Vil så gerne have hund igen
Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-05-03 23:51

Hej alle

Jeg har nu været uden hund i 6-7 år men vil jo så gerne have hund igen, når
jeg holder op med at arbejde. Det kan jeg tidligst om 4 mdr. og senest om 5
år 4 mdr.

Men p.g.a. sygdom har jeg meget lidt energi og er gangbesværet (har dog
ingen hjælpemidler), findes der overhovedet en race (gerne lille), som jeg
vil kunne give gode forhold??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : x Vuf x

Dato : 04-05-03 07:46

Sun, 4 May 2003 00:50:57 +0200, Nina El Falaki wrote:

> [...]
>ingen hjælpemidler), findes der overhovedet en race (gerne lille), som jeg

Ja...Papillon.

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

En computer og en kat har begge en del hemmeligheder,
de ikke deler med andre.

Fra : Ditte K

Dato : 04-05-03 12:21

Og så sandelig også en gravhund, kan sagtens stå inde for den vil give dig
al den kærlighed du har brug for (har jo selv en af disse dejlige
guldklumper *S*)

En tibetansk spaniel er også en mulighed, den kræver ikke det store og
tilpasser sig dit motionsbehov

Mvh Ditte

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 04-05-03 13:17

> Men p.g.a. sygdom har jeg meget lidt energi og er gangbesværet (har dog
> ingen hjælpemidler), findes der overhovedet en race (gerne lille), som jeg
> vil kunne give gode forhold??

Hejsa

hvad med en mops ? det er ikke en race der har det store motionsbehov og er
en glad lille hund.

MVH
Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-05-03 13:18

Hejsa

Det undrer mig godt nok at papillon og gravhund anbefales, da mit indtryk af
disse racer er, at de let kan komme til at kede sig, og at de er
livlige/gerne vil opleve en hel masse.

Tager jeg helt fejl??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 04-05-03 15:09

Hejsa Nina

Nu har vi jo selv en papillon og hun vil meget gerne ud og lege/se nye ting,
og er en hund med krudt i, syntes der imod at en mops er mere rolig, den vil
selvfølgelig også genrese en masse, men igen så er det altså ikke lige en
hund som kræver det vilde motion da den elsker at bare hygge også, vi
går jo selv og venter på vores mops skal blive født har jo nu været på
venteliste i over ½ år så går alt efter planen skulle den komme til
verden sidst i maj

Nu kender jeg ikke selv så meget til gravhunde, men dem som jeg kender er
det også hunde som nyder deres motion og ellers som du siger let kan komme
til at kede sig

Jeg villel sige at de fleste hunde som høre under selskabshunde, ville være
egnet, men du kan se de racer her på http://www.canis-minor.dk/

MVH
Gitte

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 04-05-03 16:53

Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> [...]
af
> disse racer er, at de let kan komme til at kede sig, og at de er

Hej

Nej du tager ikke fejl, men der er efterhånden en lidt uheldig tendens
herinde. Hver gang folk spørger efter råd om en egnet race, foreslår folk
deres egen respektive race uden hensyntagen til, hvilket liv den vil får.
Jeg har også en lille hund, men ville aldrig foreslå dig min race, da den
netop har brug for masser af motion. Ligesom en gravhund! I øvrigt er det
vel ikke for sjov, at man kalder papillonen for en mini BC?

Hvis jeg var dig ville jeg enten se på de små virkelige selskabsracer
(f.eks. mops, fransk bulldog e.l.) eller en af de helt store racer, som
heller ikke har behov for alverdens motion. Selvfølgelig alt efter, om du
stadig er stærk nok til at holde dem. Men med din erfaring burde du vel
kunne få en temmelig velopdragen hund ud af f.eks. en berner sennen? Så
ville den jo også have mulighed for at få nogle løbeture på egen hånd.

-Trine

Fra : Ann K

Dato : 04-05-03 17:02

Hejsa.

