Ny profil.
Fra : Ann K

Dato : 04-05-03 00:10

Hejsa.
Så lykkedes det mig endelig at få taget mig sammen til at få lagt en profil
ind på hjemmesiden om Tia... og lagt nogle billeder ind i mit album
Så nu kan I altså endelig se Monstermissen = Triss = Kludetæppet *sss*

Hvorfor fylder mine billeder for resten enOOOrmt meget??? Man er jo nødt til
at køre rundt på skærmen for at kunne se noget :-/
Ikke lige som ange af jer andres, hvor billedet vises som et mindre
billede... hmmm - meget rodet forklaring!!! Håber nogen fatter mit spørgsmål

Mvh Ann

Fra : Martin Christiansen

Dato : 04-05-03 08:54

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke lige som ange af jer andres, hvor billedet vises som et mindre
> billede... hmmm - meget rodet forklaring!!! Håber nogen fatter mit

Hej Ann
Du skal have et program til at gøre dine billeder mindre med, så som
photoshop, men der er sikkert også andre billiger programmer på nettet du
kan bruge, jeg hentede et en gang et program fra nettet, det var gratis og
meget nemt at bruge.

MVH
Martin Christiansen

Fra : Pia J

Dato : 04-05-03 08:59

"Martin Christiansen" <martin_tylstrupvej@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kan bruge, jeg hentede et en gang et program fra nettet, det var gratis og

Fx Gimp.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 04-05-03 09:07

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message
> [...]
> ind på hjemmesiden om Tia... og lagt nogle billeder ind i mit album
> Så nu kan I altså endelig se Monstermissen = Triss = Kludetæppet *sss*

Nå, af et kludetæppe at være er hun såmænd ret sød! Håber I får de to tøser
vænnet til hinanden, det er vist det eneste som mangler. Måske Tia synes at
Coola mangler noget hår?!

Og så kan jeg ikke lade være med at kommentere det med sårene i
hovedbunden... ;-D

http://fantopia.com/fantozoo/images/moha2.jpg

http://fantopia.com/fantozoo/images/serie1.jpg

http://fantopia.com/fantozoo/images/serie2.jpg

http://fantopia.com/fantozoo/images/serie3.jpg

:Pia

Fra : Kate

Dato : 04-05-03 07:59

> Så nu kan I altså endelig se Monstermissen = Triss = Kludetæppet
> *sss*

Hun er altså en fin misling, uanset du kalder hende kludetøppe

Jeg er noget imponeret over at hun lader andre komme så nær sin
kylling. Det gør Mowgli ikke bare Lante eller Johan kommer en ½ meter
fra ham, knurrer han højlydt. Det er vidst ikke gået op for ham endnu
at Lante og Johan hellere vil sulte end sætte tænderne i den slags

Ang. størrelsen af dine billeder. Jeg plejer jo at scanne billeder ind
da jeg ikke har digi cam, endnu. Efter indscanning retter jeg
størrelsen til i Paint Shop Pro, det er faktisk det eneste jeg normalt
gør. Klipper nogle gange lidt fra omgivelserne da man jo ikke behøver
vægge og den slags. Nu ved jeg ikke helt hvordan man gør med digi-
billeder, men man må vel kunne åbne dem i et billedredigeringsprogram
og så "resize".

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann K

Dato : 04-05-03 13:48

Hejsa.

>Hun er altså en fin misling, uanset du kalder hende kludetøppe

<> Hi... jeg har skam aldrig benægtet at hun er en nydelig skovkat... det er
bare lige dét med hendes gyselige pelsfarve

>Jeg er noget imponeret over at hun lader andre komme så nær sin
kylling.

<> Jamen det er jo ASKE, der snuser! og han er søøøøød!
Nej - Tia er faktisk ikke så forfærdelig længere! De eneste "episoder" vi
har haft de seneste par uger mellem hende og smådrengene er småting.. som fx
at Ranje næsten hopper ned i hovedet på hende - eller Tjalfe lander ovenpå
hende, når han skal op til Manden... Helt ærligt - selvfølgelig reagerer
hun!!! men der er ikke tale om en overdreven reaktion, der minder om
slagsmål - kun at hun langer ud, hvæser og fægter løs...
Dominansløbene bliver også færre og færre i takt med at hun får etableret
venskaberne... og jeg forventer faktisk ikke at hun nogensinde vil blive
_ven_ med Tjalfe... Ikke pgr hende, men pgr ham! Han accepterer da både
Ranje og Namacoola - men er kun _VEN_ med Aske! Sådan er han nu engang
skruet sammen han er hverken værre eller sødere mod Tia end han er mod
fx Namacoola, der kan irritere ham til vanvid
Og det ser ud til at det er lykkedes Dise at få forklaret Tia, at hun skal
stoppe sine løb mod hende! gudskelov! Har ellers kun hørt Dise virkelig
_snerre_ en gang tidligere - da var hun ved at komme op at slås med en anden
hund ... Men Dise er stadig utryg ved Tia og vil ikke være i nærheden af
hende... Hopper Tia op i sofaen, så kan du være sikker på at Dise hopper
ned! Og efterlader en lidt trist missekat, der havde forestillet sig en
mulighed for at ligge i hyggebunke med hele to hunde....

