Pentium lll 1 GHz/ Bundkort
Fra : Carsten&Birgitte Boh~

Dato : 25-03-01 00:46

Hej

Har en forspørgelse Ang. kombination af CPU/Bundkort.

Vil købe en Pentium III 1 GHz - FC-PGA, fås i 2 versioner , den ene Pentium
III 1 GHz - FC-PGA In-a-Box, og den anden står der bare Pentium III 1 GHz -
FC-PGA , hvad er forskellen..........?

Så er der bundkortet, det skulle være et ASUS eller et ABIT.......ved ikke
hvilket et jeg skal vælge.

På bundkortet skal der side: Lydkort (PCI)
SCSI kort (PCI)
Voodoo 5.500 AGP/PCI
128 Mb ram 133
Netværkskort (PCI)

Har du/i en løsning........tages den imod med kyshånd.

På forhånd tak for hjælpen

Carsten

Fra : David List

Dato : 25-03-01 10:16

Carsten&Birgitte Bohn Pedersen wrote in <99jc1g$3ff$1@news.inet.tele.dk> on
Sun, 25 Mar 2001 00:45:42 +0100:

> [...]
> Pentium III 1 GHz - FC-PGA In-a-Box, og den anden står der bare Pentium
> III 1 GHz - FC-PGA , hvad er forskellen..........?

Der er ikke nødvendigvis nogen forskel. Mange forhandlere sælger kun
"In-a-box" FC-PGA'er, hvilket betyder at du får chip, køler og blæser i en
æske, som er påtrykt Intel's batch-nummer og produktions-nummer. I deres
salgsmateriale skriver de så ikke noget om "In-a-box", da det er implicit.

Andre forhandlere sælger så chippen uden noget som helst. Jeg har så galt
set tilfælde hvor man selv skulle have det stykke ledende skum med, som
chippen skal stikkes i under transporten hjem, for at sokkel-benene ikke
skal bøjes. I deres salgsmateriale står der så ikke noget om "In-a-box".

Du må altså spørge forhandleren selv, for at være sikker, hvis der ikke
står noget om "In-a-box" i hans salgsmateriale. Hvis svaret er at det ikke
er "In-a-box", så spørg om hvordan du får chippen udleveret.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 25-03-01 11:30

"Carsten&Birgitte Bohn Pedersen" <cblpre@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:99jc1g$3ff$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> 128 Mb ram 133
> Netværkskort (PCI)
>
> Har du/i en løsning........tages den imod med kyshånd.

Tag en in a box, der er ikke stor pris forskel og der er køler med.
Kan se at du har lyd og grafikkort, så vælg Asus CUSL2-c (har det
selv), da det er uden lyd og grafik onboard.

Mogens

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-03-01 12:51

"Carsten&Birgitte Bohn Pedersen" <cblpre@post.tele.dk> wrote in message

> Så er der bundkortet, det skulle være et ASUS eller et ABIT.......ved ikke
> hvilket et jeg skal vælge.

Asus CUSL2. Det har gennemgående fået bedre anmeldelser end Abit SA6R. Jeg
har selv et, og det er klippestabilt.

----
Mvh
Anders

Fra : Sune Petersen

Dato : 28-03-01 13:03

Jeg har også kun gode erfaringer med ASUS CUS-L2. Kører ekstremt stabilt