Trine skrev:
>Men med din erfaring burde du vel
kunne få en temmelig velopdragen hund ud af f.eks. en berner sennen? Så
ville den jo også have mulighed for at få nogle løbeture på egen hånd.

<> Hi, hi... jeg vil slet ikke beklikke Ninas erfaring som hundeejer!!! Men
Trine - du skulle se, hvor småt hun bor! En Berner ville være tvunget ud på
altanen for at kunne vende *GGG*
(Ok - overdrivelse fremmer til enhver tid forståelsen!)
Men faktisk havde jeg samme tanker som Trine... dvs en af gigantracerne...
Mastino Neapolitano, Mastiff, Berner Sennen, Sct Bernhard e.lign...
kæmpestore vovser med et roligt gemyt og et lavt motionsbehov... Men de vil
måske være for stærke, hvis nu... !???
Ellers helt klart de små selskabshunde... og her vil jeg (selv om det er en
livlig race!) anbefale Toy-Puddel... de er små og kvikke - men har alligevel
grundet deres størrelse ikke et vældig stort behov for motion... Nina
slipper for pelspleje (det ved jeg, hun ikke gider - men hundefrisøren er
opfundet!)...
Nina skal jo tænke på, hvad det er hun sætter pris på... og jeg er ret
sikker på at en hund, der ikke har noget mellem ørerne og som hun kan lære
mere eller minde tåbelige kunster _ikke_ har nogen interesse!

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-05-03 17:23

Jeg plejer at have et godt lederskab uden egentlig at gøre noget, så jeg
skulle nok kunne styre de store racer, ellers må jeg jo hægte mig fast i en
lygtepæl.

Ellers har du ret der skal være noget mellem ørerne iaf så meget at den kan
tage fusen på mig ind imellem - sådan lidt katteagtigt. Her er
dværgschnauzeren perfekt, men den kræver altså rigtig meget aktivering for
at være rigtig tilfreds - og der er pelspleje, hihi.

Apropos pelspleje, så kan jeg nok klare at køre en kam igennem en gang om
ugen.

Jeg har selv tænkt på de gamle asiatiske tempelhunde mops, pekingeser o.
lign. men jeg kender ingen af de racer personligt.

Hihi det ender med jeg tømmer biblioteket for hundebøger.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anja R.

Dato : 04-05-03 23:30

Nina El Falaki wrote:
> [...]
> o. lign. men jeg kender ingen af de racer personligt.
>
> Hihi det ender med jeg tømmer biblioteket for hundebøger.

Hej Nina!

Ud fra ovenstående vil jeg helt klart anbefale dig at kigge nærmere på
Jappen (Japanese Chin)...

Har selv to af slagsen, og mener at sådan en størrelse ville være idèel
til dig.

På min hjemmeside er der et punkt, i menubaren til venstre, der hedder
"Om Japanese".
Derudover vil jeg klart anbefale dig at søge på Google, hvor du vil få
en masse links frem, til Jappesider over hele verden.

Held og lykke med beslutningen...

Anja

Fra : x Vuf x

Dato : 05-05-03 00:14

Mon, 5 May 2003 00:30:21 +0200, Anja R. wrote:

>Ud fra ovenstående vil jeg helt klart anbefale dig at kigge nærmere på
>Jappen (Japanese Chin)...

Japanese har samme behov og temperament som Papillon!

Fra : Anja R.

Dato : 05-05-03 00:41

x Vuf x wrote:

> Japanese har samme behov og temperament som Papillon!

Hvilken du jo også har anbefalet Nina...

Jeg mener at både Japanese og papillion ville være et godt valg, da de
begge er glade, kærlige og intelligente hunde.
Idet de er så små, kræver de ikke meget plads, selvom de sprudler af
livsglæde....

Hilsen Anja
der lige nu sidder med en sovende Jappe på skødet...

Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/

Fra : Smat

Dato : 04-05-03 18:25

> [...]

> altanen for at kunne vende *GGG*
> (Ok - overdrivelse fremmer til enhver tid forståelsen!)

