Opdrag dit barn i Anja-retning
Fra : Bo Warming

Dato : 05-05-03 08:31

"Fuck Janteloven" Anja Andersen-Tshirt

Forbitrelsen mod selvtillids-stærke primadonna Anja har været utålelig hos
sportsjournalister, der jo er ansat til at bestyrke den Aksel Sandemose'ske
jantelov DU SKAL IKKE TRO DU ER NOGET

Mindsandten om så ikke hendes Slagelse-håndboldhold vinder over
Venstre-politiker Wilbæks Viborghold - og jyderne viser sig som dårlige
tabere.

JP er forbitrede og kalder Anja for en dårlig vinder. JP er vild i varmen og
siger at hendes usportslige T-shirt-provokation bør "ikke gå ustraffethen og
hun bør være glad for at pigehåndbold er en uværdig bagatelsport - Michael
Laudrup kunne ikke have opført sig så barnligt som hun.

Anja's Slagelse-formand bakker hendes søde T-shirt op og siger, at det er
uskadeligt at de få, der modstår janteloven og vinder over den, tør tale
højt om det.

Nogen har fået forstyrret deres cirkler. Deres verdensbillede om at store
vil altid være store, er brudt sammen. Det gør ondt. Selvom en enlig svale
gør ingen sommer.

"Den største forbrydelse forældre kan begå imod deres børn, er at have glemt
deres egen barndom Aksel Sandemose

" Man må overvinde ungdommen i sig, hvis man vil blive barn på ny
Nietzsche

"Selv det største menneske bliver stadig ved, at være et menneskebarn.
Goethe

OM MANDEN ANJA: "I en virkelig mand skjuler sig et barn; det vil
lege.Nietzsche

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-05-03 12:45

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> "Fuck Janteloven" Anja Andersen-Tshirt

Det vil da i øvrigt være synd at opdrage sine børn til at lide af den omgang
paranoia der plager Anja - så de ender med at indbildske forestillinger om,
at verden er imod en bare fordi den ikke konstant dikker en under hagen.

> [...]
> hun bør være glad for at pigehåndbold er en uværdig bagatelsport - Michael
> Laudrup kunne ikke have opført sig så barnligt som hun.

Jeg kan i øvrigt intet sted se, at JP kalder Anjas T-shirt for usportslig.
Ligesom jeg heller ikke noget sted ser, at de kalder pigehåndbold en uværdig
bagatelsport. Og jeg kan heller ikke få øje på, at Anja opførsel kaldes
barnlig.

Har jeg overset noget i dagens avis??

Mvh. Lisbeth

Fra : Bo Warming

Dato : 05-05-03 21:09

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in message
> [...]
uværdig
> bagatelsport. Og jeg kan heller ikke få øje på, at Anja opførsel kaldes

Læs forside samt nederst side 2 i sportstillægget - Christensen hedder
JP-sportsjournalisten der siger at det bør ikke gå ustraffet hen at hun er
en dårlig vinder
----------------
Afgørende er at på banen har Anja overgået alle danske Nobelpristagere udi 3
discipliner
1- som finte-begavet kreativ spiller
2. som trænder og holdudvælger, der netop tævede Wilbæks opreklamerede hold
og vigtigst 3. som nedbryder af skadelig autoritetstro. Hun får folk til at
skide på janteloven og acceptere det faktum at de er lige så kloge som en
autoriseret dommer eller psykiatri-overlæge eller højesteretsdommer - at
magthaverne har bare kejserensnyklær-opreklamering bag sig

Hvis vor roste elite havde realiteter bag deres magt, så ville vi efter en
Anja-kamp hvor hun har hånet dommerafgørelserne uørbødigt, se dommeren
præstentere medierne for videooptagelser, der viser at hans domme var
rigtige. Det er aldrig sket. Fordi Nobel-værdige Anja har ret så ofte at de
underlødige autoriteter ikke tør lade det komme an på en prøve. De har
videoerne. Men dissee må formodes at tale til fordel for Anja. Som imponerer
mere og mere Glistrup-agtigt. Fuck janteloven.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-05-03 21:41

> Læs forside samt nederst side 2 i sportstillægget - Christensen hedder
> JP-sportsjournalisten der siger at det bør ikke gå ustraffet hen at hun er
> en dårlig vinder

Jeg kan ikke se, at der står noget om, at "det ikke bør gå ustraffet hen, at
Anja Andersen er en dårlig vinder". Ligesom jeg heller ikke kan få øje på,
at din påstand om, at JP kalder Anjas T-shirt for usportslig. Jeg kan heller
ikke se, at de kalder pigehåndbold en uværdig bagatelsport. Og intet sted
kan jeg se, at Anjas opførsel kaldes barnlig.

Jeg vil tillade mig at konkludere, at dine briller trænger gevaldigt til en
pudsning. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-03 07:00

> [...]
> kan jeg se, at Anjas opførsel kaldes barnlig.
>
> Jeg vil tillade mig at konkludere, at dine briller trænger gevaldigt til

Nix. Hvis artiklen af Christensen, sports-afd JP er på nettet så søg på
"ustraf"
Jeg har ikke citeret ordret, men loyalt og USTRAF er jeg sikker på

Tør du et stort væddemål, så går jeg gerne på biblioteket - ring 35861000

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-05-03 07:47

> Nix. Hvis artiklen af Christensen, sports-afd JP er på nettet så søg på
> "ustraf". Jeg har ikke citeret ordret, men loyalt og USTRAF er jeg sikker

Ja.. artiklen er på nettet.

Sorry. Du har ret i at han bruger ordet ustraffet.
Der står sørensusemig også, at hendes demontration er barnlig.

Men jeg kan stadig ikke se, at han kalder hendes T-shirt usportslig eller
pigehåndhold for en uværdig bagatelsport.

Og at opdrage sine børn til små Anja'er ser jeg ingen fordel eller fornuft
i. Hun har jo helt klart ikke fået lov til at nå nogen steder med sit
talent. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-03 10:11

> [...]
>
> Og at opdrage sine børn til små Anja'er ser jeg ingen fordel eller fornuft
> i. Hun har jo helt klart ikke fået lov til at nå nogen steder med sit

Det er vist i artiklens slutning at den hovne sportsjournalist skriver at
Anja kan være glad for at damehåndbold slet ikke er så stor en sport som
fodbold.

Jeg håber mine børn har mod til at prøve ny ting og leve livet farligt,
lissom Anja.

Jeg tror ikke at hun eller Glistrup kunne have nået længere med deres
talenter, ved at være mere forsigtige og borgerlige.

Glistrups har vækket en masse mennesker for de farer du kan læse i følgende
citater
som er familierelevante for de der ser på deres børne fremtid

Islam betyder "sejglivet erobrings-fanatisme"- ved krig opnåedes
Marokko-Indonesien-bæltet og siden har man søgt mod Europas rigdomme

"Allah vil lade jer arve et land, som I endnu ikke har betrådt."

Koranen , sura 33 vers 28

"Det er Islams natur at dominere. Ikke at blive domineret. At påtvinge alle
nationer Islams regler og at udstrække sin magt til hele jorden." Hassan al
Banna I Koranens 4. Sura,

"Det er Islams natur at dominere. Ikke at blive domineret. At påtvinge alle
nationer Islams regler og at udstrække sin magt til hele jorden." Hassan al
Banna

"Det strider imod loven at opgive djihad og vælge fred og svaghed,
medmindre hensigten er en senere djihad"

Sheikh Abdullah Goshah, The Fourth Conference of Islamic Research, Cairo
1970

"Det strider mod loven at opgive djihad og vælge fred og svaghed, medmindre
hensigten er en senere djihad"

Sheikh Abdullah Goshah,The Fourth Conference of The Academy of Islamic
Research, Cairo 1970

"Et islamisk samfund uden islamisk magt er ufuldstændigt og svagt.

Bosniens Præsident Alia Izetbegovic, Islamisk Deklaration, Sarajevo 1990

"Giv Gud, hvad Guds er og Kejseren, hvad Kejserens er..." Bibel

"Historien kender ingen islamisk bevægelse, der ikke samtidig var en
politisk bevægelse. Det er fordi islam er en tro, men også en filosofi et
moralkodex, en tingenes orden, en style, et miljø - det er kortsagt en
livsens helhed".

Bosniens Præsident Alia Izetbegovic, Islamisk Deklaration, Sarajevo 1990

"I 1683 trængte islamiske hære frem til Wien, men måtte vende om med
uforrettet sag. For mig står det fast: Allah sender arbejderne til Vesten
for at føre Islam til sejr. Derfor ville en tilbagevenden af de islamiske
arbejdere betyde et nyt tilbagetog fra Vesten". Islam - arkivet i Tyskland,
Mohammed Salim Abdullah

"I øjeblikket ermuslimerne ikke tilstrækkeligt stærke, så den hellige krig
føres taktisk på to måder: Der bygges nye moskeer i Europa og det udviklede
Vesten indvaderes af flygtninge og gæstearbejdere, der skal bygges flere og
flere moskeer, muslimerne skal øges og atter øges i antal, og når tiden er
inde, indledes den blodige krig Jihad. Islamiske fanatiske stater står bag
kravet om at bygge den nye moske i København. De aktivistiske muslimer, der
går ind for moskeen, betales godt af disse stater. De får desuden gode penge
af den danske stat som flytninge". Adnan N. Wahab (Muslimsk advokat)

"Islam tror på to modstillede og modsat rettede verdener. Den ene verden er
Allahs, og den anden verden er Satans. Målet er Allahs sejr over alt på
kloden og oprettelsen af et islamisk verdensrige. Midlet er "djihad" -
hellig krig. Den muslimske fanatisme kryber ind i alle sprækker. Og så
godnat, demokrati." Som Jyllands Posten April 8, 1990

"Islamisk fornyelse kan ikke igangsættes uden en religiøs revolution, og
den kan ikke gennemføres og afsluttes uden en politisk revolution".

Bosniens Præsident Aila Izetbegovic, Islamisk Deklaration, Sarajevo 1990

"krig er hele grundlaget i forholdet mellem muslimer og deres modstandere"

Sheikh Abdullah Goshah, The Fourth Conference of the Academy of Islamic
Research, Cairo 1970

"Når du møder de vantro, så hug deres hoveder af og når du har strakt dem
til jorden, så bind dem fast..." Koranen, Sura 47, vers 4).