>Det gør Mowgli ikke bare Lante eller Johan kommer en ½ meter
fra ham, knurrer han højlydt. Det er vidst ikke gået op for ham endnu
at Lante og Johan hellere vil sulte end sætte tænderne i den slags

<> Hi - det var også lidt med hjertet i maven at jeg så på at Aske kom hen
til Tia... Hun er jo vild med kyllingerne, og selv om hun normalt ikke har
noget imod at dele mad(skål), så kunne jeg jo ikke helt vide, hvordan hun
ville reagere, når der var tale om _guf_ Hun satte sig dog bare til at
gnaske løs - mens Aske så til med noget, der lignede væmmelse *sss*

Jeg tror nok at jeg vil benytte mig af Ann R's tilbud om at gøre mine
billeder mindre... det er jo drønirriterende at se på dem som de er nu! ;)

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-05-03 14:08

Dejligt at høre, det stadig går fremad med Tia og de andre. Det må også
glæde gammelmatte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K

Dato : 04-05-03 23:21

Hej Nina.

Jan og jeg må have boet to forskellige steder da vi besøgte Inger...
Kan du ikke lige afgøre et væddemål for os?
Tiggede Tia ved bordet i Sverige???
Svar A : Nej!
Svar B : Ja!

Mvh Ann - og Tiggeprinsessen

Fra : Ragna

Dato : 04-05-03 10:22

>Hvorfor fylder mine billeder for resten enOOOrmt meget??? Man er jo nødt
til
>at køre rundt på skærmen for at kunne se noget :-/

Nu ved jeg ikke, hvilket styresystem, du bruger; men i XP kan man sende
billederne til sig selv. Når man vedhæfter billederne, spørger programmet,
om man vil have billederne gjort mindre. Hvis man svarer ja, laves de om i
jpg- format (tror jeg nok).
Derefter kan man gemme billederne i en mappe, hvorfra man så uploader dem
til hjemmesiden.
Det er sikkert ikke særlig professionelt, men det virker!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-05-03 11:53

In <3eb4ba29$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> Kate wrote:
> Nu ved jeg ikke helt hvordan man gør med digi-
> billeder, men man må vel kunne åbne dem i et billedredigeringsprogram
> og så "resize".

Man gør nogenlunde det samme
Ann, jeg tænker at enten er opløsningen for høj eller osse er billedet
simpelthen stort i mm / pixels. Eller begge dele Mine er også for
store, hvis jeg kyler dem direkte på nettet fra kameraet.
Du kan jo sende dem til mig - nok bedst på en af mine "normale" adresser,
f.eks. ann_rudbeck@c.dk så skal jeg prøve at få dem ned i str., hvis du
vil?

Fra : Aragorn

Dato : 04-05-03 15:56

> [...]
> Ikke lige som ange af jer andres, hvor billedet vises som et mindre
> billede... hmmm - meget rodet forklaring!!! Håber nogen fatter mit

==========

Hej Ann.

Dine billeder fylder enormt meget, fordi du ikke har fået resized dem.
Til det skal du bruge et fotobehandlingsprogram, og det er ret nemt at gøre,
når først man har sat sig lidt ind i det.
Selv bruger jeg Paint Shop Pro, men du kan også bruge Photoshop, der kan
hentes i en prøveudgave på internettet.
Photoshop er et pragtfuldt program, men nok mere lavet med henblik på
professionelle brugere - det er ikke specielt brugervenligt for
førstegangsbrugere.
Jeg slås stadig med det, men det er jo ikke ensbetydende med at du ikke kan
få glæde af det.
Der synes jeg at Paint Shop Pro er nemmere at have med at gøre, og så er det
en hel del billigere end Photoshop, hvis man ønsker at anskaffe sig det
senere.
Derudover mener jeg at ACDSee også kan billedbehandle.
Andre kender jeg ikke rigtigt, men det betyder jo ikke at der ikke findes
udmærkede billedbehandlingsprogrammer ud over de tre.

Paint Shop Pro kan hentes på:
<http://webpartner.tucows.com/preview/194869.html>

Photoshop kan hentes på:
<http://www.adobe.com/products/photoshop/main.html>

ACDSee kan hentes på:
<http://www.acdsystems.com/English/Products/acdsee/index.htm>

Held og lykke med projektet.

Venlig hilsen

Aragorn_DK ,,,^..^,,,

========================
http://www.bmwmc.dk
- no pop-ups, no ads, *no* flash!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-05-03 16:14

In <3eb52a3f$0$95358$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Aragorn wrote:
> Andre kender jeg ikke rigtigt, men det betyder jo ikke at der ikke
> findes udmærkede billedbehandlingsprogrammer ud over de tre.

Corel PhotoPaint 11 fra Corel Draw Graphics Suite 11 er mit bud - jøsses,
det kan lave både kaffe og cappucino.. og nu er vi vist ret OT

Fra : Ann K

Dato : 04-05-03 17:25

Hejsa.
Tja - nu viser det sig at Manden da alligevel gerne vil hjælpe mig... og at
vi faktisk har Jasc Paint Shop Pro installeret ;)
Så tak for tilbuddet Ann... men jeg *tror* (?) at jeg selv kan løse
problemet...

Mvh Ann - pc-idiot!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-05-03 17:56

In <b93epp$p9$1@sunsite.dk> Ann K wrote:
> Så tak for tilbuddet Ann... men jeg tror (?) at jeg selv kan løse
> problemet...

Okay
Og det er faktisk meget sjovt at lege med de programmer

Fra : Aragorn

Dato : 05-05-03 13:02

> [...]
> Ikke lige som ange af jer andres, hvor billedet vises som et mindre
> billede... hmmm - meget rodet forklaring!!! Håber nogen fatter mit

Hej Ann.

Sig mig engang, røg mit indlæg til din post direkte til dig?
Jeg kan ihvertfald ikke se den her i gruppen, så hvis den gjorde det, vil
jeg da gerne undskylde mange gange - det var en smutter.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

http://www.bmwmc.dk
- no pop-ups, no ads, *no* flash!