere ikke er til varme sovesteder. Vi er først lige
holdt med at være ude med ham om natten.
Han er 7 mdr. Så tålmodighed er en dyd

MVH
Margrethe

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 06-05-03 14:37

> [...]
> fordi jeg viste at bernere ikke er til varme sovesteder. Vi er først lige
> holdt med at være ude med ham om natten.

Hej Margrethe.

Vi ser det heller ikke som et problem som sådan. Grunden til at vi gerne
ville have hende til at sove i kassen, var kun for at hun så ikke kom i
sengen og for at give hende et trygt sted at være.
Nu har jeg lavet en fin soveplads til hende på gulvet, hvor der altid er
køligt så må vi se i nat hvad hun synes om det.
Mht. at skulle op om natten, så er det såmænd ikke så slemt. Hellere det
end at hun tisser på gulvet.
Vi har masser af tålmodighed c",)

Tak for dit svar.

Mvh.

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : Pia J

Dato : 06-05-03 14:48

> Vi ser det heller ikke som et problem som sådan. Grunden til at vi gerne
> ville have hende til at sove i kassen, var kun for at hun så ikke kom i
> sengen og for at give hende et trygt sted at være.

Ingen af mine har gidet kurve og kasser. Den ældste gjorde sig faktisk umage
for at kravle ned i det lillebitte hjørne mellem sengen og kurven indtil jeg
flyttede den, den yngste lå under sengen indtil hun blev for stor. Ingen af
dem sover nogensinde det samme sted, især Max kan godt finde på at smutte
nedenunder i sofaen i løbet af natten, han har aldrig sovet igennem, skal
lige skifte sted, drikke vand - men har ingen interesse i at der skal ske
noget, faktisk bliver han skidesur hvis vi snakker for meget inden sengetid
og ikke får slukket lyset :) I sommer var den åbne altandør et hit - de får
det meget nemt for varmt.

Så i dag bruges den fine 500,- kurv af en anden hund her i NG.

:Pia

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 06-05-03 14:53

> [...]
sengetid
> og ikke får slukket lyset :) I sommer var den åbne altandør et hit - de

Det kan også være at det bliver løsningen for Tessa. Nu prøver vi
forskellige ting af og ser hvad der virker for os c",)

> Så i dag bruges den fine 500,- kurv af en anden hund her i NG.

Det er jo kun godt at den ikke gik til spilde.

> :Pia

Tak for dit svar.

Mvh.

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : Ladycatwoman

Dato : 06-05-03 14:44

Det klagede hun såmænd heller ikke
> over. Hun gik direkte hen hvor jeg havde noget tøj liggende og lagde sig
> der.

Hej til Tessas familie og Tessa.

Ovenstående viser tydeligt min teori, nemlig at hun savner jer om natten.
Det tøj, der lå på gulvet lugter af jer, og derfor føler hun sig tryg, når
hun ligger ved det.

Find evt. en gammel t-shirt eller lign. som en af jer har gået med en dags
tid og læg den så i hendes kasse. Jeg tror næsten, at det vil give hende
lyst til at ligge der, medmindre problemet selvfølgelig er, at hun får det
for varmt.

Mht. t-shirten er det også en god ide at give hunden en med, hvis den skal
passes ude evt. i pension. Så er der noget hjemvant og trygt.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 06-05-03 14:50

> Hej til Tessas familie og Tessa.

Hej Cujos mor c",)

> Ovenstående viser tydeligt min teori, nemlig at hun savner jer om natten.
> Det tøj, der lå på gulvet lugter af jer, og derfor føler hun sig tryg, når
> hun ligger ved det.

Ja, det kan jeg godt forestille mig. Selv om at min forlovede ligger lige
ved siden af hende.

> [...]
> lyst til at ligge der, medmindre problemet selvfølgelig er, at hun får det

Jeg håber et par slidte joggingbukser kan gå an. Det var bla. dem hun lå på
i nat.

> Mht. t-shirten er det også en god ide at give hunden en med, hvis den skal
> passes ude evt. i pension. Så er der noget hjemvant og trygt.

Okay. Det var et godt råd som jeg har skrevet mig bag øret.

> Med venlig hilsen Cujos mor.

Tak for dit svar.

Mvh.

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 06-05-03 15:46

Hejsa.

Min lille nye Aussie, sover oven over min hovedpude, han sover trygt fra vi
går i seng til kl 7.00.
Jeg ved af erfaring at når de ikke længere har brug for så meget tryghed går
de ned på gulvet og ligger så der resten af deres dejlige lange liv. Ingen
af mine voksne sover i seng, det er for varmt. De ved de må.

V H Gitte

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 06-05-03 19:18

> Hejsa.

Hej Gitte

> [...]
> de ned på gulvet og ligger så der resten af deres dejlige lange liv. Ingen
> af mine voksne sover i seng, det er for varmt. De ved de må.

Der har jeg bare den erfaring at nogle hunde ikke kan vende sig af med at
sove i sengen. Desuden synes jeg ikke det er så "lækkert" at have hende i
sengen.
Jeg håber vi kan skabe nok tryghed for hende på gulvet.

> V H Gitte

Tak for dit svar.

Mvh.

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : BN

Dato : 06-05-03 19:55

> [...]
> Hejsa.
Hun gik direkte hen hvor jeg havde noget tøj liggende og lagde sig

Hejsa

Mange hunde falder til ro ved, at man putter et stykke mennesketøj ned til
dem. Det kan være en bluse, som ikke er nyvasket, da duften herved stadigt
sidder i tøjet.
Jeg brugte det til Sandra da hun var lille, og de få gange hun har været i
pension, jeg har haft glæde af metoden, så dette kunne du jo prøve.

Hilsen BN, som har en hund, som sover bedst arm i arm med min kæreste.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 07-05-03 19:26

Hejsa.

Her er lige en lille update.

Det gik _lidt_ bedre med at sove i går. Ikke meget, men lidt. Så vi håber
selvfølgelig at det så går endnu bedre i nat men det må tiden vise. Vi
giver det et par nætter og viser det sig at hun slet ikke kan klare at ligge
"indespærret" må vi gøre det sådan at hun har hele soveværelset at bevæge
sig rundt i.

Mvh.

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : Ditte K

Dato : 08-05-03 15:02

Hejsa

Jeg har bare en lille kommentar...

Den med at lade hende ligge på et stykke af jeres tøj er en rigtig god ide!
I kan, for at lære hende gode vaner, rose hende hver gang hun gør noget I
gerne vil have. Fx som at ligge sig det sted I gerne vil have, hun skal have
som sit fremtidige sovested. Husk, hunde elsker ros og vil gerne behage sin
ejer mest muligt.

Ditte