Modem/router fra TDC
Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 03-05-03 11:26

Hej!

Jeg er ny i denne gruppe
Snart får vi en TDC Bredbånd Proffesionel løsning på 256/256 kbit
installeret i vores hjem. Vi får besøg af en tekninker der skal installere
hele pivtøjet (Desværre.... Men det må man tage med når ens arbejdsplads
betaler for linjen!), så jeg har ikke nogle informationer omkring hvilken
router/modem vi får installeret.

I brevet er anført at vi får sat et styks ADSL Stand Alone Modem sat op.
Nogle der ved hvad dette dækker over? Hvad er mulighederne for at trække net
forbindelsen fra dette Modem og ud til flere computere som allerede er i
netværk? Hvad bør jeg anskaffe, udover switch'en som vi har?

--
MVH Troels

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-05-03 12:10

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk.nospam> skrev i en
meddelelse news:3eb39944$0$24654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> I brevet er anført at vi får sat et styks ADSL Stand Alone Modem sat
op.
> Nogle der ved hvad dette dækker over?

Et modem der munder ud i noget ethernet.

> Hvad er mulighederne for at trække net
> forbindelsen fra dette Modem og ud til flere computere som allerede er
> netværk? Hvad bør jeg anskaffe, udover switch'en som vi har?

En router, såfremt denne ikke følger med.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-05-03 12:12

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk.nospam> wrote in message

> Jeg er ny i denne gruppe
> Snart får vi en TDC Bredbånd Proffesionel løsning på 256/256 kbit
> installeret i vores hjem. Vi får besøg af en tekninker der skal installere
> hele pivtøjet (Desværre....

Det skal du da kun være glad for... Okay hvis der er valgt Total løsningen,
hvor teknikeren også sætte det op på computeren, er måske lige at overdrive.
Da det jo sikkert udelukkede indebære at plugge netkablet i pc´en

>Men det må man tage med når ens arbejdsplads
> betaler for linjen!), så jeg har ikke nogle informationer omkring hvilken
> router/modem vi får installeret.

Du kunne evt kigge på tdc´s hjemmeside!

> [...]
> forbindelsen fra dette Modem og ud til flere computere som allerede er i
> netværk? Hvad bør jeg anskaffe, udover switch'en som vi har?

Så vidt jeg ved, sættes der et alm. adsl modem op. Som bruges til alle TDCs
adsl produkter, og dem er der jo nogle stykker af. Derudover mener jeg TDC
låner jer en router. Hermed kan du koble de computer du løster på
forbindelsen. Problemet er bare at den ikke kan omkonfigureres med porte
osv, uden at betale TDC 1000,- for hver ændring... Men det kan nu også være
jeres virksonhed har valgt at sige nej tak til routeren.. Så skal IP,
gateway dns osv sættes op på een pc.. Ellers skal du selv anskaffe en router
som dette konfigures på

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_faq

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 03-05-03 13:35

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> løsningen, hvor teknikeren også sætte det op på computeren, er måske
> lige at overdrive. Da det jo sikkert udelukkede indebære at plugge

Det er en total løsning, og jeg har altid været lidt imod dem... Men jeg må
jo tage det stille og roligt og lave det hele som jeg vil bag efter. Jeg har
altid gerne ville lave alle installationer (Netværk, antenne, telefon,
lyd/billede etc) i hjemmet selv!

> Så vidt jeg ved, sættes der et alm. adsl modem op. Som bruges til
> alle TDCs adsl produkter, og dem er der jo nogle stykker af.

Ok, det var bare betegnelsen Stand ALone modem jeg faldt over, som om der
ikke var mulighed for at tilkoble en router. Men det er der vel til alle
modems eller?

> [...]
> sige nej tak til routeren.. Så skal IP, gateway dns osv sættes op på
> een pc.. Ellers skal du selv anskaffe en router som dette konfigures

Det er sikkert at jeg selv anskaffer en router, så jeg selv er herre over
alle dens konfigurationer.
Nogle der er anbefalelses værdige, evt. behøver de ikke at koste en
herregård

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC 92 Sedan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-05-03 16:36

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, T r o e l s P e d e r s e n
<troels_p@12mail.dk.nospam> says...
> Ok, det var bare betegnelsen Stand ALone modem jeg faldt over, som om der
> ikke var mulighed for at tilkoble en router. Men det er der vel til alle
> modems eller?

Det skyldes at nogle udbydere leverer routere med indbygget modem. Med
sådanne løsninger kan du ikke sætte noget udstyr på selv.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-05-03 20:55

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> writes:

> [...]
>
> Det skyldes at nogle udbydere leverer routere med indbygget modem. Med
> sådanne løsninger kan du ikke sætte noget udstyr på selv.

Tjoo hvis den router du sætter på også har modem indbygget selv.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-05-03 16:46

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, Martin Schultz <di020172@brok.diku.dk>
says...
> Tjoo hvis den router du sætter på også har modem indbygget selv.

Ja, men dem findes der ikke så vanvittigt mange af. Og til Troels'
problemstilling er det ganske irrelevant.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-05-03 19:12

Hej Troels,

> [...]
> trække net forbindelsen fra dette Modem og ud til flere computere som
> allerede er i netværk? Hvad bør jeg anskaffe, udover switch'en som vi

Standard følger der to dynamiske IP adresser med TDCs løsning - det giver i
praksis, at du kan sætte to PC'ere på modem'et via en hub/switch. Det
fungerer fortræffeligt i praksis, hver PC får en "ægte" IP adresse så der er
ingen problemer med ICQ, Netmeeting eller andet halløj. Til gengæld er der
jo så en vis risiko for at nogen "bryder ind" på din PC.

Du kan sætte en router i modem'et og så lave NAT'ing ind mod dit interne
LAN, og så selv styre hvad der routes til hvilken PC.

Selv kører jeg på en TDC BB 1024/256 med 4 dynamiske IP adresser hvor jeg
har tre PC'ere på og en HP JetDirect i en HP Laserjet. Dette ryger i en
lille 10 mbit hub - og fungerer ganske fortræffeligt.

** Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-05-03 19:24

"Lars Knudsen" <lars@image.dk> wrote in message

> [...]

> har tre PC'ere på og en HP JetDirect i en HP Laserjet. Dette ryger i en
> lille 10 mbit hub - og fungerer ganske fortræffeligt.

Hvis du prøver at læse hvilket produkt han for leveret.. Så kan du vel godt
se, at det ikke er samme produkt som du selv sidder med...

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-05-03 20:08

Bjarke,

> Hvis du prøver at læse hvilket produkt han for leveret.. Så kan du vel
> godt se, at det ikke er samme produkt som du selv sidder med...

Nu kender jeg ikke TDCs nærmere produktbetegnelser - undskylder ærdbødigt -
men det er begrænset hvor meget tid jeg har til at sætte mig ind i diverse
udbyderes produktsortiment, og gav blot mit besyv med udfra mine egne
erfaringer/oplysninger med TDC.

** Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-05-03 16:34

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, Lars Knudsen <lars@image.dk> says...
> [...]
> men det er begrænset hvor meget tid jeg har til at sætte mig ind i diverse
> udbyderes produktsortiment, og gav blot mit besyv med udfra mine egne

Så er det nok klogt ikke at forvirre staklen mere end højst nødvendigt
og lade dem som ved noget om det komme med de gode råd...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-03 19:24

"Lars Knudsen" <lars@image.dk> skrev i en meddelelse
> Standard følger der to dynamiske IP adresser med TDCs løsning

Ikke på Bredbånd Proffesionel