"Og kæmp mod dem, til ingen længere forsøger at forføre til frafald fra
Islam Hensynsløs magtanvendelse er tilladt i denne kamp: "Og dræb de
hedenske modstandere, hvor I får fat i dem"m, og til kun Allah holdes i
ære."

"Og kæmp mod dem, til ingen længere forsøger at forføre toæ frafald fra
Isla Hensynsløs magtanvendelse er tilladt i denne kamp: "Og dræb de hedenske
modstandere, hvor I får fat i dem"m, og til kun Allah holdes i ære."
Muhammed

"Sandhedens religion (islam) vil sejre over al religion (alle andre
religioner).

Koranen , sura 48 vers 29

"Terror og kampe er en obligatorisk religiøs pligt i alle lande, hvor
muslimer udgør ti procent af hele befolkningen. Når den muslimske hær
invaderer et nyt land, må muslimerne kun give det ikke-muslimske folk tre
muligheder: 1) De kan konvertere til den islamiske tro og opgive deres egen
religion. 2) De kan acceptere at være indbyggere under islamisk styre. I
dette tilfælde kan de beholde deres gamle tro, men de skal betale en stor
årlig skat og vil blive betragtet som tredjerangsborgere, som ikke har
menneskerettigheder overhovedet." 3) Den tilbageværende mulighed er, at alle
mænd i den kampdygtige alder bliver halshugget, alle kvinder og piger og
unge drenge bliver solgt som slaver." Jyllandsposten,15 September 1991

"De gudfrygtige (muslimer) kan ikke leve side om side med de gudløse. De
gudfrygtige må derfor indrette et gudfrygtigt regime for hele verden. Ikke
af egen kærlige, selviske grunde forlanger vi herredømmet over verden"

Islamisk filosof Makhmud Brelvi, cit. i Gerhard Konzelmanns Den Islamiske
Udfordring, 1980

"Den almægtige har lovet os at den tid vil komme når hele menneskeheden vil
leve forenet under islams banner, men den dag skal fremskyndes gennem vor
djihad, gennem vor villighed til at udgyde det urene blod af dem der ikke
har set lyset...Det er Allah der giver os en skyder i hånden, men vi kan
ikke forvente af ham at han selv skal trække i aftrækkeren fordi vi er for
ængstelige".

Muhammed Taqi Partovi Sabzevari i Ayendeh Nehzat Islami, Qom 1986

"Det er islams natur at dominere, ikke at blive domineret"

Sheikh Hassan al-Banna, grundlægger af det muslimske broderskab, cit. i Holy
Terror, London I987

"I Allah, hævnerens navn, og i imam Khomeinis navn sværger jeg på den
hellige bog at udføre min hellige pligt som imamens barn og som en soldat af
islam i vor hellig krig for at bringe lyset af guddommelig retfærdighed
tilbage til verden. Må Allah være min vejleder på djihad og qitals (drab)
vej"

Ed afgivet af børnesoldater i Iran

"Krig er en velsignelse for verden og for hvert land"

Ayatollah Khomeini i en tale holdt den 12.12.84

"Oh i sande troende, hvis i hjælperGud med at kæmpe for Hans religion vil
Han hjelpe jer mod jeresfjender og gøre jer hurtige på fødderne." Koranen ,
Krigens sura

"Vi må afvise demokrati til fordel for islam. Vi er kaldet til at bringe
troen til hele verden. Lad ingen tro vi er utopister eller drømmere"

Sheikh Saïd Shabaan, sunni leder i Tripoli,

L`Orient le J our, Beirut, I9. okt. 1983

»Islam er religionen for agitation, revolution, blod, befrielse og
martyrium« (Shaikh Morteza Motahari).

»Vi må afvise demokratiet til fordel for Islam, som det enestående og
perfekte system, skabt af Den almægtige. Vores march er netop begyndt, og
Islam vil i den sidste ende besejre Europa og USA« (Shaikh Saeed Shaaban,
Trip).

[...]

E Vesterbro Imamen Abu-Laban udtaler om problemet i Exil december 1992: »De
fleste steder har vi fået os talt til rette. Pigerne får lov til at bruge
lærerindens bad, eller de venter, til de andre piger er færdige, og bader så
alene. Når det betyder så meget for os, skyldes det også en frygt: Hvis vi
giver efter her, hvad bliver så det næste?«.

Respekt for individuel trivsel er underudviklet hos muslimer

"Normalt eksisterer en muslim ikke som individ. Hvis han ønsker at
eksistere som muslim, må han skabe et miljø, et samfund, en orden. Han må
ændre verden eller selv blive ændret"

Bosniens præseident Alia Izetbegovic, Islamisk Deklaration, Sarajevo 1990

INDIVIDUALISME/SELVSTÆNDIGHED/LYKKE HOS MUSLIMER

"En mand der tænker sender signaler til satan".

Muhammed-Baqer Majlisi i Bahar al-Anvar , Qom 1960

"Musik er usædelig"

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris I979

Himmel og jord og alt, hvad derimellem er - tror I, det er skabt for løjers
skyld? Koranen

---------------

Cand.jur. Kirsten Just Jeppesen sagde til Jyllands-Posten 13. september
1992: »Når drengene bliver 13-14 år gider de ikke være hjemme, fordi de bor
elendigt og skal dele et lille værelse med en flok mindre søskende. Så
hænger de hellere på gaden og finder sammen med andre udlændinge med samme
problemer.

De føler, at tilværelsen i Danmark er meningsløs - uden fremtid. De ved, at
mange danskere ikke bryder sig om dem, og at de ikke har en levende chance
for at få et job. Mange kan måske dårligt læse eller skrive, og har derfor
ikke en levende chance for at klare tempoet på det danske arbejdsmarked,
hvor kravene set med deres øjne er enorme«.

fra Kufa (i det nuværende Irak). Her tordnedes over menigheden. »Jeg ser
hoveder, som rager op og er modne til afhugning. Jeg skal tage mig af dem.
Jeg ser blodet dryppe mellem turbanerne og skægget«.

.. Imam Ahmal Abu-Laban ved Vesterbrogades´ Al-Sauhu Moske sagde til Ekstra
Bladet 10. januar 1990, at danskerne nu er modne til Islam

»Oh, I troende, hav ingen forbindelse med jøden eller den kristne. Den, der
betragter dem som ven, bliver som de« (5. Sura, vers 56). Sura 48 og flere
andre Koranskriftsteder supplerer: »Angrib dem fra baghold. Hug hovedet af
dem, indtil I har anrettet et stort blodbad blandt dem

Hundredtusindvis af variationer over disse hovedbudskaber forefindes.
Eksempelvis:

[...]

Tranholm-Mikkelsens formulering (side 95) er: »Enten hersker Islam i et
område, eller også er det den islamiske fyrstes pligt at søge det
underlagt«.

»Krigen skal ikke kun føres med våben.

Det står muslimer frit at afbryde en hvilkensomhelst aftale indgået med
ikke-muslimer.« (D. Konzelman: »Den islamiske udfordring«, Gad, 1981, side
35).

»Vort endelige mål er at indføre det islamiske kalifat over hele jorden«
(Algierprædikanten Ali Belhadj).

Citatet er fra 1991-bogen »Stemmer fra fortiden«. Handlingsbefalingen er
usvækket levende aktuel.

Udgangspunktet er en trossætning fra den skinbarlige Muhamed himself: »Islam
vil udbrede sig og udbredes dag og nat«.

»9. Sura, vers 29. og 4. Sura, vers 115 foreskriver fornedrelse og ydmygelse
af ikke-muslimer (»vi vil lade dem brænde i helvede, et slet rejsemål«). 3.
Sura, vers 118 forbyder udtrykkeligt venskab med ikke-muhamedanere.

»De, som er imod at slå nogen ihjel, har ingen plads i Islam. Vor profet
dræbte med sine egne velsignede hænder. Vor Imam Ali dræbte mere end syv
hundrede på én dag. Hvis troens overlevelse nødvendiggør, at der udgydes
blod, så er vi der for at udføre vor pligt« (Ayatollah Sadeq Khalkhali,
islamisk dommer).

frejdig« læres:

»Muslim, kæmp for Allahs sag.

Dø i nætter dunkle.

Tænk da på Profetens flag.

Da vil sejr i øjet funkle.«

Mehmet Necef (præsenteret i kapitel 26, III i.f.) kalder det ikke
uanstændigt, men et »pudsigt« eksempel på, hvor snedigt Islam kan indsuge
dansk »lokal kolorit« (Information 12. marts 1994).

Koranens Undsigelses Sura 47, Vers 17-18 fastslår, at de vantros gerninger
er forspildte.

"Når solen formørkes,

når stjernerne fordunkles,

når bjergene udjævnes,

når de svangre kameler forsømmes,

når de vilde dyr forsamles,

når havene oversvømmes,

når sjælene forenes,

og den levende begravede spørges,

for hvilken synd hun dræbtes,

når bogrullerne oprulles,

når himlen bortslides,

når afgrundsilden antændes,

når paradiset bringes nær,

skal enhver vide, hvad han har frembragt!«

Sura 81, vers 1-14

"En vesterlænding kan have svært ved at forstå, at en araber med en høj
teoretisk, verdslig uddannelse stadig kan tro, at Gud følger alle hans
skridt, men det tror han faktisk på. Hussein Shehadeh er palæstinenser.
Opvokset i Jerusalem og bosat i Danmark fra 1967. I Exil december 1992

Den traditionelle vestlige opfattelse er, at mennesket principielt er
universets herre, og hvad der endnu ikke er underlagt det, kan med tiden
underlægges gennem videnskabelige fremskridt. Sådanne tankegange er totalt
fremmede for en muslim.« læs mere
http://216.49.10.245/gl/glistrup-webjump/kapitel44.htm

LIGHED: Foragt for menneskers jævnbyrdighed

"Den der rejser sig mod islam vil ikke høste andet end had og modstand."

Bosniens Præsident Alia Izetbegovic, Islamisk Deklaration, Sarajevo 1990

"Der kan ingen fred være mellem den islamiske tro og ikke-muslimske samfund
og politiske institutioner".

"Det er totalt forbudt at dissekere en muslims kadaver. Det er ikke forbudt
at dissekere en ikke-muslims kadaver".

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris, 1979

"Islam udelukker klart enhver mulighed for fremmed aktivitet eller en
fremmed ideologi på dets eget område."

Bosniens Præsident Alia Izetbegovic, Islamisk Deklaration, Sarajevo 1990

"Muslimerne er i mange henseender eksklusive. Deres ønsker om at blive
danskere på dansk vis er meget begrænset De beundrer vor materielle kultur,
men ikke vor spirituelle værdier. Mange muslimer i Danmark betragter os med
uro, nedladenhed og nogen medynk. Integrering er i mange muslimers øjne ikke
en attraktiv mulighed." Herbert Pundik (Chefredaktør).

"Nu er jøderne blevet et omvandrende folk, uden repekt, uden fædreland, og
med mange sygdomme. De bekæmper os og torturerer os. Islam burde være den
religion, der behersker verden."

Mia Ponzo, amerikansk konvertit til islam, cit. i Jan Goodwins Price of
Honour, 1994

"De ikke-troende mennesker...tilsøler menneskeheden. De ikke-troende har
selv udelukket sig fra menneskeheden. De må imidlerid kun dræbes i
krige...De hører ikke til i menneskehedens kreds. Deres eksistens må
erkendes som skadelig for menneskene....De kan derfor ikke stilles side om
side med med muslimerne som ligeberettigede"

Islamisk tænker Saltanhussein Tabandah i en tale på den Internationale
Konference for Menneskerettigheder i Tehran I986

"Den saudiarabiske regering er ked af ikke at kunne tolerere nogen kristen
kirke på sit territorium. Men det drejer sig ikke om en regeringsbeslutning
men om en befaling fra Gud"

Katolsk Orientering nr. 14, 14.9.92

"Det er klart hvad de bør gøre (de kristne libanesere), de eller deres
efterkommere må korrigere den historiske fejltagelse deres forfædre har
begået ved at nægte at konvertere til islam...eftersom islam er arabernes
religion, skulle alle arabere være muslimer. Religion kan ikke skilles fra
nationalitet.

Muamar Ghaddafi, cit. i Holy Terror, London 1987

"Når to religioner står overfor hinanden er det ikke for at udveksle
komplimenter, men for at slås. Derfor vil I aldrig høre os sige vi
respekterer jeres religion, det ville være en falliterklæring i forhold til
den sande lære. I har ikke villet påføre os jeres tro, men vi agter at
udbrede islam overalt på jorden".

unavngiven førende islamisk teolog til Malin Lindgren, Politiken 11. 5.1991

En person hvis fader eller moder var muslimer, da de undfangede ham, og som
selv har antaget den muslimske tro efter at være blevet sexuelt moden, må
acceptere, at hans ægteskab blive opløst i tilfælde af frafald.

Ayatollah Khomeini, Principes , Paris 1979

SANDE TROENDE "...er kun de, som tror på Allah og hans sendebud".

Koranen , sura 49 vers 16

"Gift jer ikke med kvinder, som dyrker afguder, før de er blevet
troende:sandelig er den tjenestpige, der tror, bedre end en afgudsdyrkende
kvinde, skønt hun behager jer mere." Koranen Koens sura

"Den af jer, der tager dem (de vantro) til trofaste venner, er sandelig en
af dem"

Koranen cit. i det dansksprogede KHILAFAH, København april/juni I996

"Tag derfor ikke nogen af de vantro som venner, førend at de overgiver sig
til Allahs sag, men hvis de vender sig bort, så grib dem og dræb dem."

Koranen , sura 4, vers 90(91)

"Den islamiske bevægelse kondolerer helten fra angrebet der dræbte 20 svin
og sårede 60 aber"

En taler ved et massemøde i Gaza efter et bombeattentet i Israel. Cit. i
Jyllands-Posten 24.1.1995

"Hvis nu en muslim dræber en ikke-muslim, så må han ikke idømmes dødsstraf,
for hans udviklingsstade er højere end den dræbtes"

Islamisk tænker Sultanhussein Tabandeh, cit. Gerhard Konzelmanns "Den
Islamiske Udfordring 1980

HAWIJAH =Den del af helvede, der bliver de kristnes værested

LADHADen del af helvede der bliver jødernes værested.

"Det sexuelt umodne barn er er urent, hvis hans forældre eller forfædre
ikke er muslimer, men hvis der er en muslim blandt hans forfædre, er han
ren.

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

"Efter at den islamiske Ummah blev invaderet af pesten (den Vestlige
Kultur)...fik muslimerne stærk kærlighed til livet...samtidtidigt begyndte
muslimer stærkt og skrækfuldt at hade døden."

Det dansksprogede Khilafa, København april/juni 1996

"muslimsk ret har mere gyldighed en britisk ret"

2/3 af de adspurgte muslimer i en gallupundersøgelse for BBC TVs Public Eye

KRISTEN /SOCIALISTISK T O S S E G O D H E D

VEDR "FLYGTNINGE / INDVANDRING (+ om danskhed)

"... ved afgørelsen af den foreliggende sag må det ikke være et spørgsmål
om noget så inferiørt som fremskaffelse af penge." Flygtningehjælpen

"...endnu en gang at fremhæve kravet om et øjeblikkeligt stop for
indvandring af flere fremmedarbejdere." Hanne Reintoft

"vi må udvise et mere storladent syn på administration af offentlige
midler." Arne Piel ChristensenFlygtningehjælpsformand

"...invandrere bliverr mere opmærksomme på, at ombudsmanden er en
institution, de kan bruge i sager, hvor de føler sig diskriminerede". Birte
Weiss

"Der er mange glasklare misbrug," konstaterede FN's flytningehøjkommisæer
til Svenska Dagbladet 18. Marts 1990.

"Det er et dansk problem at integere de etniske mindretal. At forsøge
assimilation er et overgreb". Ole Tonsgård (Århusianske Institut for
Statskundskab)

"Igen står Danmark med en international placering, vi godt kan være stolte
af, og som vil burde være kloge nok til at bygge videre på Finn Slumstrup

"Ingen flygter fra sit land uden at være tvunget til det." Udbredt, naivt
slogan hos selvhaderne

"Vi bliver nok bundet noget på ærmet. Det er en følge af et ret liberalt
system", har Udlændingedirektoratets direktør Frederik Schydt sagt Jyllands
Posten 4. Oktober 1988)

"Vi kan og skal ikke modtage flere flygtninge, end vi økonomisk og
nationalt kan klare." Per Stig Møller - som har stemt for næsten al
indvandring

"For normale,fredelige og hæderlige pakistanere er det dobbelt tragisk at
skulle se dette forkastelige og ekstreme mord udlagt som en naturlig
konsekvens af pakistansk kultur, religion og adfærd." Bashy Quraishy Aktuelt
15 7 96 - sådant røgslør får al den spalteplads og sendetid , muslimlederne
evner at udfylde

"Jeg har svært ved at forstå danskernes liberale holdning til muslimerne.
De er ikke som europæiske mennesker. De her ingen forståelse for den
tolerance, der findes i det danske samfund. De udnytter den bare til det
yderste. Og jeg er alvorlig bange for, at dette dejlige land i løbet af
fem-ti år vil ende som et nyt Beirut"

Natalie X. (muslim fra Centralasien), B.T. 18. april 1996

"Konflikten med Iran er ikke en konflikt mellem muslimer og europæere. Det
er en konflikt mellem den religiøse fascisme og civilisationen"

Per Viz Khazai, afhoppet iransk ambassadør i Norge i Information, 30.4.93

Berlingske meddelte 19. juni 1994 fra bladets udsendte i
Slagelse: »Muslimer fra foreningen Nour El Hak i Slagelse bliver nødt til at
smide tøjet, hvis de vil bade i Slagelse Svømmehal. De har ellers
protesteret mod den forudgående, reglementerede afvaskning under bruseren
under henvisning til, at Koranen forbyder, at man blotter sig for hinanden.
Slagelse Kommunes kulturudvalg har afvist protesten.«

Danskere er slaver af druk og mistro til tilværelesen. At muslimer får flere
børn end danskeree, at det sociale system bliver udnyttet osv. kan I kun
takke jer selv for. Den mere kloge narrer den mindre kloge". Jamahir F.
Abdallah, formand for Islamic Student organisation, Ekstra Bladet 5. 4. 97

En af misbrugerne siger selv til en af sine danske hjælpere: "Den historie
jeg fortalte dig den gang (til brug for asylmyndighederne), var løgn. Men
den fungerede jo." Weekendavisen 27. Januar 1989).

If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human
face - forever . And remember that is forever. George Orwell

Man hører ofte :

"... at det i et samfund som vort ikke kan passe, at der ikke skulle være
penge til dette eller hint..."

Men jeg må nok indrømme, at jeg var ved at få kaffen i den gale hals,

da jeg i onsdagens Berlingske Tidende læste, at 10 irakere sultestrejker

i Sankt Nicolai kirke i Rønne, fordi deres ansøgning om opholdstilladelse
ikke behandles hutigt nok.

Samtidigt stod der, at præsten ikke vil smide dem ud, men vil se tiden an.

De har sendt skrivelser ud til humanitære organisationer i Danmark og
England for at gøre opmerksom på deres krav Else Nielsen i BT. 24 3 97

Når en haj æder en sild, er det også integration. Henri Tisot

Efter os (må) syndfloden (gerne komme). Marquise de Pompadour

"Netop i mod og samspil med andre kulturnationer besinder folk sig virkelig
på sine egen værdier". Arne Melchior

We are inclined to believe those we do not know, because they have never
deceived us Samuel Johnson (1709-1784) English Author.

Indvandrene i TV2studiet krævede derimod mere konsekvent straf og egen
ansvarlighed.

Nasser Khemal er altid klartseende og god, han sagde: ´Indvandrerforældre er
blevet integreret i at kunne sige: "´Det er samfundets skyld."

I hjemlandet havde folk spyttet på en dårlig far for den slags
undskyldninger. Ekstrabladet

"Danger of our culture. We belong to a time in which culture is in danger of
being destroyed by the means of culture. Nietzsche

"Livet som flygtningemedarbejder er en oplevelse af meningsfuldhed. De
sagsbehandlere, som plejer at møde RESOURCE FATTIGE DANSKE, møder nu
*inspirerende klienter* med samme sociale status og uddannelsesniveau som
dem selv.

Mange behandlere siger, at for første gang i deres professionelle liv har de
oplevet, at de havde lyst til at lave det professionelle forhld om til et
egentligt venskab. En del kvinder beretter at de bliver

sexuelt tiltrukket

af disse mænd, som har en holdning og en sexuel udstråling, som er *yderst
pirrende* for dem." Håndbog om Indvandrere og flygtninge, Forlaget
Kommuneinformation. 1991

"Argentina efterlyser indvandrere - de har masser af dyrkbart land - men der
vil muslimerne ikke hen - der skal man *så* før man kan *høste* - og
muhamedaner-præsteskaberne ønsker Europa koraniseret. og de styrer
folkevandringerne" Henrik Søndergaard TV3 1994

"Alle flygtninge kan idag komme til bage. Når de ikke gør det, så handler
det om de gode levevilkår i Danmark. Elma Vukotic, hjemvendt bosnisk muslim
, i Jyll.Post 20.6.98

»Danmarks jord for de danske

Vi har plantet vort flag

Det bli'r stå'ne på pletten

Ingen tvivl om den sag

Vi har ejendomsretten

Værn om hver mark og hvert skel

Danmarks jord for de danske

For vi har pløjet den selv. John Mogensen

»Kansler Helmuth Kohl udtalte fornylig noget, der kunne kaldes en
krigserklæring mod Islam og islamiske aktiviteter. Han sagde: »Den islamiske
bevægelse i Nordafrika er blevet kilden til stigende bekymring i Bonn og
Paris og bliver fulgt med den største årvågenhed. Sikkerhedsplaner for
Europa og Middelhavet bør nyde stor opmærksomhed i lyset af, hvad der er
sket i Algier, Marokko og Tunis««

Maren fra Ishøjs nødskrig i B.T. (1. oktober 1992)

: »Danske børn må ikke lege med tyrkiske børn for de tyrkiske kvinder.
Nærmer danske børn sig tyrkiske børn, bliver danskerne gennet væk af de
tyrkiske mødre. Og i vaskekælderen kan de danske mødre overhovedet ikke
komme til«

I Muhamedanismens tjeneste er de Allah-troende derimod blodtørstigt rede til
at slå os vantro ihjel og selv ofre deres jordiske liv.

Individualisme, selvtænkning og forbrugervalg vil nemlig være
forstyrrelseselementer, når muhamedanerne med mindst bøvl skal administrere
os.

Kun en tåbe frygter ikke Islam.

Den besindige Eks-Forbundskansler Helmuth Schmidt (1972-1982) refereredes i
Jyllands-Posten 16. august 1992 for udtalelsen:

»Jeg tror, at muslimerne en dag vil kaste sig over os«

DANSKHED:

"Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth-ætlinge,
som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens Fire-tog. Vore tilværelsers
livskvalitet bygger på fællestraditionerne herfra. De udløser ro, tryghed og
velvære i vort lille danske smørhul. Festligt, folkeligt og fornøjeligt vil
vi have det. At kede sig er noget af det værste." Glistrup1991

I »Det gamle guld« (1923) bind 2, kapitel 14, rister Morten Korch en
Kærlighedsrune til det Hverdagsdanmark, der byggede vort land. Ikke med
pralende storarmsving, men »nok så mange træk, der kunne synes små og
ubetydelige, men som blev store, fordi de var ægte, menneskelige og sande -
det Danmark, som alle danske ville elske og værne om«.

»Take it easy og spis brød til«.(=En af Glistrups kort-karakteristikker af
sine landsmænd)

ikke din lykke og næse frem. For pladsen er trang i en andedam«. Sidste vers
konkluderer, at det hele er »så rørende småt«.

Den man elsker elsker man" A Linnet

»Om hundrede år er alting glemt« er et dansk, men bestemt ikke noget
islamisk refræn. Pedantgrundighed, kadaverdisciplin og konsekvens over
længere tid - det er ikke danskernes livsstil. Begejstres vi, er det for en
kort bemærkning.

Holberg skrev: »I det øvrige kand man sige om den Danske Nation, at den er
fornøyelig og god at komme til Rette med og besynderlig lydig imod
Øvrigheden, thi der er fast intet Land, hvor Oprør haver mindre Sted end udi
Dannemark, hvilket er at tilskrive en Middelvej, som denne Nation udi mange
ting gaaer, saa den siælden falder udi Ekstremiteter.«

Retfærdighedsbegreber er på dyrisk HÆVN-STADIE

"Familiens ære betyder meget.Hellere dræbe og blive anklaget for at
forsvare ære end at gå æreløs rundt blandt sine tyrkiske naboer,er
filosofien i ekstreme tilfælde." Muzeyen Boztoprak JP 15 7 96

Indvandrere der deltaget i drab som led i et familie-opgør bør udvises .
Lubna Elahi

Æresdrab kan ikke helt forhindres. Mehmet Necef Aktuelt 15 7 96

"Krig mellem jøder og muslimer er uundgåelig. Muslimerne vil vinde, det vil
væres deres hævn

Ahmed Soliman, Scientific Trends in the Qur´an, London I985

Deep-rooted prejudices entertained by the whites; ten thousand
recollections by the blacks of the injuries they have sustained... will
divide us into parties, and... will probably never end but in the
extermination of the one or the other race. Thomas Jefferson

INDVANDRERNES OVERKRIMINALITET

Af dem vi har taget i at stjæle herinde, har ikke en været lysere end en
mørk franskmand." Mellemfolkeligt Samvirke

km "Nu har stedet her eksisteret i fire år, og i den tid har vore gæster vel
fået stjålet i alt 1000 punge. Af dem vi har taget i at stjæle herinde, har
ikke en været lysere end en mørk franskmand." Mellemfolkeligt Samvirkes blad
Kontakt fra 5. Marts 1990, citeret fra en diskoteksleder

"Vi keder os meget her. Man kan jo ikke spille fodbold og bordtennis hele
tiden hver dag." Saeid Muhammed

DISKOTEK: ..et år, og i den tid har vore gæster vel fået stjålet i alt 1000
punge.

[...]

"I de arabiske kvarter er kriminaliteten højere end andre steder." Emmenuel
Herman; Jyllands Posten 19 Maj 1991

Muhameds had-kærlighedforhold til KRISTNE

"Af hele menneskeheden, er jeg den, der nærmest beslægtet med Jesus".

Profeten Muhammed, cit. Ahadith Sahiha, Forlaget Al Baraka 1994,
Bevillingsgiver K.F. Fond - Den Danske Bank

"Jeg sværger ved Ham som holder min sjæl i Sin hånd, at Jesus, Marias søn,
vil snart stige ned mellem jer som en retfærdig dommer. Han vil ødelægge
kors, slå svin ihjel og opkræve zakat (skat).

Profeten Muhammed, cit. i Ahadith Sahiha, Forlaget Al Baraka 1994,
bevillingsgiver K.F. Fond - Den Danske Bank

"Når du møder de vantro, så hug deres hoveder af og når du har strakt dem
til jorden, så bind dem fast..." Koranen, Sura 47, vers 4).

"På den yderste dag... vil der være en krig mellem muslimer og jøder, en
stor massakre. Jesus kristus vil føre de muslimske tropper som muslim. Vi
tror, han vil komme igen og brække korset."

Hind al Anati, kvindelig muslimsk missionær i USA, cit i Jan Goodwins Price
of Honor, 1994

"Sandelig, de er vantro, der siger: Gud (Allah) - Det er Kristus, Marias
søn"

Koranen , Sura 5 vers 73

[...]

The Jews and Christians don´t dye their hair, so do differently from them.
Mohammed prophet

[...]

Vi tilhører en kultur, hvis kultur er i fare for at gå til grunde ved
kulturens midler. Nietzsche

"Imperialisme og zionisme laver stadig sammensværgelser. Vi må være parat
til at drukne disse sammensværgelser i et hav af blod".

Jalaleddin Farsi i en tale til Irans parlament, 19.5.86

"Er der nogen der tror at det er muligt at have alm. samkvem med
jøder?...Allah i hvem vi alle tror fortalte os at jøder og pantheister er de
der er mest fjentlige overfor islam...Kan vi påstå at kende jøderne bedre
end Allah selv?"

Sheikh Omar al-Talmassan, øverste leder for den egyptiske Muslimsk
Broderskab i Minder ikke Memoirer, Cairo `85

London 1954

Bosniens Præsident Alia Izetbegovic, Islamisk Deklaration, Sarajevo 1990

PARADIS ELLER STRAF - ET PRIMITIVT VERDENSBILLEDE

"Den som viser nåde og venlighed over for alle i familien og til hver en
Muslim, vil være en af paradisets beboere."

Profeten Muhammed. cit. i Ahadith Sahiha, Forlag Al Baraka 1994,
Bevillingsgiver K.F. Fond - Den Danske Bank

"Hvordan kunne et 12-årigt barn i hvide gevandter og med en plastiknøgle,
som man har fortalt ham, vil åbne paradisets døre, hvordan kunne dette barn
gå foran soldater for at eksplodere miner for dem? Disse drenge vidste, de
skulle dø, og de troede alle de skulle direkte til paradis. Den psykologiske
hjernevask var enorm".

Sheikha Lubna bint Khalid fra U.A.R. (United Arab Emirates) cit. i Jan
Goodwins Price of Honor. 1994

"De troende der ser islam trampet underfode og gør intet for at forhindre
det vil havne i helvedes syvende lag. Men den der tager et gevær, en dolk,
en køkkenkniv eller blot en sten har sikret sig en plads i himlen. En
islamisk stat er summen af sådanne troende. En islamisk stat er en krigsstat
indtil hele verden ser og anerkender lyset af den sande tro"

Ayatollah Fazl-Allah Mahalati, Dar Rah e Haq. Tehran I980

"En muslim er altid mazlum (uretfærdigt behandlet). Skylden er altid de
andres"

Journalist Hussein Shehadeh i Politiken

Oh I sande troende, vend Jer mod Gud i oprigtig anger: Jeres Gud vil
ubetinget se bort fra Jeres onde gerninger, og lade Jer træde ind i haver,
der gennemløbes af floder. Koranen

To be struck down by an intestinal ailment or by the plague is to die a
martyr. Mohammed prophet

"At dræbe de vantro er den højeste opgave Allah har givet menneskeheden".

Ayatollah Khomein i en tale 12.12.1984

When the Heaven is rent asunder, and when the stars are scattered, and when
the seas are let loose, and when the tombs are turned upside-down, the soul
shall know what it hath done and left undone Koran (c. 651 A.D.)Arabic -
Sacred Book of Islam.

Had/kærlighed mellem m a n d / k v i n d e
er hos muslimer fastlåst i stive regler

"Det muslimske system er ikke så meget imod kvinder som det heteroseksuelle
par. Det, det frygter, er at engagementet mellem en mand og en kvinde vokser
til en altomfavnende kærlighed"

Fatima Mernissi, Beyond the Veil, Male/female dynamics in Muslim Society,
London 1985

"Efter mig vil den mest skadefulde fristelse for mænd være kvinder".

