SQL Search a la Google.
Fra : Ghashûl

Dato : 05-01-01 21:17

Jeg har ved hjælp af Lauritz fået stablet noget kode til at søge i en
access database.
Eneste problem er at hvis jeg søger på to ting, så vil den kun vise
resultat hvis det i teksten står således:

Ord1 Ord2 Ord3 etc.

Hvis de er i anden rækkefølge vil den ikke vise noget.
Hvordan laver jeg en SQL streng der finder alt hvor bare alle ordene
der tastes indgår.
F.x.

blablabla ord3 bla bla ord1 bla ord2.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><

Does it offend you that I got a friend who
knows what you've been through and says that he loves you?

Fra : Kent Fonager / Netco~

Dato : 05-01-01 22:28

Prøv f.eks. :

sql = "select * from tableName where field like '%ord1%' and field like
'%ord2%' and field like '%ord3%'"

På denne måde skal ALLE ord indgå i søgefeltet !

God fornøjelse,
Kent Fonager
http://www.netcoders.dk - alt hvad du skal vide om internet udvikling !

Fra : Ghashûl

Dato : 05-01-01 22:43

On Fri, 5 Jan 2001 22:27:45 +0100, "Kent Fonager / Netcoders ApS"
<kent@netcoders.dk> wrote:

>Prøv f.eks. :
>
>sql = "select * from tableName where field like '%ord1%' and field like
>'%ord2%' and field like '%ord3%'"
>
>På denne måde skal ALLE ord indgå i søgefeltet !

Ja, det er rigtigt.
Det jeg egentlig behøver er en metode at undersøge hvor mange ord der
er og opdele dem ordenligt.
Det hele vil komme fra et enkelt text-input felt.

Det skal virke hvad end man taster 1 eller 5 eller 10 ord.

Det må på en eller anden måde være muligt at splitte det op og så lave
SQL strengen ud fra det, men jeg kan ikke lige komme på hvordan.

Fra : Kent Fonager / Netco~

Dato : 05-01-01 23:21

Det kan du sagtens gøre med vbscript og split funktionen og et array !

Eksempel :

dim ordArray
ordArray = split(ord, " ")

antal_ord = ubound(ordArray)

Så har du ordene delt op og antallet, så er det jo "lige ud af landevejen"
at opbygge din sql string

Fra : Ghashûl

Dato : 05-01-01 23:44

On Fri, 5 Jan 2001 23:21:01 +0100, "Kent Fonager / Netcoders ApS"
<kent@netcoders.dk> wrote:

> [...]
>
>antal_ord = ubound(ordArray)
>
>Så har du ordene delt op og antallet, så er det jo "lige ud af landevejen"

Tusind tak!
Det virker bare, her er koden jeg bruger nu:

keyword = Request("keyword")
Search = Split(keyword, " ")
SQL = "select Artist from Cover where Artist like '%" & Search(0) &
"%'"
For n = LBound(Search)+1 To UBound(Search)
SQL = SQL & " and Artist like '%" & Search(n) & "%'"
Next
SQL = SQL & " order by Artist"