Opdatering at input felt
Fra : N9

Dato : 05-05-03 12:39

Hej

Jeg ønsker en fuktion som gøre at hvis jeg skriver "8000" i et input 1 felt
så skal input felt 2 opdateres med "Århus C".
Hvordan gøre man det??
Jeg ved at der er masser med database, det er ikke det jeg leder efter.

Mvh
N9

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-03 14:40

"N9" <nhiasy@stofanet.dk> skrev
> [...]
> Hvordan gøre man det??
> Jeg ved at der er masser med database, det er ikke det jeg leder efter.

Hvis du ikke vel bruge en database, hvordan skal inputfelt 2 så vide, at der
skal skrives 'Århus C', når du har indtastet '8000' i inputfelt 1?

Jeg spørger bare.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Chrisser

Dato : 05-05-03 14:48

N9 wrote:
> [...]
> Hvordan gøre man det??
> Jeg ved at der er masser med database, det er ikke det jeg leder

Det kan gøres med JavaScript ex. ved at lave et array til at holde postnr/by
i. En løsning kunne være at putte byerne i arrayet og lade postnumrene være
lig index i arrayet. Selve arrayet kan du vedligeholde i en includefil, og
så nøjes med at inkludere den der hvor du vil har brug for den. Derefter er
det bare at hente arrPostnumre[8000] for at få "Århus c".
Det vil godt nok give nogle uudnyttede pladser, men jeg tror nu ikke det vil
sinke performance væsentligt.
- den er i hvertfald databaseløs

Mvh
Chrisser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-03 15:01

Chrisser skrev:

> Det kan gøres med JavaScript ex. ved at lave et array til at
> holde postnr/by i.

[snip]

> Det vil godt nok give nogle uudnyttede pladser, men jeg tror
> nu ikke det vil sinke performance væsentligt.
> - den er i hvertfald databaseløs

Men den kræver download af en komplet postnummertabel for at virke.
På siden her <http://hjem.get2net.dk/petermad/forms/postnum1.htm>
fylder det knap 38 KB - det er selvfølgelig ikke meget mere end et
billede, men alligevel en del ekstradata i mine øjne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-05-03 16:08

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> [...]
> fylder det knap 38 KB - det er selvfølgelig ikke meget mere end et
> billede, men alligevel en del ekstradata i mine øjne.

Jeg har en version der fylder ~16KB.
<URL:http://www.infimum.dk/privat/postnummer.js>
Den kan nok barberes et par KB længere ned ved at fiffle med tabellen,
så den skal behandles før den kan bruges.

Data er taget fra ovenstående link.

/L

Fra : Chrisser

Dato : 06-05-03 07:04

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]
> fylder det knap 38 KB - det er selvfølgelig ikke meget mere end et
> billede, men alligevel en del ekstradata i mine øjne.

Jo da det er rigtigt, men som databaseløs løsning er det det eneste
alternativ jeg kan se.
Så hvis man nu ellers ikke har brug for/bruger en database så synes jeg det
er en acceptabel løsning - den fungerer hurtigt nok kan jeg sige ( hvis
altså selv samme side ikke er fyldt op med en masse grafik samtidig ).

Chrisser

Fra : N9

Dato : 05-05-03 20:16

Tak for oplysningen, det er løst med array.

Mvh
N9