db, ASP og Flash
Fra : Peter

Dato : 04-05-03 20:45

spurgte for at stykke tid siden om hvordan og fik et link. Blev en del
klogere på hvordan det fungere - altså hvordan kommunikationen foregår
mellem Flash til ASP og så til database.
Men jeg har endnu ikke haft held med at få det til at virke i praksis... har
været en del omkring på nettet - specielt Flashkit men jeg mener ikke at
have fundet noget brugbart - desuden er det PHP det meste og når jeg finder
noget ASP er det mailforms mm.

Mit ønske er at skrive data til en database. Det databasemæssige i ASP kan
jeg godt finde ud af - der hvor jeg kløjser er i kommunikationen mellem
Flash og ASP.

Opstiller et scenarie:

En knap, et tekstfelt.(ved navn cntTxt) og en ASP-side der hedder handle.asp

Når man trykker på knappen skal teksten i cntTxt blive sendt til handle.asp.

'Hvordan' er måske så let at skrive men: hvordan ?
Hvad er ActionScriptet for Flash'et hvis vi tager udgangspunkt i at det hele
er i _root og hvad er det i handle.asp der griber fat i det som Flash'et
skriver ? (er vi over i noget Request.Querystring ?)

Hilsen fra Peter der selv mener at han har gjort en indsats for at finde en
løsning men bliver nødt til at spørge de kloger hoveder

Fra : Jimmy

Dato : 10-05-03 21:43

Gider du ikke lige skrive det link for tænker tit på det samme...

/Jimmy Webshadow.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : KajN

Dato : 11-05-03 10:09

"Peter" <wont@tell.you> wrote in message news:<3eb56dd1$0$24688$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
>
> Hilsen fra Peter der selv mener at han har gjort en indsats for at finde en
> løsning men bliver nødt til at spørge de kloger hoveder

Det er faktisk slet ikke så svært
Den knap, som skal submitte din forms indhold skal have flg. actionscript tilføjet:
on (release) {
loadVariables("handle.asp", this, "POST");
}

Så sendes din formulars indhold afsted med POST-metoden til dit asp-script.
Det svarer jo meget til en html-form.
I dit asp-script kan du så benytte Request.Form("cntText")

God arbejdslyst
KajN

Fra : Per Thykjaer Jensen

Dato : 13-05-03 21:04

Du skal bruge den action, der hedder loadvariablesNum();
Prøv at læse om den i dokumentationen.
Husk at markere "send variables" med GET eller POST efter smag.

mvh. Per

Per Thykjær Jensen
Se min webside på www.per.masterz.dk/