Spørgsmål: Forum
Fra : Thomas

Dato : 03-05-03 09:07

På min hjemmeside vil jeg gerne have et forum. Er der nogle som
har en kode til det??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 03-05-03 09:31

On Sat, 3 May 2003 08:06:56 +0000 (UTC), Thomas
<thomasjarlov@hotmail.com> wrote:

>På min hjemmeside vil jeg gerne have et forum. Er der nogle som
>har en kode til det??

prøv og se om det her er noget for dig:
http://www.phpbb.com/
MVH Martin S

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 03-05-03 11:35

Jeg vil klart anbefale phpbb som du kan downloade fra phpbb.com.
Her er en lille guide til det, hvis det er lidt for svært!

1. Download phpbb fra phpbb.com
2. Læg det hele ud på din side!
3. Download den danske opdatering (husk der er 2. En med tekst og en med
knapper)
4. Gå ind på den mappe du har lagt det hele ud! Eks. www.dinside.dk/forum
5. Udfyld alle felterne!
6. Følg vejledningen!

Håber det er hjællp nok. Ellers må du skrive i forumet!

MVH
Michael
www.storkie.1go.dk

Fra : Klitgaard

Dato : 06-05-03 12:54

"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5. Udfyld alle felterne!
> 6. Følg vejledningen!
>
> Håber det er hjællp nok. Ellers må du skrive i forumet!

Hej.

Nu er det godt nok ikke mig der har oprettet spørgsmålet men sidder også og
skal have lavet et forum så håber det går :) Jeg har fulgt din anvisning og
lagt alle filer ud på http://azidbrain.users.whitehat.dk/forum_brain men får
bare "Siden kan ikke vises". Hvad gør jeg galt?

/klitgaard

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 06-05-03 13:43

On Tue, 6 May 2003 13:54:16 +0200, "Klitgaard"
<mrsmooth@FJERNprivat.dk> wrote:

> [...]
>lagt alle filer ud på http://azidbrain.users.whitehat.dk/forum_brain men får
>bare "Siden kan ikke vises". Hvad gør jeg galt?

Du skal bare huske skråstregen:
http://azidbrain.users.whitehat.dk/forum_brain/
og så skal du nok se at få den færdiginstalleret, for lige nu ligger
den åben for alle.
MVH Martin S

Fra : Klitgaard

Dato : 06-05-03 14:32

"Martin Sveegaard" <sveegaard@tdcadslFJERN:DETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bare huske skråstregen:
> http://azidbrain.users.whitehat.dk/forum_brain/
> og så skal du nok se at få den færdiginstalleret, for lige nu ligger
> den åben for alle.

For dælen da, det var vist en fejl 40 der :) Takker mange gange !

--
- Klitgaard
"Jeg er allergisk overfor alkohol og narkotika. Jeg får udslag i form af

Fra : Klitgaard

Dato : 06-05-03 14:53

"Klitgaard" <mrsmooth@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse

> For dælen da, det var vist en fejl 40 der :) Takker mange gange !

Lige et sidste spørgsmål. Den spørger om "Database Server Hostname / DSN:".
Hvad skal der stå der? Bruger for øvrigt whitehat.dk som host hvis der er
nogen der har erfaring med dem....

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 06-05-03 15:18

On Tue, 6 May 2003 15:52:53 +0200, "Klitgaard"
> [...]

>Hvad skal der stå der? Bruger for øvrigt whitehat.dk som host hvis der er

For mit vedkommende skulle jeg skrive localhost, men jeg ved ikke om
det er generelt. Måske skal du tjekke ud, hvad du normalt bruger når
du skal have adgang til MySql.
MVH Martin S

Fra : Klitgaard

Dato : 06-05-03 15:28

> For mit vedkommende skulle jeg skrive localhost, men jeg ved ikke om
> det er generelt. Måske skal du tjekke ud, hvad du normalt bruger når
> du skal have adgang til MySql.
> MVH Martin S

Ja, det synes også at være det mest almindelige man skriver men når jeg
trykker Installer kommer fejlen:

phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Jeg bruger whitehat.dk, men der står ikke noget om det på deres
sider....måske andre brugere på whitehat.dk der har svaret?

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-05-03 16:13

> phpBB : Critical Error
>
> Could not connect to the database

Ja den sige jo lidt sig selv

> Jeg bruger whitehat.dk, men der står ikke noget om det på deres
> sider....måske andre brugere på whitehat.dk der har svaret?

Prøv at maile til dem... de har nok en speciel server til database når det
nu ikke er localhost.

Du har da oprettet den ik?

Fra : Klitgaard

Dato : 06-05-03 19:13

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrup.zapto.org> skrev i en meddelelse

> Prøv at maile til dem... de har nok en speciel server til database når det
> nu ikke er localhost.

Nu har jeg spurgt i deres forum og så må vi se....

> Du har da oprettet den ik?

Øhm, hvilken én hentyder du til?

Fra : Klitgaard

Dato : 06-05-03 21:35

> Lige et sidste spørgsmål. Den spørger om "Database Server Hostname /
DSN:".
> Hvad skal der stå der? Bruger for øvrigt whitehat.dk som host hvis der er
> nogen der har erfaring med dem....

Efter jeg valgte "MySQL 4.x" skete der da noget men nu får jeg fejlen(e):

Warning: Access denied for user: 'azidbrain@localhost' (Using password: YES)
in /usr/home/whitehat_dk/users/azidbrain/forum_brain/db/mysql4.php on line
48

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user:
'azidbrain@localhost' (Using password: YES) in
/usr/home/whitehat_dk/users/azidbrain/forum_brain/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource
in /usr/home/whitehat_dk/users/azidbrain/forum_brain/db/mysql4.php on line
330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource
in /usr/home/whitehat_dk/users/azidbrain/forum_brain/db/mysql4.php on line
331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Hmmm...nogen der kan tyde hvad der glipper?

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 03-05-03 12:00

> På min hjemmeside vil jeg gerne have et forum. Er der nogle som
> har en kode til det??

Prøv den de andre snakker om (den er go)... ellers tjek www.hotscripts.com
der er en hel masse forskellige, kig under discoussion boards...

Fra : VIPez

Dato : 03-05-03 16:02

phpbb er det ultimative og gratis se evt. her www.vipez.dynu.com og tjek de
forskellige brugeres forums eller se hoved forummet www.vipez.dynu.com/forum

Fra : Michael

Dato : 04-05-03 16:18

phorum.org er udemærket.

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : WonG

Dato : 13-05-04 16:00

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> har en kode til det??
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Hvad skal jeg skrive der ved
DatabaseBrugernavn
Database Kodeord
Administrator Brugernavn
Administrator kode

den siger fejl hvis jeg bare selv skriver noget