Johan _er_ sløj
Fra : Kate

Dato : 02-05-03 23:48

Jeg skrev jo tidligere på ugen om Johans appetit, som ikke var helt som
den plejer. Det virkede til at blive godt igen, men der var dog en som
havde tynd mave flere forskellige steder udenfor kattebakkerne.
Desværre var jeg ikke hjemme når det skete.
Igår, Torsdag, fik Johan det helt klart meget skidt. Ingen appetit og
tydeligt dårlig. Det _var_ ham som ikke brugte bakken for han satte sig
midt i stuen mens jeg så det. Da jeg så tog ham for at sætte ham ud på
bakken knurrede han af mig. Det er slet normal adfærd fra hans side, så
jeg vidste den var gal.
Afsted til dyrlægen til morgen, som godt kunne mærke at der var
problemer. Som han sagde "kolik-tilstand". Det kan være en galdesten
som måske er passeret og "bare" giver smerter eller en kraftig
tarmbetændelse, men desværre kan det også være mere alvorligt. Har han
det ikke bedre mandag ta'r dyrlægen røntgen og så må vi tage den
derfra.
Johan fik en sprøjte som både indeholdt smertestillende og noget der
vil fremme sult og tørst, for han har jo ikke spist i minimum 1½ døgn
og det er meget for en kat som i forvejen er lige på kanten af
undervægtig.
Nu får han så I/D weekenden over og skal ha'....ja, medicin i 5 dage,
har lige glemt hvad det var. Så skal jeg tale med dyrlægen mandag om
hvordan Johan så har det og vi må så se det videre forløb.

Puhhhh, hvor bli'r man altså bange når sådan noget sker, så søvnen var
bestemt ikke optimal i nat.
Godt nok har Johan spist 1½ dåse i løbet af aftenen og har virkeligt
gerne ville ha' det, ikke noget med at lokke til grænsen til tvang, så
det er godt nok. Men nøj hvor er han træt. Smerter gør altså en vældigt
udmattet kan man mærke på ham.

Kryds lige fingre for at det ikke er noget alvorligt han fejler, for
det kan jeg bare ikke bære!

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Amie

Dato : 03-05-03 00:00

Puha jeg håber virkeligt at det ikke er seriøst og han snart bliver sig selv
igen. Det er bestemt ikke sjovt når man kan se sinde kære have det skidt.
Jeg krydser finger for jer.

Malene

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-05-03 06:13

Hej Kate
Vi krydser alt og håber at det er "ingenting"

giv Johan en næsemøz

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Some people have lives, others have cats.

Fra : Ragna

Dato : 03-05-03 08:57

Hej Kate!

Jeg føler med dig - og håber det bedste.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Kate

Dato : 03-05-03 09:45

Tak. Johan tager gerne imod alle næsemøzzerne, dem ælsker han nemlig.
Godt nok har han kastet op i nat, men kun en gang og til morgen
_krævede_ han mad og spiste en ½ dåse i et hug. Det var dejligt at se.
Nu ca. en god time senere har han faktisk været her for at tigge mere.
Dyrlægen sagde han skulle ha' små portioner ofte. Så lige om lidt får
han lidt mere.

Nu håber jeg at han bliver ved med at få det bedre, han var en lille
smule svag i benene i går aftes, sikkert fordi han ikke har spist nok
de foregående dage.
Heldigvis er han eksemplarisk at gi' medicin selvom han ikke brød sig
om det

Fra : Denise

Dato : 03-05-03 12:24

Hej Kate
Krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt
Ja, man bliver meget bekymret,især når de er gamle. Molly havde nogle
problemer for en lille måned siden. Med opkast hele morgenen, ingen appetit
og så tynd mave. Jeg kunne dog se på hendes øjne at jeg ikke skulle være
vildt bekymret, og om aftenen begyndte hun at spide lidt igen. 2 dage efter
fik Dino det samme, så det var en gang "omgangssyge" og han så godt nok mere
syg ud (men han er jo også en dreng) og ved ham tog det 1½ dags tid. 1 uge
efter fik Molly så problemer igen, og så tog jeg hendes temperatur der var
39,5 og så tænkte jeg der hellere måtte penicillin til. Man kunne dog stadig
se på hendes øjne, at hun ikke var vildt sløj. Marianne fra Husum kom ud, så
kunne hun samtidig lave sundhedscheck på drengene. Molly fik synolux og
skånemad. Jeg syntes ikke skånemaden hjalp for næste dag havde hun stadig
tynd mave, så jeg gav hende det normale mad og hun blev hurtig rask igen.
Efter 5 dage på penicillin blev hun lidt forkølet med nysen og lidt snavs i
øjnene, så åbenbart fik medicinen noget frem. Men hun var dog hurtig frisk
igen.
Det man skal holde øje med når de bliver gamle er jo især hvor meget vand de
drikker, det er jo meget vigtigt at de drikker meget. Men samtidig hvis de
drikker overdrevet meget, og er meget sultne og taber sig alligevel kan det
jo være sukkersyge som Coriander. Ved sukkersyge kan de samtidig blive svage
i bagbenene og gå mere på flad fod, og også slingre. Men alt det ved du
sikkert. Hvis du mener med svag i benene at Johan slingrede og det var da du
kom hjem fra dyrlægen, kan det sagtens være indsprøjtningen der gør det, det
har jeg prøvet (altså kattene) og man bliver godt nok forskrækket. Så vidt
jeg husker, har du fået checket nyrene ikke ?
Hvad er det for medicin han får ? Og hvad var det for en indsprøjtning
(B-vitamin, penicillin eller prednison) - er bare nysgerrig. Hvor han du
indtryk at hans smerter kommer fra ?
Tisser han som han skal
Håber det allerede går bedre med ham.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 03-05-03 22:47

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in

> Hej Kate
> Krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt

Ja, det har jeg godt nok også gjort, men han virker heldigvis friskere
idag end i går og kræver virkeligt mad, hvilket han jo så også får.

