Genladning hjælp lige.
Fra : Tikka

Dato : 03-05-03 12:55

Nu er Jeg på den igen......

Jeg skal lade 30.06 med Hornady projektil 165 GR SP Interlock.

Jeg kan finde denne tabel på Normas hjemmeside.

Men det er kun Krudt RWS..........Jeg har N-204.

Hvor meget skal jeg så bruge ???

Mvh. Tikka

Hornady Soft
point
boat
tail 165
10.7 .308
7.82 3.23

82.0 RWS 5333 203-B 50.1
3.25 2641
805

RWS 5333 203-B 49.1
3.18 2536
773

Fra : Tikka

Dato : 03-05-03 13:08

Rettelse....

Det er kun Krudt 203-B og jeg har N-204.

Mvh. Tikka

Fra : M@X

Dato : 03-05-03 15:59

> Rettelse....
>
> Det er kun Krudt 203-B og jeg har N-204.
>
> Mvh. Tikka

Hvornår køber du den Norske ladebog???????????

M@X

Fra : Buck

Dato : 03-05-03 20:41

M@X wrote:

> Hvornår køber du den Norske ladebog???????????
>
> M@X

Er den da så god i forhold til andre lade-bibler?

Hvor køber jeg den, hvad koster den?

Jeg prøvede forleden det link som Erik Prestmo har i sin signatur, men jeg
fandt ikke frem til en pris...

--
/Buck

Fra : Tikka

Dato : 03-05-03 21:31

Så lad mig da købe den.........

Men hvor ???

Hvad koster den ???

Mvh. Tikka

Fra : M@X

Dato : 04-05-03 06:53

> Så lad mig da købe den.........
>
> Men hvor ???

Hos alle større våbenpushere og genladeforhandlere i Jylland
eller der hvor du køber dit krudt.
Sørg for at få 5.udgave
Den norske ladebog er god fordi den bruger nordisk krudt,
men kugler fra alle gængse fabrikanter.

> Hvad koster den ???

Vildledende pris = 500kr

mvh M@X

Fra : Brynjar Harsvik

Dato : 05-05-03 13:30

On Sat, 03 May 2003 21:41:25 +0200, Buck <buck@sol.dk> wrote:

>Er den da så god i forhold til andre lade-bibler?

Den er kort og godt verdens beste ladebok. Ingen over, ingen ved
siden.

Brynjar

http://home.no.net/bharsvik/

For å sende post til meg må du fjerne "er" i siste del av adressen

Fra : Mogens

Dato : 04-05-03 19:11

> [...]
> Jeg kan finde denne tabel på Normas hjemmeside.
>
> Men det er kun Krudt RWS..........Jeg har N-204.

Brug M@x 56 grain N- 204 (Fra den norske ladebog) godtnok med en 165
Sierra kugle, men det gør en skid. De er nemlig begge "bløde kugler"

MVH
Mogens

Fra : M@X

Dato : 05-05-03 14:59

> Brug M@x 56 grain N- 204 (Fra den norske ladebog) godtnok med en 165
> Sierra kugle, men det gør en skid. De er nemlig begge "bløde kugler"
>
> MVH
> Mogens

Nej nej- Mugge. M@X ladning 60,5gr N204 med 165gr Hornady kugle ifølge Den
Norske Ladebog udgave 2
men den var du jo for nærig til at købe.

mvh M@X

Fra : Mogens

Dato : 05-05-03 18:33

"M@X" <416Tatanka@Nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Den
> Norske Ladebog udgave 2
> men den var du jo for nærig til at købe.

Kør du bare videre med din 2 udgave, vi andre er heldigvis kommet lidt
længere, tiden står jo ikke stille fordi du akkurat har den udgave.

MVH
Mogens

Fra : Tikka

Dato : 05-05-03 20:37

Er der da kommet en udgave 3 ?????

Så må jeg jo hellere købe den i stedet for udgave 2....

Men hvorfor skulle samme krudt reguleres så meget på de 2 udgaver ???

Mvh. Tikka

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 06-05-03 07:41

Den er oppe på 5. udgave nu - og jeg tror at de tidligere versioner er
svære at opdrive.

Mvh Steen

(med udgave 4 og 5)

Tikka <Tikka@REMOVEadslhome.dk> wrote in article
<3eb6bc1a$0$24725$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

Fra : M@X

Dato : 06-05-03 15:11

> Kør du bare videre med din 2 udgave, vi andre er heldigvis kommet lidt
> længere, tiden står jo ikke stille fordi du akkurat har den udgave.
>
> MVH
> Mogens

Ja ja gamle dreng.
Drøm videre.
Købte du ikke 4. udgave lige inden 5.udgave kom på gaden og nu vil du gerne
låne mit
eksemplar af 5eren, men du kan godt spare dig.
Den der venter for længe, venter for længe.

M@X i 2. og 5.udgave

Fra : Erik Prestmo

Dato : 06-05-03 23:41

> [...]
> låne mit
> eksemplar af 5eren, men du kan godt spare dig.
> Den der venter for længe, venter for længe.

Har 1. 2. 3. 4. og 5. utgave, og selger ingen av dem.

I tillegg har jeg Sundseth : Jaktammunisjon

Merkelig at det finnes 2 supre ladebøker utgitt på norsk språkdrakt, null i
dansk, null i svensk, og null i finsk(?) ????

Neida! Norge er et fritt land det!

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider: