Indsætte ACAD tegninger i word??
Fra : Kent Rosendahl

Dato : 04-05-03 12:59

Hej Alle

Jeg er ved at lave et projekt til skolen. Til dette projekt, vil jeg gerne
have indsat nogle tegninger fra AutoCAD 2000i i word 2002. Kan dettte lade
sig gøre eller er det bare frem med saksen??

På forhånd tak

Kent Rosendahl

Fra : P.C.

Dato : 04-05-03 13:29

Hi

"Kent Rosendahl" <kent001@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have indsat nogle tegninger fra AutoCAD 2000i i word 2002. Kan dettte lade
> sig gøre eller er det bare frem med saksen??

Det nemmeste vil nok være, om du plotter din tegning til et grafik format
programmet accepterer.
Du kan prøve at åbne den grafik fil der kommer ud af det og i de fleste windows
baserede programmer kan du så bruge select all og "copy".
Når du så er i word, burde du kunne bruge "Paste" og sætte grafiken direkte ind
uden at importere den.
--------- Nu kender jeg ikke Word specielt godt, men de fleste programmer har
samme standard fungkioner til rådighed, såsom "klip" og "Copy" , og du kan altså
bringe data fra en applikation til den næste via "Copy" ---------- det er en af
de standard funktioner der er gør at man kan arbejde flexibelt, med flere
applikationer åbne samtidigt.
At sætte en AutoCAD tegning ind ,vil jo alligevel være et stykke grafik og ikke
selve tegningen ---------- hvis du vil have hele AutoCAD vinduet med og altså
ikke blot selve tegnigen, kan du trykke Alt+prt.Screen i AutoCAD og åbne Word ;
så burde du også kunne bruge Paste, til at sætte et screen dump af applikations
skærmen ind som grafik.
P.C.

Fra : Michael Schmidt

Dato : 04-05-03 14:49

Sun, 4 May 2003 13:59:02 +0200, "Kent Rosendahl" <kent001
@worldonline.dk> skrev:
> Kan dettte lade sig gøre eller er det bare frem med saksen??

Fat i MSO-CDen og installér importfilterne beregnet til ACAD.
Derefter er det blot at vælge "Indsæt objekt" > "AutoCAD tegning"
/Zmit

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-03 14:51

On Sun, 4 May 2003 13:59:02 +0200, "Kent Rosendahl"
<kent001@worldonline.dk> wrote:

>Jeg er ved at lave et projekt til skolen. Til dette projekt, vil jeg gerne
>have indsat nogle tegninger fra AutoCAD 2000i i word 2002.

Det kan det sandsynligvis. Jeg har kun prøvet BetterWMF 3.10 med
væsentligt ældre versioner af Autocad (R14), men prøv at se på:
http://www.furix.com/products/betterwmf/index.htm

Husk, at hvis din tegning ikke fylder hele sidebredden i Word,
kan du placere tegningen i f.eks venstre side og lave suplerende
tekst i højre side.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Leif

Dato : 04-05-03 15:50

Jep. BetterWMF er nr. 1 til dette - også i Acad 2000-04 serien incl. Mech.
Desktop.

Mvh, Leif

Fra : Kent Rosendahl

Dato : 04-05-03 16:07

Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
>
> Husk, at hvis din tegning ikke fylder hele sidebredden i Word,
> kan du placere tegningen i f.eks venstre side og lave suplerende

Tak for svarene. Jeg fandt ud af at man kan bruge kommandoen "wmfout"
så kan man kopiere tegningen til en wmf fil, denne kan man så indsætte i
word.

Hvordan virker BetterWMF??

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-03 20:50

On Sun, 4 May 2003 17:06:32 +0200, "Kent Rosendahl"
<kent001@worldonline.dk> wrote:

>Hvordan virker BetterWMF??

Det er ved at være et år siden jeg sidst lavede rapporter, så jeg
har lige kastet et blik på den "vildledning" jeg lavede engang,
men når det er indstalleret:

- Check, at indstillingerne i Better WMF er som du ønsker
- I Autocad vælger du, Copy Clip (CTRL+C)
- Select object (marker tegningen - højre klik)
- Skift til Word (ALT+TAB) og indsæt (CTRL+V), eller Rediger,
Indsæt Speciel
- Dit billede kan nu justeres i størrelse ved, at holde shift
nede, medens du trækker i det ene hjørne med musen
- Øvrig formatering, "højreklik på billedet og vælg "For
mater billede"

Du kan på forhånd definere stregtykkelse, skalering og en del som
jeg ikke lige husker.

