Cannot update. Database or object is read-~
Fra : Keld Villadsen

Dato : 05-05-03 09:50

Er der en der kan hjælpe

Når jeg indtaster de 2 linier nedenunder, vises 2, 2 med rødt
Hvad er det jeg ikke fatter ?

Set personer = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
personer.Open "personoplysninger", database, 2, 2

Jeg får følgende fejlmeddellelse:

Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E09)
Cannot update. Database or object is read-only.

venligst

Keld Villadsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-03 10:04

Keld Villadsen skrev:

> Når jeg indtaster de 2 linier nedenunder, vises 2, 2 med rødt
> Hvad er det jeg ikke fatter ?

"2, 2" betyder formentlig at du åbner databasen med skriveadgang.

> Jeg får følgende fejlmeddellelse:
>
> Error Type:
> Microsoft JET Database Engine (0x80040E09)
> Cannot update. Database or object is read-only.

Og hvis du så ikke har skriveadgang i filsystemet går det galt.

Hvor har du de to linjer stående? Hvis det er i asp-kode kan du
måske bruge artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=4>.

Hvis det er i en Access-fil skal du nok bare fjerne
skrivebeskyttelsen på filen i i kataloget. Hvis filen fx har ligget
på en cd-rom vil den som standard være skrivebeskyttet.

NB: Spørgsmål om Access stilles bedst i
<news:dk.edb.database.ms-access>. Spørgsmål om asp kan stilles i
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)