Min kære berner klarer sig på ca 56 kvatratmeter, han har det fint

MVH
Margrethe

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-05-03 17:33

"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres egen respektive race uden hensyntagen til, hvilket liv den vil får.

Det er der noget om, og det undrer mig, når jeg har killinger bruger jeg
næsten flere kræfter på at få folk til at købe en anden race - dyret og ejer
skulle jo gerne harmonere.

> [...]
> kunne få en temmelig velopdragen hund ud af f.eks. en berner sennen? Så
> ville den jo også have mulighed for at få nogle løbeture på egen hånd.

Jeg er ret pjattet med mastiffer, uden dog at have kendt en rigtigt, men som
Ann skriver, jeg skulle flytte ud på altanen, hvis der skulle være plads til
en engelsk mastiff i min lejlighed.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 05-05-03 08:21

hej Nina - jeg tænkte også, at det kommer hver gang nogen spørger om ny
hund, så er det straks papillioner - jeg vil ikke anbefale min race, da de
kræver megen motion især som unge - men har du overvejet at få en ældre
hund? Der er en del opdrættere, der gerne ser deres ældre hunde ude i gode
hjem og dissse hunde har for det meste "løbet hornene" af sig, hvis man kan
sige det? Jeg har personligt kun gode erfaringer med sådanne arrangementer

hilsen Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 05-05-03 00:10

Sun, 4 May 2003 17:53:23 +0200, Trine Dyrgaard wrote:

> [...]
>netop har brug for masser af motion. Ligesom en gravhund! I øvrigt er det
>vel ikke for sjov, at man kalder papillonen for en mini BC?

Hvad er en BC og jo, Nina ta'r fejl! Papillon er en selskabshund.
Selvfølgelig vil den da gerne opleve en masse, så længe den er hvalp!
Hvilken hvalp vil ikke dét!
En gravhund er en jagthund og kræver MEGET motion!

> [...]
>kunne få en temmelig velopdragen hund ud af f.eks. en berner sennen? Så
>ville den jo også have mulighed for at få nogle løbeture på egen hånd.

Løbeture på egen hånd??? Er det ikke ulovligt?

Fra : Pia J

Dato : 05-05-03 06:53

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> wrote in message

> Løbeture på egen hånd??? Er det ikke ulovligt?

Der hvor Nina bor er der indrettet hundelegepladser. Måske det er dem der
tænkes på? Begge mine hvalpe blev introduceret til en farvelade af hunde
samme sted hver eneste dag.

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 05-05-03 00:02

Sun, 4 May 2003 14:17:39 +0200, Nina El Falaki wrote:

>Det undrer mig godt nok at papillon og gravhund anbefales, da mit indtryk af
>disse racer er, at de let kan komme til at kede sig, og at de er
>livlige/gerne vil opleve en hel masse.
>Tager jeg helt fejl??

Papilloner fås i mange forskellige størrelser og temperamenter.
Papillon er en spaniel og meget roligere end f.eks. en gravhund.
Jeg har ikke indtryk af, at de let keder sig.

Fra : BN

Dato : 06-05-03 22:13

> [...]
af
> disse racer er, at de let kan komme til at kede sig, og at de er

Hej

Efter min mening tager du ikke fejl. Mange af de hunde jeg ser, især
gravhunde, er meget aktive. papilloner er også meget aktive, men de er nemme
at gå med pga. den lille størrelse.

