Vise folks ip adresser
Fra : Jacob Olsen

Dato : 05-05-03 22:55

Jeg mangler et lille script der viser ens ip adresse på en side.
nogen der har en simpel kode til det ?

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 05-05-03 23:04

Jacob Olsen skrev:
> Jeg mangler et lille script der viser ens ip adresse på en side.
> nogen der har en simpel kode til det ?

Prøv følgende:

Din IP-adresse er: <% = Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") %>

Mvh. Bjarke

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 05-05-03 23:06

Eller er det "REMOTE_ADDR"? - har i øjeblikket glemt det. Måske virker de
endda begge to.

Mvh. Bjarke

Fra : Kenneth Auchenberg

Dato : 06-05-03 10:22

Det er ADDR:

dvs:
* <% = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") %>

eller:
* <%
* Response.write Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
* %>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-05-03 10:27

Kenneth Auchenberg <Kenneth@thefatman.dk> skrev:
> [...]
>
>eller:
>* <%
>* Response.write Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

og så skal man slet ikke overveje de brugere, der tilgår
internettet via fx en proxy eller lignende. Her kan både HTTP_VIA
og HTTP_X_FORWARDED_FOR give hints om den IP-adresse deres fysiske
PC har - og ikke "blot" deres firewall eller proxy/router.

Se evt http://asp.stocholm.dk/servervariables.asp for hvilke data
man kan boltre sig i. Siden kan dog kun vise de variable, som
_din_ browser medsender.

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 11:23

Jesper Stocholm wrote:
> Se evt http://asp.stocholm.dk/servervariables.asp
> for hvilke data> man kan boltre sig i. Siden kan dog
> kun vise de variable, som _din_ browser medsender.

Hmm, jeg ved ikke præcist hvad min browser
medsender, men den skriver min lokale IP
forkert!

Jeg går udfra "LOCAL_ADDR" er den lokale IP:

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-05-03 11:29

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev:

>Hmm, jeg ved ikke præcist hvad min browser
>medsender, men den skriver min lokale IP
>forkert!
>
>Jeg går udfra "LOCAL_ADDR" er den lokale IP:

nej ... "LOCAL_ADDR" er den lokale IP-adresse set fra ASP-
scriptet, hvilket typisk vil sige IP-adressen på webserveren ASP-
scriptet ligger på.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 13:39

Jesper Stocholm wrote:

> nej ... "LOCAL_ADDR" er den lokale IP-adresse set fra ASP-
> scriptet, hvilket typisk vil sige IP-adressen på webserveren ASP-
> scriptet ligger på.

Okay, tak for den opklaring :)