Laaangsom læsning fra database
Fra : Mr. Smith

Dato : 03-05-03 10:26

Jeg er ved at lave et redesign af en hjemmeside, den eksisterende asp-kode
piller jeg ikke ved. Udfra min, lidt begrænsede, asp-erfaring forekommer
koden mig noget rodet, hvilket jo kan påvirke sidens hastighed. Men kan det
tænkes at siden (et debatforum) kører endnu langsommere på min maskine end
den vil på en decideret server (måske den kører med anden software end
IIS)...?

Det kører nemligt riiiigtigt langsomt lige nu.

// smith

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-05-03 10:42

Mr. Smith skrev:

> Men kan det tænkes at siden (et debatforum) kører endnu
> langsommere på min maskine end den vil på en decideret server

Kort og godt: ja.

Der er flere faktorer der spiller ind. Men hvis siden er meget
langsom på din egen computer (hvor der formentlig kun er en enkelt
bruger) tyder det på at der er noget galt - og så er det ikke
sikkert at det bare løser sig selv ved at flytte det til en større
maskine.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Lundfald

Dato : 03-05-03 13:16

"Mr. Smith" <no@email.43rf> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænkes at siden (et debatforum) kører endnu langsommere på min maskine end
> den vil på en decideret server (måske den kører med anden software end

Prøv at poste koden hér, det kan jo være dn kan optimeres
/S

Fra : Mr. Smith

Dato : 03-05-03 15:27

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> wrote

> Prøv at poste koden hér, det kan jo være dn kan optimeres

- Jeg har ikke tænkte mig at rode i selve ASP-koden, jeg står kun for
redesign af hjemmesiden. Det var af ren nysgerrighed jeg spurgte. Koden er
også ekstremt lang, så det vil være umuligt at finde hoved og hale i, hvis
jeg postede den her..! =)

Ellers tak...

// smith