Profeten Muhammed. cit. i Ahadith Sahiha, Forlag Al Baraka 1994,
Bevillingsgiver K.F. Fond - Den Danske Bank

"Hvis en mand frastøder sin kone uden hendes viden, altimens han stadig
bidrager til hendes underhold i fx et år, kan han, i det følgende år, oplyse
hende om dette og forlange, at hun tilbagegiver alt, hvad han har købt hende
i denne periode, såfremt hun ikke har brugt det. I så fald kan han ikke
forlange noget.

Ayatollah Khomeini,Principes, Paris 1979

"Hvis en mand gifter sig med en sexuelt umoden pige og har samleje med
hende, før hun fylder 9 år, må han ikke gentage samlejet, hvis det gør hende
fysisk eller psykisk fortræd (lui provoque des traumatismes).

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris, I979

"Man skal ikke tro på en kvinde, der påstår, hun er kommet i
overgangsalderen. Men man skal tro på hende, hvis hun siger, at hun ikke er
gift."

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

I Koranens 4. Sura, vers 38 står: »Mænd er kvinder overlegne, fordi Gud
har givet mændene forrang for dem, og fordi mændene giver dem medgift.«
Hustruens livsfunktion er derfor fuldt og helt at være et redskab til
tjeneste for familiens mænd. De må beskytte hende. For som umoden evner
kvinden ikke selv at modstå verdens fristelser

´´Oh, i profetens koner, i er ikke som andre almindelige kvinder." Koranen,
Klanernes sura

´´Sig til de troende kvinder, at de skal sænke blikket og være blufærdige,
at de kun skal vise den del af deres skønhed, som er åbenber, og at de skal
trække sløret sammen over deres bryst.´´ Koranen , Lysets sura

"En mand der tillader sin kvinder at affører sig sløret og lægger make-up
skal indføres i himmelens register som en hanrej inden han føres til helvede
hvor han skal ristes indtil tiderne ende".

Ayatollah Abdul-Hussein Bast-Ghayb i Resalat al-Anvar , Shiraz 1983

"Hvilket virus er mere farligt end synet af en smuk kvinde der nægter at
dække sig med hejab ?"

Manden der smed syre i ansigtet på Mona al Saïd, cit.i Holy Terror, London
I987

"Jeg ved at en minoritet af vore kvinder ikke kan gøre som de vil, fordi de
risikerer at blive slået ihjel".

Toujan Faisal, eneste kvindelige medlem af det jordanske parlament, i
Kontakt 7 1994-5

A grown-up girl is to be asked whether she consents to marriage. If she is
silent it counts as assent. If she refuses she is not to be compelled.
Mohammed, prophet

Araberordsproget siger: »Kvindens plads er enten i hjemmet eller i graven«.

I det 20. Århundrede er det selvfølgelig svært at forstå, at man i Iran
fortsat stener kvinder til døde for troløshed, men flere end 100 er blevet
stenet i de senere år, forklarer Mahnaz Tamizi. Samspil nr. 1. Feb. 1996.
P15

Mænds arvelodder er dobbelt så store som kvinders. Isn´t the testimony of a
woman worth only half the testimony of a man? That is becouse of her
inferior intelligence. Mohammed

Samspil februar 1994 citerer en tyrkisk domstol for
1987-præcisionsudtalelsen: »Kvinder skal helst have et barn i maven og
pisken over nakken«. Er konens rengøring ikke tilfredsstillende, går øje for
øje-gengældelsesretfærdigheden på at overhælde hende med kogende vand
(Berlingske 17. oktober 1991). Som de laveststående familiemedlemmer må
storfamiliens yngste hustruer vente med at spise, til de andre er færdige
med måltidet. Derfor får hun for ofte for lidt mad og kød samt anden sund
føde.

Sura 24, vers 1: »Horkvinden og horkarlen skal I piske, hver med 100
svøbeslag, og for Allahs religions skyld ingen medlidenhed vise dem«.

Sura 24, vers 4: »Den, der beskylder gifte kvinder for utroskab og derpå
ikke kan skaffe fire øjenvidner, dem skal I piske med 80 svøbeslag og aldrig
mere modtage noget vidnesbyrd fra dem.«

Ugifte, kønsmodne piger nærmest lukkes inde. De er under stadigt opsyn af
familie og naboer. Først og sidst fordi det vil kaste en næsten
evigtvarende, uuholdelig skam over hele slægten, hvis nogen mister sin mødom
uden for ægteskab.

[...]

When a husband invites his wife to sleep with him and she refuse, the
angels curse her until the morning. Mohammed

qmhn Isn´t the testimony of a woman worth only half the testimony of a man?
That is becouse of her inferior intelligence. Mohammed

´´Horen og borebukkenskal i hudflette med hundred piskeslag.Og lad ikke
medlidenhed mod dem forbindre jer i at udføre Guds straf." Koranen, Lysets
sura

The best women ride camels. The devout women of the Quranish are the kindest
with young children. They are also thebest at looking after their
husbands´possessions. Mohammed

En kvindelig taxa-chauffør fortalte til en avis for nogen tid siden,

at hun var ude for en muslimsk kunde, der overfusede hende,

fordi hun som kvinde ikke havde noget at gøre i en taxa.

(Denne type sammenstød sker sikkert ikke ofte, men de sker.)

Hun reagerede ikke, men nøjedes med at føle sig ille til mode.

Hendes historie fremstod som et åbent spørgsmål:

Hvordan skal man tage sådant noget?

Det, hun skulle have gjort, var at køre ind til fortovskanten og på
almindelig dansk manér have sagt:

"Du må vist hellere finde dig en anden taxa".

Snart efter ville hun have fundet en anden kunde, f.eks. af de mange
muslimske mænd,

Der opfører sig pænt og venligt. Lone Spanheimer i Weekendavisen 26. Marts -
3. April 1997.

"...en ægtemand eller -kvinde, der begår zinah skal stenes til
døde.Homofile og lesbiske i et muslimsk samfund skal også dødes"

A Glossary of Islamic Terminology ved Bassam Sulaiman Abugosh og Waffaa Zaki
Shaqra 1989

"Homofile og lesbiske skal dødes i et muslimsk samfund"

A Glossary of Islamic Terminology ved Bassam Sukaiman Abugosh og Waffaa Zaki
Shakri, 1989

"Hamas anser de utilslørede for at være en slags kollaboratører. det er
vores religiøse pligt at henrette kollaboratører.

Hamas´grafitti i Gaza, cit. i Jan Goodwins Price of Honor, 1994

RITUALER: TILVÆRELSEN GENNEMSYRES AF FORTIDIGE , STIVE KORANREGLER

daglig hjernevask der sikrer autoritetstro og lydighed

Erobrings-religion: "Gennemførelsen af islam i alle områder af et individs
liv, i familien og samfundet, ved fornyelse

af islamisk tænkning og ved at skabe et ensartet islamisk samfund fra
Marokko til Indonesien".

Bosniens Præsident Alia Izetbegovic, Islamisk Deklaration, Sarajevo 1990

"Den muslimske kultur er en totalkultur. Den omfatter hverdag og højtid,
religion og samfund. Den dikterer de troendes forhold til Vorherre og til
den politiske hersker, til familiens overhovede og til den fremmede."
Pundik, chefred. Politiken

"Den som lever af renter skal på opstandelsens dag stå frem som en Satan
har slået med sin berøring Koranen

"Der kan ikke være tale om sekulære principper, og staten skulle være et
udtryk for og støtte til religionens moralske begreber".

"Enhver mand eller kvinde, der benægter Guds eksistens og tror ikke på hans
profet Muhammed er uren på samme måde som ekskrementer, urin, hunde og svin.
Det er de også hvis de betvivler et eneste af disse principper.

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris I979

"Gud være lovet, vi har vundet og kan gøre som islam foreskriver"

Jussuf Badri, islamisk gejstlig efter dommer Abdelaziz Hamadas kendelse om
at kvindelig omskæring kan fortsætte i Egypten (Jyllands-Posten 25.6.97)

"Hele kroppen på en ikke-muslim er uren, selv hans hår, hans kropsbehåring,
hans negle og alle hans udsondringer.

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

"Hvis barnet dør i moderlivet, og det er farligt for hende at lade det
blive der, skal man fjerne det på den mest praktiske måde. Man kan fx lade
ægtemanden eller jordemoderen skære det i stykker".

"Hvis man er bange for, at fjenden opdager en troendes grav og skærer hans
næse, ører eller andre

lemmer af, er det bedre at lægge kadaveret i en tønde og smide det i havet."

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

"Hvis man fjærter eller urinerer under rituel afvaskning, er afvaskningen
stadig gyldig"

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris, 1979

"Madrester efter et svin, en hund eller en ikke muslimsk mand eller kvinde
er urene.

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris, 1979

"Man skal ikke 1. lade den døende alene

2. lade ham pleje af en mand, der har haft udløsning, eller en kvinde, der
menstruerer

3. lægge noget tungt på hans mave

4. lade ham kun omgive af kvinder"

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

"Manden, der i sorg over sin kones død river sin skjorte, og kvinden, der i
sorg over sin mands død river sig til blods, skal for disse forseelser
frigøre en slave, bespise eller give tøj til 10 tiggere eller faste i 3
dage".

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

"Rituel afvaskning er ikke nødvendig for en mand, der er død lige efter
udløsning eller en kvinde, der er død, mens hun menstruerer. Almindelig
dødspleje er nok".

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

"Heste- eller æselkød er ikke anbefalet. Især hvis dyret har været udsat
for sodomi af en mand"

Angels will not enter a house in which there are dogs and pictures.
Mohammed prophet

God curse any woman who wears false hair or tattoos, or encouranges others
to do so! Mohammed prophet

Med vilje nævnes her et banalt eksempel: "Fem ting må undgås, når man
drikker: a) at drikke for meget vand, b) at drikke det efter et yppigt
måltid, c) at drikke stående om natten, d) at holde vandkruset med venstre
hånd, e) at drikke, hvor vandkruset er revnet, eller hvor dets hank sidder".

