opsætning af server
Fra : Jens Chr. Greve

Dato : 05-05-03 18:38

Jeg har netop installeret en router og fået en fast ip. men jeg kan ikke
få min server til at virke. Jeg har været inde og NAT'e den til port 21,
men det virker ikke alligevel. nogen der kan sige mig hvad det kan være?

det er en Zyxel router 650
I NAT har jeg sat port 20 og 21 til dem interne ip
jeg bruger serv-u og den har jeg sat til at lytte på den interne

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 05-05-03 19:43

> [...]
>I NAT har jeg sat port 20 og 21 til dem interne ip
>jeg bruger serv-u og den har jeg sat til at lytte på den interne
[...]

Din server fungerer. Tjek logfilen.

Zyxel 650 har en indbygget sikkerhedsfunktion, som gør at du ikke kan
tilslutte til din egen IP.

Du kan slå denne "feature" fra, ved at logge ind vha telnet, gå i
CI-mode og så er kommandoen vidst:

ip nat loopback on|off

/Henrik