Hvis du i Word har en side bredde på f.eks 16 cm kan du sætte
max. bredde på billedet til 16 cm og BetterWMF skalere din kopi
så den har den ønskede bredde.

Frede Uhrskov har omtalt Better WMF i bogen "Word for teknikere"
http://www.uhrskov.com/fudansk/fuandreboger.htm

Hvis det er en teknisk uddannelse du er i gang med, kan du måske
have glæde af dette link:
http://www.frylund.dk/jenserik/mv/menu/index.html

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Leif

Dato : 05-05-03 08:05

Jep. Fint beskrevet af Jørgen.

Husk BWMFOPT for at opsætte disse ting og under FILE at SAVE din opsætning:
Du kan lave lige så mange forskellige du ønsker - hentes ind med LOAD under
FILE.
Altsammen under BWMFOPT.

Fra : Michael

Dato : 07-05-03 13:09

Hej Kent !

Når du bruger at lave tegningen til en wmf-fil (husk hvid baggrund) er det
bedst at vente med evt. beskæring til tegninger er sat ind hvor den skal
bruges.

Se mere under dette link: http://www.michulla1.starthotel.dk/page8.html

Hilsen fra Michael

Fra : Freddy

Dato : 07-05-03 21:37

Hej

Det er også muligt at "beskæer" i AutoCAD.
De fleste arbejder med tegningen i et maximeret vindue, men tilpasses
vinduet omkring det der ønskes i wmf-filen, kommer kun dette med. Herved kan
billedet får en facon der er anderledes end displayet.

Vh Freddy

Fra : P.C.

Dato : 07-05-03 21:55

Hi

"Freddy" <freddy@suurland.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinduet omkring det der ønskes i wmf-filen, kommer kun dette med. Herved kan
> billedet får en facon der er anderledes end displayet.

Nu har jeg aldrig haft brug for det , men man kan vel indsætte en AutoCAD
tegning som OLE objekt , ------- eller godtager Word ikke det ?
Somsagt har jeg ikke Word men som enhver anden Dinusaur bruger jeg mærklige
gamle programmer eller gratis Windows applikationer og billige grafik programmer
fordi skal jeg skrive en mail eller sætte en link ind , sidder det ligesom i en,
at der ikke er grund til at have en applikation kørende der tager 512 Kb af
arbejds hukommelsen ,når man kan klare sig med simple programmer og på den måde
være sikker på at alle applikationer man har kørende, hvilket jo nemt kan være
to sessions AutoCAD og en 3Ds plus Outlook og hvad man ellers har glemt at lukke
ned fordi Windows angiveligt skulle kunne klare mange åbne app's på en gang.
Nå hvorom alting er, ------------ hvis man nu har en af de gratis plugins der
gør at man kan læse en Acad tegning eller har en AutoCAD , så vil tegningen vel
blive vist som OLE objekt på en computer og så burde det vel være ligetil at
printe dokumentet ------ men det kan Word måske ikke ?
P.C.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-05-03 09:17

On Wed, 7 May 2003 14:09:02 +0200, "Michael"
<michulla@post9.tele.dk> wrote:

>Når du bruger at lave tegningen til en wmf-fil (husk hvid baggrund)

Er du opmærksom på kommandoen "WMFBKGND" som er nævnt af andre,
for så er der vel ingen gund til at bruge tid på at skifte til
hvid baggrund?

Der har for et par år siden været en tråd med samme emne:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&client=googlet&frame=right&th=418e5d3c64bef83e&seekm=9a88re%2426on%241%40news.cybercity.dk#link1

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Freddy

Dato : 08-05-03 15:55

WMFBKGND virker på min PC, men IKKE hvis min baggrund er sort. Kun med alle
andre farver.
Er der andre der har samme problem ??