The Jews and Christians don´t dye their hair, so do differently from them.
Mohammed prophet

Whoever keeps a dog-unless it is a sheep-dog, a hunting dog, or one which
guards the crops has his merits daily diminished by a carat. Mohammed,
prophet

Aabenraa Byråd drøfter maj 1993 ændringer i skolernes badeindretninger,
fordi hunkønsmuhamedanerbørn »af religiøse årsager« ikke vil udstille deres
nøgenhed for kammeraterne. Heller ikke for andre muslimske piger.
Principbetydningen heraf dyrkes i et herligt ironisk-sagligt læserbrev af
Poul Erik Clausen i Jyllands-Posten 9. juni 1993.

Black onion seeds contain a remedy for evrything except death. Mohammed
prophet

SEXLIVETS TABUER OG SÆRE REGLER

"En mand, der har haft sexuel omgang med sin kone efter hendes
menstruation, må ikke skildes fra hende, før hun menstruerer igen. Men det
er tilladt ham at skildes fra en hustru, der ikke er fyldt 9 år, eller som
er gravid eller gået i overgangsalderen.

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

"Hvis en mand - hvilket Gud forbyde - skulle have samleje med et dyr,
hvorunder han får udløsning, er rituel afvaskning nødvendig.

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris, 1979

"Hvis en mand har analsex med sin kones søn, fader eller broder efter
indgåelse af ægteskab, er ægteskabet stadig gyldigt.

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

"Hvis under samleje mandens penis trænger ind i kvindens skede eller
mandens anus, hvad enten det er helt eller kun delvis (op til
omskærelsesringen), er rituel afvaskning nødvendig for begge partnere,
selvom de er sexuelt umodne.

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris, 1979

"Jøder inficerer egypterne med aids"

Imam Abulaban til Jyllands Posten, 21.8.94

"Hvis man begår sodomi med en ko, et får eller en kamel, bliver deres urin
og fæces urene, og selv deres mælk bliver udrikkelig for den troende. Man
skal dræbe dyret snarest muligt og brænde det. Manden der begik sodomi med
det skal betale herfor".

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris 1979

Y. Harkabi, Arab Attitudes, cit. I The Closed Circle, London 199O

OM RELIGION

"The turning point in history will be the moment man becomes aware that the
only god of man is man himself." (Henri de Lubec, Atheistic Humanist,p. 10)

.Kristendom, alkohol, - de to store korruptionsmidler.Stillet over for
islam og kristendommen skulle der jo egentlig ikke være noget valg, så lidt
som over for en araber og en jøde. Afgørelsen er truffet Krig på kniven med
Rom! Fred, venskab her står det ingen frit for at vælge. Enten er man
Tschandala, eller også er man det ikke. "med islam": således følte, således
handlede hin store fritænker, geniet blandt de tyske kejsere, Frederik den
Anden. Hvorledes? Skal en tysker være geni, fritænker, for at kunne føle
anstændigt? Jeg begriber ikke, hvordan en tysker nogen sinde har kunnet føle
kristeligt. Nietzsche

Buddhismen er som sagt hundrede gange mere kold, sandfærdig, objektiv.
Nietzsche

Forudsætningerne for buddhismen er et meget mildt klima, en stor
sagtmodighed og liberalitet i skikkene, ingen militarisme samt at det er i
de højere og endog lærde stænder, bevægelsen tager sit udgangspunkt. Man vil
klarhed, stilhed, mangel på ønsker som højeste mål, og man når sit mål .
Nietzsche

"Jeg synes ikke, De bør kalde en arabisk konge en "galning" (replik af Kong
Feisal til Muammar Gaddafi, der anklager Jordans Kong Hussein.) "Jamen hele
hans familie er forrykt" (Gaddafi) "Måske er vi allesammen forrykte". (Kong
Feisal)

jenvidne Muhammed Heikal i The Road to Ramadan, London I975

"Politiet kan bestemme, at en person uden dansk indfødsret ikke skal have
ret til ophold i Danmark". Fremskridt 1985 - 47j

Indvandrere der deltaget i drab som led i et familie-opgør bør udvises .
Lubna Elahi

To trust people means for an MP not to be afraind to voice their anxieties
their instincts and their aspirations. Enock Powel Ine After this affair,
Muslims have reason to think the Crusades are not over yet

God has not sent any sickness down to earth without at the same time
sending a cure for it. Mohammed, prophet

(udtalt af en hellig mand, der er tilkaldt for at helbrede impotens) "Hans
impotens er ligesom den israelske besættelse. Når Gud skifter mening, vil
jøderne gå. Når Gud skifter mening vil Khalils penis rejser sig".

Raja Shehadeh, The Third Way, London I982

SORT SKOLE - lydighed er målet med Islamisk undervisning

"...her på skolen gør vi børnene stolte af deres fofædre og stærke i deres
tro". Mehmet Degirmenci - Jyllands Posten 9 Juni 1991

God has ninety-nine names, one less than a hundred. The person who knows
them by heart will enter Paradise. Mohammed prophet

ud Skolen skal forberede et konformt liv i lydighed efter muhamedanismens
samfundsforskrifter, så voksentilværelsen udnyttes mest rationelt til
muhamedanismens fremtrængen. Pædagogmoralen befinder sig altså universfjernt
fra den omskiftelighed, åbenhed og overfladiskhed, som gennemsyrer vor
kulturkreds, hvor skolelovsformålsparagraf, opdragelse og undervisning
sigter på noget helt, helt andet, nemlig selvstændige lykkeindivider. Mogens
Glistrup

The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr.
Mohammed

ud The worthiest of you is the one who learns the Quran and then teaches it.
Mohammed

udpa The worthiest of you is the one who learns the Quran and then teaches
it. Mohammed

udu "Man kan på sin vis godt sige, at vi unge er mere fundamentalistiske end
vore forældre"

Talha Khan i Politikens islamiske særtryk, marts 1996

"Man stjæler med arme og ben, røver vores ressourcer, tager slaver,,,
dræber kvinder og børn, nedsætter marionet-regeringer,
tvangs-christianiserer og vesterniserer vores folk og lyver og svindler som
ingen andre"

S. Aude, Islamic Student Organisation, Danmark, B.T. 17. april 1996

The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr.
Mohammed

Kristne sælges i stort omfang som slaver. Antallet af disse i Nordsudan
anslås til mellem 20.000 og 50.000. Markedsprisen for en slave siges at være
ca. 60 kr. Kristnes børn tvinges ind i de muhamedanske koranskoler.

Men Stolz må sagtmodigt erkende, at Tyrkiet stadig forbyder den type
fundamentalistiske koranskoler, som det vrimler med i Tyskland. Hiro
oplyser, at antallet af moskeer i Tyrkiet er vokset fra 20.000 i 1945 til
72.000 i 1985. Og ifølge Dalhoff-Nielsen (1991 s. 72) er antallet af
kursusdeltagere i kurser for muhamedanske prædikanter siden 1952 vokset fra
400 til 300.000. "Vor religion er et uforandeligt system", udtalte en leder
ved det tyrkiske Generaldirektorat for Religiøse Anliggender i 1991. "Vi
mener, at det er den sidste åbenbarede religion, så reform kan der ikke
blive tale om." Som overalt i Muhamedanien, således også i Tyrkiet.

Således har den islamistiske organisation Milli Görüs erklæret, at den vil
"opbygge koranskoler, der dækker hele landet, og hvor muslimske børn vil
sværge til islam og mod det vestlige demokrati." Milli Görüs er med ca.
28.000 medlemmer som før nævnt den betydeligste islamistsammenslutning i
Tyskland.

I marts 98 forlød det, at islamiske fundamentalister vil opføre 300 nye
koranskoler i Tyskland og derved lægge tyngdepunktet for deres europæiske
aktiviteter i dette land. Således har den islamistiske organisation Milli
[...]

Ulvenes koranskoler underviser i, at den tyrkiske race er den egentlige
herrerace og har ret til at herske, og at Vestens mennesker kun fortjener
foragt.

I pakistanske skolebøger begynder Historien med Arabien og islam. Før
Muhamed er der mørke, slaveri og udbytning. Efter Muhamed er der lys, mens
slaveri og udbytning forsvinder. I virkelighedens Pakistan i dag, med den
velsignelsesrige sharia, kan imidlertid kun 15% af befolkningen læse og
skrive, og fundamentalisme kvæler universiteterne. Der er ingen industri,
ingen videnskab. Økonomien hviler på de beløb, arbejderne i det fremmede
sender hjem.

KONFLIKTER SØGES LØST VED VOLD

"En nat kom min mand hjem og sagde, at padisha´en havde beordret, at vi
skulle dræbe alle kristne i vor landsby...Jeg blev meget vred, vore naboer
havde altid været hjælpsomme og flinke overfor os...jeg prøvede alt, hvad
jeg kunde for at standse ham, men han dræbte dem med sine egne hænder."

beretning aflagt til Sir Edwin Pears og cit. i Turkey and its People, London
1911

"...er langt mere umiddelbare, end vi er vant til", dels, "at de er meget
nervøse" Asylcenter Leder

"Aldrig har jeg kendt en sådan smerte".

Ahmedi Begum, enke der blev arresteret, voldtaget og mishandlet næsten til
døde i et pakistansk fængsel. cit. i Jan Goodwins Price of Honor, 19994

"det er en hellig handling at rive ens fjenders lemmer fra hinanden"

Den irakiske nazi-sympatisør Sami Shawkat i en tale til skolebørn i sin
egenskab som undervisningsdirektør, cit. i Middle East Forum nr 35, 1959

"Drop alt hvad du ejer i en bilbombe. Dræb alle dem, der bærer en
politiuniform."

Teksten på en plakat, der blev hængt op i Arhus´ moskéer (cit. i B.T., 22.
febr. 1996

"Dræb de heden ske, hvor I overhovedet får fat i dem". Koranen 2.

"Dræb dem, hvor de end befinder sig"

Dr Mohammed Al Masaari, i en fatwa udstedt i London i 1995. Emnet var
israelerne, (ikke jøder i almindelighed, understregede han, da den britiske
regering truede med at udvise ham)

"Dræb og slagt (de vantro) hvor I end finder dem"

Koranen, sura 2 vers 192

"Hvad stiller vi i grunden op med de asylansøgere, der er vokset op med en
kalashnikov i hånden, aldrig har gået i skole og nu er forfulgt på grund af
røverier, snigmord, gidelsdrab og bombeattentater?" Tom Carstens

"Slå til og dræb Guds fjender overalt for at få fjernet efterkommere af
aber og svin fodret ved zionismens, kommunismens og imperialismens bord"Omar
Abdel Rahman (den blinde sheik), citeret i Erik Ettrups Islamiske
Ekstremister, København 1996

»Angrib dem fra baghold. Hug hovedet af dem, indtil I har anrettet et stort
blodbad blandt dem«.