Hilsen BN, som godt kan forstå at du gerne vil have en sød lille hund

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-05-03 08:16

> [...]
> ingen hjælpemidler), findes der overhovedet en race (gerne lille), som jeg

Hej Nina

Tja jeg ville umiddelbart foreslå 3 slags, den første her af forfængelighed,
og udseende " Papillon " som meget nemt bliver en meget rolig, men utroligt
kælen og kærlig hund, for ikke at nævne, meget overlegen, hvis den må være
på det andet forsæde . Ellers Chihuahua, eller Dværgpincher.
Helbredsmæssigt tror jeg det skal være den sidste, selv om den næsten altid
løber på 3 ben. Hvis den skal skræmme ubudne gæster væk, er Chihuahua den
bedste, den kan lyde fem gange større end den er, og gø rigtigt arrigt, for
ikke også at nævne " Højt " , men ellers et lille vakkert kræ. Men
gældende for dem alle, er at de skal holdes væk fra folk der vil drille, så
kan de blive lige så lydige og rolige som alt muligt andet. Pomeraneren er
måske også en god kandidat, men den har jo lige som Papillon'en den lange
pels, hvor de andre jo er korte, så er det jo op til hvad du selv
foretrækker.
I øvrigt er det hunden der skal løbe, og ikke dig, så at du er gangbesværet,
behøver ikke gøre det umuligt. Som en anden nævnte, er det nok ulovligt. Det
er det også at køre 90 på landevejen, så for en sikkerheds skyld kører alle
110.

M.V.H......Benny..

Fra : Jytte

Dato : 05-05-03 08:34

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det
> er det også at køre 90 på landevejen, så for en sikkerheds skyld kører

Hej Nina.

Jeg ser her der bliver anbefalet dværgpinscher til dig. Det vil jeg ikke
anbefale. Dværgpinschere er vidunderlige hunde, men rolige er de ikke. Jeg
har haft dværgpinscher i over 20 år og har tidligere opdrættet dem. Vi har
to på 3 år nu, der er vildt gang i dem. Og hvis de ikke får opfyldt deres
aktivitetsbehov splitter de alting ad.
De har meget jagtinstinkt og tager mus og rotter. De tager også fugle,
solsorte er det tit gået ud over. De har endda taget en fasan.
Selvfølgelig kan man have en dværgpinscher i lejlighed, men det kræver at
man går meget med den.
Jeg vil også lige nævne at dværgpinschere og katte sammen går ikke uden
opsigt. Vi har også katte og når de er sammen med hundene er vi der ogå.
Dværgpinschere er alt for voldsomme til katte.
Men en voksen hund af rolig race er helt sikkert en god ide til dig.

Jeg ønsker dig held og lykke med at finde en god hund.
Jytte

Fra : x Vuf x

Dato : 05-05-03 09:05

Mon, 5 May 2003 09:16:25 +0200, Benny Mortensen wrote:

> [...]
>på det andet forsæde . Ellers Chihuahua, eller Dværgpincher.
>Helbredsmæssigt tror jeg det skal være den sidste, selv om den næsten altid

Hvad mener du Benny med helbredsmæssigt? Papillonen er en meget robust hund
trods sin lidenhed. Den fås jo helt ned i Chihuahua-størrelse...

>Pomeraneren er måske også en god kandidat, men den har jo lige som
>Papillon'en den lange pels, hvor de andre jo er korte, så er det jo
>op til hvad du selv foretrækker.

Nu er der altså MEGET forskel på Pomser- og Papillon-pels. Pomeranian har
kraftig tæt underuld med dertil hørende hudolie, hvilket får hunden til at
lugte kraftigt af 'hund'! Papillonen har silkepels uden underuld, og frem
for alt UDEN hudolie! Den skal hverken børstes eller vaskes tit. Det er noget
af det nemmeste semilanghårspels, der eksisterer.
Så vidt jeg ved, er Papillonen den eneste hund uden hudolie.

Fra : Jytte

Dato : 05-05-03 09:49

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej igen.
Jeg glemte lige før. Det er en skrøne at dværgpinschere løber på tre ben.
Jeg har aldrig haft en der gjorde det.
Men du har ret i at de er meget robuste og nemt bliver en 14-15 år.
hilsen
Jytte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-05-03 12:19

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har aldrig haft en der gjorde det.
> Men du har ret i at de er meget robuste og nemt bliver en 14-15 år.

