edit i en mysql database
Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 05-05-03 20:13

hej

Jeg har forsøgt at lave en side, hvor man kan opdatere databasens indhold,
men det virker ikke.
Informationen kommer ikke ind i en form osv.

Derfor vil jeg høre om der er nogen der har en tutorial liggende omkring
dette?

Det er til et nyhedssystem...

på forhånd tak

Fra : Jimmy

Dato : 05-05-03 20:33

"Casper H - OldTrafford.dk" <webmaster@oldtrafford.dk> wrote in message
> hej
>
> Jeg har forsøgt at lave en side, hvor man kan opdatere databasens indhold,
> men det virker ikke.

Hvorfor ikke bare bruge phpmyadmin?

Nu skriver du ikke om andre også skal rette i data, men hvis det kun er dig
er phpmyadmin ret effektiv og let at bruge.

Mvh
Jimmy

Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 05-05-03 20:45

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dig
> er phpmyadmin ret effektiv og let at bruge.

hehe ja, det er også andre der skal bruge det

Fra : Aksel Spandet

Dato : 05-05-03 22:17

Hey!

Du skal sådan set ikke ændre så meget.... fra der hvor du starter med at
lægge indlægget ind! (Altså den side hvor du tilføjer nye inputs til
databasen)

1. Du skal føre dit ID nr vidre.... Det vil sige der hvor du henter infoerne
ud i en form.... skal du sende id nummeret vidre til næste side. (Så den ved
hvilket indlæg den ska opdatere)

((Det kunne gøres ved at formens instillinger sersåledes ud:
<form method="POST" action="update-save.php?id=<?php echo "$id"; ?>"
name="form">
så man blir sendt til en side der hedder "update-save.php?id=(HER STÅR ET ID
NR)"
Det kræver jo så at din form ligger i et php dokument
!!Husk at du også skal hente id nummeret ud af mysql!!

På selve php siden der gemmer indlæggene skal id nummeret så hentes fra
adresse baren...
Det gøres sådan her: $id = $_GET['id']; (Så er det lagt i variablen $id)

2.
Så skal du ændre lidt i din query!
Hvis din query for at gemme i mysql basen ser således ud i den side du
tilføjer med(Den side med nye inputs)
mysql_query("INSERT INTO nyhed SET head='$head', dato='$dato',
besked='$besked'");

Skal du bare ændre den til:
mysql_query("UPDATE nyhed SET head='$head', dato='$dato', besked='$besked'
WHERE ID = $id");

Så har du dit nye script der opdatere hvad der ligger i forevejen......

Håber du fatter det... ellers skriv!

Mvh
Aksel