Det dansksprogede AL KHILAFA, april/maj I996, København, citerende Hadid

"At dræbe de vantro er den højeste opgave Allah har givet menneskeheden".

Ayatollah Khomein i en tale 12.12.1984

"At dræbe en hykler der nægter at omvende sig er mere værd end 1000 bønner"

Ayatollah Muhammed Muhammedi Guilavi, pressekonference i Tehran 20, 6.83

"De der er imod drab hører ikke hjemme i islam"

Ayatollah Sadeq Khalkal, islamisk dommer, cit. i Holy Terror, 1986

"Den der retter takfir (fordømmelse) mod en person eller en gruppe der
nægter at se islams lys underskriver en dødsdom for den person eller
gruppe".

Abdul-Karim Biazar-Shirazli, Ebadat va Khodsahi, Mashad I980

"Dolken, gift, revolutionen: det er islams våben mod sine fjender".

Sheikh Hassan al-Banna, det Muslimsk Broderskabs grundlægger, cit. i Holy
Terror, London I986

"Islam siger: dræb alle de vantro, ligesom de vil dræbe jer. Hug dem ned og
dræb dem."

Ayatollah Khomeini, Kashfol al-Ashrar, Qom 1986

"Koranen lærer os at dræbe afgudsdyrkere og de vantro der afviser islam og
fører krig mod os".

Gholam-Reza Fada i Hezb-Allah va Hezb-Shaytan, Qom 1980

"Men hvad med de fjender af islam der nægter at vende tilbage? Enten skal
de vansires så deres sjæls hæslighed afspejles i deres ansigter, eller skal
de elimineres"

Muhammad -Taqi Partovi, Den Islamiske Bevægelses Fremtid, Qom I986

I Jyllands-Posten 13. september 1992 læste man: »Indvandrernes forståelse
af begreberne retfærdighed og selvtægt volder både politiet og de sociale
myndigheder problemer.«

»Hvis en dansker mobber søsteren til en indvandrer, er det ifølge deres
normer helt i orden, at han får et par på hovedet. Sådan opfatter de
retfærdighed, og bliver derfor forvirrede, når vi i Danmark slår hårdt ned
på den slags. De kan simpelthen ikke orientere sig i vort retssystem«, siger
indvandrerkonsulent Ole Hammer, Mellemfolkeligt Samvirke.

Fra Kufa (i det nuværende Irak). Her tordnedes over menigheden. »Jeg ser
hoveder, som rager op og er modne til afhugning. Jeg skal tage mig af dem.
Jeg ser blodet dryppe mellem turbanerne og skægget«.De kender ikke til
tilgivelse og syndsforladelse, læs mere
http://216.49.10.245/gl/glistrup-webjump/kapitel44.htm

FLERE CITATER ER AT LÆSE PÅ

HYPERLINK http://www.glistrup.com

www.glistrup.com

Med venlig hilsen Bo Warming

YTRINGSFRIHEDENS fordele er aldrig blevet forstået

"Af en løbeseddel, som blev delt ud på mødet fremgik det bl.a., at Søren
Krarup ikke skulle have yderligere mulighed for at komme frem med sine
synspunkter. Opropet var underskrevet af en række invadrerorganisationer
bl.a. Palæstinensisk Arbejderforbund, Dansk Tyrkisk Forening, Århus,
Komiteen for Udlændinges Retssikkerhed, Dansk-Tyrkisk solidaritetsforening,
Den Pakistanske Forening, Århus og Tyrkisk Kulturforening i Brabrand. Disse
meningundertrykkende foreninger er i 1990 blevet belønnet med
Indenrigsministeriets tilskud på hensholdsvis kr. 22.500 - 31.000 - 25.000 -
27.000 - 18.000 - 17.000-" Edith Christensen

"Nationens dannelse, og især medierne, pressen, tv og film, skulle betroes
folk, hvis islamisk moral og åndelig myndighed er hævet over enhver tvivl".

Bosniens Præsident Alia Izetbegovic, Islamisk Deklaration, Sarajevo 1990

"Rushdie skal dø"

30% af de adspurgte britiske muslimer in en gallup undersøgelse af BBC TVs

Public Eye

Så kommer vi med vores "danske humor" og små dumsmarte bemærkninger, så
møder vi dem (indvandrerne) med kølighed, og så er der ikke langt til
chikane og grovere metoder - det kan vi ikke være bekendt. Margrethe II af
Danmark

Muslimer overfor JØDISKE VANTRO: når sejrshåb eksisterer bliver hadet
ultra-intenst

- SKAL SAMME TUR KOMME TIL DANSKERNE ?

"...(jøderne er) kendt for deres svig, forfalskning og forvanskning og
grusomhed, hvilket den ædle koran leverer det stærkeste bevis på."

Muftien af Jerusalem, Amin Husseini i sine memoirer, cit. af David
Pryce-Jones i The Closed Circle, London 1990

"...Jøderne, de svageste af alle folkeslag, og de ringeste af dem..."

linie fra et digt i det palæstinensiske blad Falastin, cit. iThe Closed
Circle, af David Pryce-Jones, London 1990

"...kan kun frelses fra hedenskaben og jødernes urenhed gennem
djihad...omend det skulle medføre millioner af den islamiske Ummahs sønners
død som martyrer"

"Allahs sendebud har lovet muslimerne, at de vil befri Palæstina og slagte
jøderne....Dette løfte som Allahs sendebud har givet den islamiske Ummah
(folk) vil helt sikkert gå i opfyldelse ligesåvel som løftet om erobring af
Konstantinopel (Istanbul) gik i opfyldelse.

Det dansksprogede Khilafa, København, april/juni 1996

"Alle de militære og ikke militære aktioner mod voldelige jøder i Palæstina
er legale aktioner, der blev legaliseret af Allah"...(korancitat) "Og dræb
dem, hvor I end finder dem, og driv dem ud fra det sted hvorfra de fordrev
jer."

Det dansksprogede Khilafa, København april/juni 1996

"Den værste fornærmelse en marokkaner kan finde på, er at kalde nogen en
jøde"

En marrokansk intellektuel der skriver under pseudonymet Said Ghallab i Les
Temps Modernes, I965

"Det er en forpligtelse at...udrydde rødderne af disse overfaldende
voldsudførende jøder"

AL KHILAFA, april/maj 1996, København

"Det zionistiske uhyre, den zionistiske forurening, den zionistiske pest,
folkenes fjende, mordernes ven, det ætsende sår. Europas uægte datter, den
zionistiske cancer, en cancer i det arabiske folks hjerte, Israel, den
blødende tjørn, slæng af hyklere og forbrydere, ondskabens brændpunkt.
snavs, uhumskhed, kloakrester, slangestaten, blæksprutten, edderkoppen,
ondskabens bacillus, kattens klo, parasit.

"Dette er kun en lille del af de mange vers, der forpligter kampen mod den
jødiske fjende."

Det dansksprogede Khilafa, København april/juni 1996

"Idéen bag kommunismen startede med jøden Karl Marx. Den røde revolution i
Rusland blev påbegyndt af jøderne. Det kommunistiske angreb i Mellemøsten
blev sat i gang af jøderne, der kom til Syrien, Libanon, Palæstina og
Egypten for at sprede kommunisme...vi ved udmærket at zionisme og kommunisme
er to sider af samme sag.

En saudiarabisk avis i jan. 1984, cit. i David K. Shiplers Arab and Jew,
Wounded Spirits in a Promised Land, (London,1987)

"O muslim! O Allahs slave! Der er en jøde bag mig, kom og slå ham ihjel."

Profeten Muhammed cit. i det dansksprogede Khilafa, København april/juni
1996

"Bagved al bagvaskelse og al chikane rettet mod den islamiske bevægelse
finder man jøder"

Ayatollah Khomeini, Principes, Paris I979

"Den Hellige Qur ´an advarer os at jøder forvises til evig straf i Helvede"

Maryam Jameelah, Islam Versus Ahl Al-Kitab, Delhi I986

"Det er en forpligtelse at dræbe alle jøder"

Hamas pjece nr. 65, 1990

"Det første angreb på vor religion kom netop fra en jøde".

Confessions of a British Spy, Waqf Ikhlas Forlag, Istanbul I99I

"Er der en enkelt muslim med blot en dråbe tro der ønsker at den jødiske
stat består ?"

Abulaban Ahamid Sami, åndelig leder for danske muslimer i et interview i
Jyllands Posten

"For jøder findes der intet bedrageri og ingen svindel som ikke er
mulig...jøderne arbejder for at erobre hele

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-05-03 11:02

> Det er vist i artiklens slutning at den hovne sportsjournalist skriver at
> Anja kan være glad for at damehåndbold slet ikke er så stor en sport som
> fodbold.

Nope.. det skriver han ikke.

> Jeg håber mine børn har mod til at prøve ny ting og leve livet farligt,
> lissom Anja.

Anja spiller håndbold og det kan give skrammer og overrevne ledbånd. Men
mere farligt er det da heller ikke. *G*

Så skal vi ikke ønske for vores børn, at de tør noget mere og ikke klynker
så meget?

> Jeg tror ikke at hun eller Glistrup kunne have nået længere med deres
> talenter, ved at være mere forsigtige og borgerlige.

Jeg synes ikke, at nogen af dem er nået ret langt.

> Glistrups har vækket en masse mennesker for de farer du kan læse i
følgende
> citater

Dine citater på stribe springer jeg altid over. Vil jeg læse citater kan jeg
finde dem på nettet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-03 13:00

> Anja spiller håndbold og det kan give skrammer og overrevne ledbånd. Men
> mere farligt er det da heller ikke. *G*

De fleste danskere er frygtsomme og angst for at være anderledes og sig
selv, men Anjas mod er ikke kun om smertefulde læsioner - det er om at så
tvivl om dommerstandens guddommelighed.
Man kan blive leet af og sindsygstemplet og det frygter mange - det ses af
mange som farligere end bungee-jump.

> Så skal vi ikke ønske for vores børn, at de tør noget mere og ikke klynker
> så meget?

Anja klynker kun fordi medier belønner klynk.
Man må bruge de redskaber der eksisterer til at få sit budskab ud.

> Jeg synes ikke, at nogen af dem er nået ret langt.