Hej Jytte

Den vi havde engang i tidernes morgen, løb temmelig ofte på 3 ben, i
begyndelsen troede vi, at den var skadet, til vi opdagede, at der aldrig var
nogen konsekvens i det. Så da vi nævnte der for dyrlægen, fik vi at vide,
at det bare var forfængelighed, og at det skulle vi bare overse. Så jeg
plejede at sige, det var for at den ville vænne sig til at have en dårlig
pote ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-05-03 12:15

Hej Sonja

Jamen det er alle pragtfulde hunde, alle har deres fortrin, og sikkert også
et par ulemper. Men som alle andre, så har jeg nogle ideer, som er opstået
ud af de erfaringer jeg har med de pågældende hunde. Opdrætterne af de
forskellige racer, vil alle være uenige med mig, for alle vil holde på, at
deres er den bedste. Toyota vil også påstå deres bil er bedre end Opel.
Men når jeg skriver at Dværgpincher, efter min mening er den stærkeste
helbredsmæssigt, så er det fordi, det er sådan jeg har oplevet dem. Papillon
er så nok til gengæld den mest lydige. Chihuahua har sammen med Pomeraneren
et par uheldige egenskaber i helbredet, Pomeraneren er slem til at få
muskelknuder, som for hunden er meget smertefulde, og Chihuahua har lidt
tendens til for store lunger, og for lille hjerte. Så hvis jeg skal gøre
det hele op, i helbred, så vil det for mig se sådan ud, 1 Dværgpincher, 2
Papillon, 3 Pomeraneren, og 4 Chihuahua. Men ingen tvivl, hvis vi går efter
udseende, så er Papillon helt klart vinderen, for den er langt den
flotteste. Som jeg også skrev, det er hundene der skal løbe, ikke Nina, så
at den ene gerne vil jage, ser jeg ikke som noget problem, som Nina selv
skrev, har hun nærmest medfødt lederskab, og hun er vist heller ikke helt
grøn, så jeg er helt sikker på hun nemt magter alle de her nævnte racer.
Jeg har helt bevidst tilladt mig helt at udelade de andre foreslåede racer,
for jeg kender dem ikke. Jeg er ikke engang sikker på jeg har set dem alle.
De andre her kender jeg, og er ikke bange for at anbefale dem. Men som
sagt, rækkefølgen er min opfattelse af dem, så kan man være enig eller
uenig. Der er ikke nogen af dem, som er hunden for mig, da jeg foretrækker
hunde større end disse.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 05-05-03 08:22

> [...]
når
> jeg holder op med at arbejde. Det kan jeg tidligst om 4 mdr. og senest om

Alternativet kunne være en ældre internatshund. De fleste hunde bliver jo
rolige med alderen, fx synes jeg da collie er rimelig stilfærdig - og selv
en mops hvalp har garanteret krudt i en hvis legemsdel og brug for masser af
gang i den.

Eller hvad med en engelsk bulldog? Jeg har aldrig set en komme op over 2
km/t. :) Og de er sq så grimme at det er helt charmerende.

:Pia

Fra : Stine Frandsen

Dato : 05-05-03 09:09

Hej Nina.
Har du overvejet en greyhound eller en Whippet ??? De er faktisk ikke så
motionskrævende som rygterne siger
Og dem jeg har mødt har alle det mest fantastiske temperament, rolige &
velafbalancerede. Kræver heller ikke det store i pelspleje *S*

Prøv evt. at kontakte en opdrætter, der er en på Lolland ( kennel Eichika )
og hør mere om dem, du bliver sikkert overrasket positivt - det gjorde jeg
i hvert fald.

Stine

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 05-05-03 14:44

> [...]
> ingen hjælpemidler), findes der overhovedet en race (gerne lille), som jeg

Hej Nina,

Ja selv har jeg jo Beagle, men det vil jeg ikke lige anbefale. Men jeg gik
engang til træning med en der havde en Schipperke se evt.
http://www.schipperke-kennel.dk/, om det lige er det du søger ved jeg ikke,
men det er måske en mulighed.