Vh Freddy

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 05:20

> Det kan det sandsynligvis. Jeg har kun prøvet BetterWMF 3.10 med
> væsentligt ældre versioner af Autocad (R14), men prøv at se på:
> http://www.furix.com/products/betterwmf/index.htm

Det eneste man skal være opmærksom på er at hvis man bruger word97 kommer
der "spikes" o.s.v. hvis man indsætter tegningen i en tekstboks. Iøvrigt
skal man huske at sætte den-der-options inde i autocad der hedder noget med
smoothness på arc til over 1000. Ellers bliver det kantet når man printer
ud.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-05-03 19:37

On Fri, 9 May 2003 06:19:50 +0200, "peet_dk" <peet at peet dot
denmark> wrote:

> [...]
>smoothness på arc til over 1000. Ellers bliver det kantet når man printer

Mange tak for det tip. Det røg straks ind til den øvrige samling
af Acad tips, for det tilfælde at jeg igen får brug for AutoCAD.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-05-03 19:53

Hvad med den helt simple, som virker uanset hvad du laver på din PC:
Prt Scr, derefter sætter du ind med Ctrl V (paste) og retter billedet til
med beskæring

MVH Leo

Fra : Peter Blazejewicz

Dato : 04-05-03 20:17

Simpelt, men omfatter til gengæld alle de ulemper man kan tænke
sig........word-filen vil svulme til horribel størrelse, og billederne kan
næppei laves grimmere end på denne måde....

Peter

Fra : Leif

Dato : 05-05-03 08:02

Og hermed får du ikke stregtykkelserne med.

Fra : Klaus Villumsen

Dato : 05-05-03 07:14

Jeg har brugt copy, paste meget mellem autocad og word det eneste det
kræver at baggrunden er hvid og du markerer de linier der skal kopieres,
der efter trykker du ctrl + C og sætter ind i word med ctrl + V, disse er
standard windows kommandoer. ........

Med venlig hilsen
Klaus Villumsen

Fra : Leif

Dato : 06-05-03 17:28

Det virker da, men du er nødt til at ændre baggrunden - de fleste benytter
en sort /mørkegrå samt give afkald på forskellen i stregtykkelser mellem
f. eks. emnekanter & målsætninger.

Ps. BetterWMF kan / kunne downloades til (evig) test på www.furix.com
Licens er vist stadig så lav som 100US$

Jeg vil ikke opfordre til at hente s/n på www, men har da hørt om det....

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 05:17

> Ps. BetterWMF kan / kunne downloades til (evig) test på www.furix.com
> Licens er vist stadig så lav som 100US$

Med mindre at det er lavet om, så kan man "kun" bruge det i 3 mdr.

*psst* regedit *psst*

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 05:17

Fra : MuLLE

Dato : 06-05-03 20:03

"Klaus Villumsen" wrote in message > Jeg har brugt copy, paste meget mellem
> [...]
> der efter trykker du ctrl + C og sætter ind i word med ctrl + V, disse er

Denne metode bruger jeg, og den er go'.
Når du har lavet din copy, paste.
Så skal du lave en brack i word, dermed kan du slette baggrunden.
Lav dine stregtykkelsen som du vil, tyk, tynd, streg prik, eller solid)
Makere alt, og sæt det sammen igen.
Så kan du skrive. hvor du vil.
Skille det af igen, hvis der er en streg du ikke er tilfreds med.
Det bliver til enkelt streger, som kan manipuleres......

MVH MuLLe

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 07-05-03 08:17

"MuLLE" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skille det af igen, hvis der er en streg du ikke er tilfreds med.
> Det bliver til enkelt streger, som kan manipuleres......

Fra hjælp i autocad

[klip]

Issue

When you use the COPYCLIP command to copy and then paste drawing objects
into another application, the drawing screen background color is also copied
to the Clipboard. However, you do not want to paste the background color
into the other application.

Solution

To copy the objects without also copying the background color, set the
system variable WMFBKGND to Off.

1.. Type wmfbkgnd on the command line and press ENTER.
2.. At the command prompt, type off.
The selected objects will be copied to the Clipboard without the background
color. When you paste those objects into other Windows applications, no
background color will be pasted along with the objects.

Note: This setting will also affect output to a Windows metafile when using
the WMFOUT command.

Related Topics:

None

[klip]

Med venlig hilsen

Edwin Elowsson

Giben Scandinavia as

***

Edwin Elowsson, 55°56,483' North, 8°46,599' East, http://www.elowsson.dk

My favorite command in AutoCAD is <QUIT> (followed by BEER)...

***

Fra : Kate Bille

Dato : 23-05-03 11:18

Hej Alle !

Jeg har været utrolig glad for denne dialog vedr. acad-tegninger i Word.
Jeg skulle bruge det samme.
Jeg har derfor downloadet Better-WMF.
Der er bare det problem, at jeg i en tegning har meget prik skravering i
forskellige farver. Denne skravering kommer ikke med når jeg indsætter
tegningen i word.
Er der nogen der har løsning på dette problem ?

Med venlig hilsen

Kate Bille