Slagelse vandt over Viborg. Ret flot. Hvormange sportsfolk har været på
forsiderne i femten år - Preben Elkjær og Sepp, men ingen kvinder.

> følgende
>
> Dine citater på stribe springer jeg altid over. Vil jeg læse citater kan
jeg
> finde dem på nettet.

Der finder du citater som andre har plukket ud - ufarlige ligegyldigheder
mm.

Anja-selvstændighed er vort håb om at modstå Islam - folk hygger til ved
hvad medierne lyver. Sund skepsis som vi ser udtrykt pr fuckfinger, er alt
for sjælden.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-05-03 19:05

> De fleste danskere er frygtsomme og angst for at være anderledes og sig
> selv,

Jamen dem om det. Hver enkelt må jo gøre op med sig selv, hvor modig man vil
være og hvordan man vil leve sit liv.

Anja ser jeg mere piveri og klynkeri i end mod.

> men Anjas mod er ikke kun om smertefulde læsioner - det er om at så
> tvivl om dommerstandens guddommelighed.

Det er altså ikke noget, der kan imponere og ejheller noget, der får mig til
at opfatte hende som modig.

> Man kan blive leet af og sindsygstemplet og det frygter mange - det ses af
> mange som farligere end bungee-jump.

Øhhh... nå. Skal man ikke være paranoid for at frygte at blive leet af og
stemplet sindssyg?

> Anja klynker kun fordi medier belønner klynk.

Anja er SELV ansvarlig for, hvordan hun opfører sig. Det er ikke mediernes
ansvar.

> Man må bruge de redskaber der eksisterer til at få sit budskab ud.

Jada. Men det er ikke dem alle, der er udtryk for mod. Visse agerer ret
dumt, når de vil have deres budskaber ud og bliver derfor ikke lyttet til.

> Slagelse vandt over Viborg. Ret flot. Hvormange sportsfolk har været på
> forsiderne i femten år - Preben Elkjær og Sepp, men ingen kvinder.

Jeg anser det ikke for at være imponerende eller udtryk for at være modig,
at man har været på forsiden. (Der er i øvrigt masser af sportskvinder, der
har været på forsiderne)

> Der finder du citater som andre har plukket ud - ufarlige ligegyldigheder
> mm.

De citater DU gengiver er nogle DU har plukket ud. Det bliver de ikke bedre
af i mine øjne.

> Anja-selvstændighed er vort håb om at modstå Islam

Øhhhhh *LOL*

Skal hun nu også gøres ansvarlig for kamp mod Islam. Det tror jeg lige du
skal tale nærmere med Andersen om! *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-03 23:45

> [...]
vil
> være og hvordan man vil leve sit liv.
>
> Anja ser jeg mere piveri og klynkeri i end mod.

Janteloven siger at dommere skal styre sportspublikums buhråb - Anja sir at
ingen monopol er bedst.
Dommerarrogance om at dommere ikke må møde kritik, er værd at gå imod

> [...]
> at opfatte hende som modig.

> Øhhh... nå. Skal man ikke være paranoid for at frygte at blive leet af og

Hvormange sportsfolk kan modstrå gruppepres som det der har været rettet mod
Anja?
Hvormange kan leve efter Det du ikke dør af bliver du stærkere af og Ord kan
ikke såre??

> Anja er SELV ansvarlig for, hvordan hun opfører sig. Det er ikke mediernes
> ansvar.

Ene kvinde styrer hun meget - det skræmmer medierne

> [...]
der
> har været på forsiderne)

> De citater DU gengiver er nogle DU har plukket ud. Det bliver de ikke

Min pointe er at jeg vælger udfra femtusind citater nogle få der netop
matcher tråd og indlæg

> Øhhhhh *LOL*

Det er ikke Anjas og Glistrups egne bedrifter der kan redde - det er
afsmitning på en million vælgere, der er vort håb

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-05-03 09:00

> Janteloven siger at dommere skal styre sportspublikums buhråb
> - Anja sir at ingen monopol er bedst.
> Dommerarrogance om at dommere ikke må møde kritik, er værd at gå imod

Findes der ikke en sportsgruppe, hvor de gider forholde sig til reglerne
for, hvordan man opfører sig i sportshaller? Det er ikke rigtig relevant
herinde.

> Hvormange sportsfolk kan modstrå gruppepres som det der har været
> rettet mod Anja?

Alle mennesker er udsat for gruppepres. Anja er ikke speciel i den
sammenhæng.

Og på trods af, at hun har opnået succes med flere af de ting, hun
beskæftiger sig med, så klynker hun hyppigt over, at verden er imod hende.
Halleluja for en forkælet indstilling. Det synes jeg afgjort ikke er en
attitude eller opførsel, som vi skal lære vores børn.

> Min pointe er at jeg vælger udfra femtusind citater nogle få der netop
> matcher tråd og indlæg

Jeg kan godt selv finde citater, så jeg springer konsekvent dine over. Om
dine citater er velvalgte i forhold til emnet eller ej aner jeg derfor ikke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Bo Warming

Dato : 10-05-03 11:59

> [...]
>
> Findes der ikke en sportsgruppe, hvor de gider forholde sig til reglerne
> for, hvordan man opfører sig i sportshaller? Det er ikke rigtig relevant

Det er debatfjendsk at skifte gruppe konstant - hvis du er i frugtbutik og
vil vide hvad klokken er, så er det en uvenlig grønthandler der siger "skrup
over i urbutikken".

> [...]
> Halleluja for en forkælet indstilling. Det synes jeg afgjort ikke er en
> attitude eller opførsel, som vi skal lære vores børn.

Hun står overrfor et stift system hvor journalister indoktrinerer
autoritetstro og slavemoral mht at dommere må ikke kritiseres.
Hun har flot evnet at vende folkestemningen i retning af mindre jantelov -
måske en dag dommerne nu vil lade deres tvivlsomme afgørelser teste af
video-optagelser. Hun gavner spillet og alles trivsel - kun magthavere hader
modsigelse

> Jeg kan godt selv finde citater, så jeg springer konsekvent dine over. Om
> dine citater er velvalgte i forhold til emnet eller ej aner jeg derfor
ikke.

Oplys om du også er allergisk for mine tillægsord.
Hvis du har usaglige forbier imod tilfældige dele af et indlæg, kan jeg da
tage hensyn til det.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-05-03 21:29

> Det er debatfjendsk at skifte gruppe konstant - hvis du er i frugtbutik og
> vil vide hvad klokken er, så er det en uvenlig grønthandler der siger
"skrup
> over i urbutikken".

Jeg er bestemt ikke enig med dig i, at det er debatfjendsk at bede dig om at
diskutere sportsregler i en mere relevant gruppe end denne.

Og da det ikke synes som om det er børneopdragelse der optager dig - men
mere sportsregler, dommere og medier - vælger jeg at stå af denne tråd.
Hvordan trænere, spillere, dommere, publikum og sportsjournalister ter sig i
sportshaller, er jeg inderligt og bedøvende ligeglad med. Det emne gider jeg
ikke diskutere uanset hvilken gruppe det foregår i.

Mvh. Lisbeth

Fra : Bo Warming

Dato : 11-05-03 04:54

> [...]
jeg
> ikke diskutere uanset hvilken gruppe det foregår i.

At opdrage børn til mod som Anjas, er hvad debatten handler om.
Kræver det valgte eksempel en anelse sportssnak, så bliver det ikke offtopic
af den grund.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-03 06:24

> [...]
>
> Og at opdrage sine børn til små Anja'er ser jeg ingen fordel eller fornuft
> i. Hun har jo helt klart ikke fået lov til at nå nogen steder med sit

Anja angriber dum jantelov, ikke god

> Hvad siger Jantelovens første bud:
> DU SKAL IKKE TRO AT DU ER NOGET!

Denne populære et-bud udgave af Sandemose-bogens uskrevne ti bud for byen
Jante på Mors,
er som alle korte citater LETMISFORSTÅELIG.

GOD LOV ER: Du gør klogt i at vide hvad du er værd for dine
medmennesker.Vise musikalitet og situationsfornemmelse og ikke spilde folks
tid.Forstå hvad du har at give.

DÅRLIG LOV ER: Du bliver straffet via sladder (og deraf følgende
handlinger), hvis du vover noget der giver gruppens magthavere
mindreværdsfølelse - stik ikke næsen frem, som Anja. Vær ikke dig selv.
Adlyd og simuler tilfreds med den rolle, du får tildelt.

Ord sårer kun folk med rod i eget mentale bagland.

Anja sårer folk, hvis livssyn er baseret på, at magthaverne er kloge, og man
skal ikke udfordre og kritisere sport- og byrets-dommere og overlæger.

Dem der gør sådant, skal tilsværtes som egoister, pattebørn, sindsyge osv,
lyder den skadelige og udbredte udgave af janteloven.I JP idag kaldes Anja
"infantil" - i sportstillægget mandag kaldes hun barnlig. Dk.sport er enige
om betegnelsen "Pattebarn"

Den gode udgave som Anja praktiserer som spiller og træner er "Gør verden
bedre, ved at realisere dig selv".

Politiken 8maj03 lar professor TBredsdorf TV-anmelde følgende
tolerance-banalitet vedr en sort-skole muslim-piges fundamentalistiske
køns-syn

"Det mindst danske ved Fatima er hendes forestilling om kærligheden.

Eller det kunne man tro, hvis man har glemt, at sådan tænkte et flertal af
danskere indtil ikke så mange hundrede år siden.
Fatima er ikke ude af takt med danskerne, hun er ude af takt med danskerne
*for tiden*-
Og dermed gø'r hendes tilstedeværelse i landet - som en af os - det land
rummeligere, mere omfattende.
Hun kan lære os at leve med andre udgaver af os selv.
Hvis vi ellers kan lære at tolerere, at nogen tænker og føler anderledes end
vi nu gør."

Selvfølgelig bruges jantelov imod nytilkomne indvandrere der er anderledes,
og det er trist (men svært at undgå, og staten skal ikke moralisere, når
ikke vold.)

Selvfølgelig er der ting, vi kan lære af nogen af de fremmede.

Men erfaringen og mange danskeres smag siger, at det kan vi lære ved turisme
til Tyrkiet, og debat med de fremmed kulturelle på internettet - det er for
farligt at give dem opholdstilladelse her. Det er ikke intolerant. Det er
klog sikkerhedspolitik.Og sparsommelighed

Fra : Tina Gerner Jensen

Dato : 07-05-03 14:45

du er for meget bo
Bo Warming <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en