Ellers er der mange flere racer end de der er nævnt eks.
(Australian) Silky Terrier
Boston Terrier
Cavalier King Charles Spaniel
Kleinspitz

og mange flere, men det er alle mindre hunde.
Derudover ville jeg nok kigge i opslagsbøger og så vælge et par racer ud.

Det er vel heller ikke et problem med en lidt aktiv hund, der kan aktiveres
ved at gemme godbidder, eller klikkertræning derhjemme.

Mange hilsner
-Benedikte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-05-03 17:19

Oj for en tråd jeg fik startet

"Benedikte Skibsted Als" <als@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Nina,
>
> Ja selv har jeg jo Beagle, men det vil jeg ikke lige anbefale.

Har haft en nabo der opdrættede dem, så jeg ved hvad de kræver. Og nej dem
kan jeg ikke leve op til.

Men jeg gik
> engang til træning med en der havde en Schipperke se evt.
> [...]

De ser søde ud, men ellers kender jeg dem ikke

> [...]
aktiveres
> ved at gemme godbidder, eller klikkertræning derhjemme.

Nej bare det ikke er flere timer i træk.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Eva Schmidt

Dato : 05-05-03 17:36

> Oj for en tråd jeg fik startet

Ja Nina, du forstår at sætte folk i sving *GG*

Var der ikke for nogen tid siden et par links, hvor man kunne
teste, hvilken hund der passede til en?
Måske en eller anden ligger inde med dem??
Ved ikke, hvor seriøs, den er, men det kunne måske give dig flere
ideér !

mvh Eva

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 05-05-03 17:41

> Ja Nina, du forstår at sætte folk i sving *GG*

Ja men det er bare hyggeligt

> Var der ikke for nogen tid siden et par links, hvor man kunne
> teste, hvilken hund der passede til en?
> Måske en eller anden ligger inde med dem??

Ja, jeg har den her og man kan da altid bruge den som en rette snor til at
vælge et par racer ud og undersøge mere om
http://animal.discovery.com/guides/dogs/selector/selector1.jsp

MVH
Gitte
DK Sacala´s - killinger ventes uge 19
www.sacala.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-05-03 18:37

Altså, hvad laver du og Eva her???

Hihi, Sealyham terrier matchede med 98 %, mens berner-, og grosser sweitzer
sennenhund, mastiff og sct. bernhard matchede 97 %

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 05-05-03 19:27

> Altså, hvad laver du og Eva her???

Vi er da inde og holde øje med dig *GG* nej har jo selv en lille vuffer, en
papillon med fut i bagenden, men smuk og dejlig du kan se hende her
http://www.sacala.dk/voreshund.htm

> Hihi, Sealyham terrier matchede med 98 %, mens berner-, og grosser
sweitzer
> sennenhund, mastiff og sct. bernhard matchede 97 %

Jamen så må du jo til at læse lidt mere om dem min farvorit ville jo
være en mastif eller en bernersenne *SS* men igen venter jo også på vores
lille mini mastif skal blive født (mops)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-05-03 08:30

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> escribió

> http://animal.discovery.com/guides/dogs/selector/selector1.jsp

Sjovt nok matchede testen med 98% en Springer Spaniel, så vi har vel
valgt rigtigt
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mari

Dato : 05-05-03 19:04

> [...]
> ingen hjælpemidler), findes der overhovedet en race (gerne lille), som jeg

Alternativet til din dværgschnauzer's pelspleje er jo nok en border terrier.
Den skal trimmes - men kræver ellers ikke det store udstyr.
http://www.hundeinfo.dk/Hunderacer/B/Border_terrier/
http://www.dansk-terrier-klub.dk/racer/bordercenter.html
http://www.dog-inn.com/

/Mari

Fra : Winther

Dato : 06-05-03 07:29

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
terrier.
> Den skal trimmes - men kræver ellers ikke det store udstyr.

Borderterrier er en kanon lille hund.

Vh. Winther