> Ja, man bliver meget bekymret,især når de er gamle.

Det er jo nemlig det. Både hans alder og så det at Sofie jo kun døde
for 5 uger siden, det sidder jo også i mig.

> begyndte hun at spide lidt igen. 2 dage efter fik Dino det samme,
> så det var en gang "omgangssyge"

Det har jeg selvfølgeligt også tænkt på, men små-drengene virker da
helt friske og oppe på dupperne.

> Det man skal holde øje med når de bliver gamle er jo især hvor
> meget vand de drikker, det er jo meget vigtigt at de drikker
> meget.

Jeg synes godt nok der bliver drukket meget vand her, men min dyrlæge
mente nu heller ikke at Johan var dehydreret, så han drikker, men nogle
gange kan det jo være svært at bedømme med 3 katte, hvem der drikker
hvor meget.
> Men samtidig hvis de drikker overdrevet meget, og er meget
> sultne og taber sig alligevel kan det jo være sukkersyge som
> Coriander.

Den tanke har jo også strejfet mig for min mors kat, Pusser, fik
sukkersyge, det blev dog taget i opløbet da han var omkring de 10 år.

> sikkert. Hvis du mener med svag i benene at Johan slingrede og det
> var da du kom hjem fra dyrlægen,

Det var godt nok flere timer efter, om aftenen at han lige et kort
sekund ikke rigtigt kunne holde balancen da han skulle skrå henover
mig. Jeg var nu af den klare overbevisning at det var fordi han stadig
var svækket efter ikke at have spist ordentligt i flere dage.

> Så vidt jeg husker, har du fået
> checket nyrene ikke ?

Jo, det fik jeg ved en blodprøve for 2 uger siden, men jeg ved jo godt
at der hurtigt kan ske noget alligevel.

> Hvad er det for medicin han får ?

Han får Clamoxyl. Han skal ha' en tablet 2 gange dagligt i 5 dage.

> Og hvad var det for en indsprøjtning (B-vitamin, penicillin eller
> prednison) - er bare nysgerrig.

Synes Klaus talte om binyrebakhormon.

> Hvor han du indtryk at hans smerter kommer fra ?

Helt klart mave regionen. Da jeg forsøgte at tage ham op torsdag var
det tydeligt at da jeg rørte maven blev han gal. Da Klaus følte på hans
mave gav han, altså Johan, også ondt af sig. Derfor sagde Klaus kolik-
tilstand.
> Tisser han som han skal

Ja, det er mit indtryk at han går på bakken og at han drikker og nu
spiser han så heldigvis også og han har ikke kastet op siden i nat.

> Håber det allerede går bedre med ham.

Det synes jeg det gør, men Klaus har sagt at jeg skal være opmærksom på
at den smertestillende sprøjte vil kunne gi' indtryk af at Johan har
det rigtigt godt, men at han måske i virkeligheden ikke har det rigtigt
godt fordi vi har behandlet symptomerne. Faktisk først i morgen skulle
den smertestillende løbe helt ud, så måske han for et tilbagefald
imorgen. Gør han det så skal han have røntgen og undersøges grundigere
for evt. galdesten, eller endnu mere ubehageligt, svulster. Det håber
jeg bestemt ikke der er noget af, så selvom det er bedre så er han da
ikke helt raskmeldt endnu.

Fra : Denise

Dato : 03-05-03 23:19

Hej Kate
Godt du synes det går bedre med ham. Prednison er jo binyrebark, og det er
bl.a. appetitstimulerende. Men hvis han har ondt i maven har det jo heller
ikke noget med sukkersyge at gøre, men det kan de jo hurtigt se ved en strip
i urinen, sådanne strips kan man vist selv købe på appoteket og måle med.
Anden gang Molly var sløj var der jo heller ikke nogle af de andre der blev
smittet, så influ/tarm halløj behøver jo ikke og smitte.
Iøvrigt brokkede Molly sig også over at man tog hende op, men jeg var ikke
sikker på hun havde ondt, snarere at hun blev sur fordi hun var sløj. Så lad
os håbe, at det bare er nogle tarmbakterier.
Clamoxyl plejer vi at bruge til sårbehandling og vores kattene tåler det
fint. Håber det går fremad med ham så jeg krydser stadig.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 05-05-03 20:23

Heldigvis lader det til at Johan er frisk igen. Han har en vældig god
appetit nu og I/D smager åbenbart så godt at man bare kan blive ved og
ved med at spise. Det smager så godt at jeg bare har lagt hans medicin
ned i maden, så har han spist den uden at tage notits af at den knasede
lidt
Det at Johan spiser og virker glad igen gør mig vældigt glad. Tænk
engang at man kan glædes så meget over at se en kat spise, men det kan
jeg altså. Det er jo nok også fordi jeg var vældigt bange torsdag aften
for hans liv og faktisk først henad lørdag turde tro på at han nok
skulle blive frisk igen. Når jeg nu kigger på ham i sengen lige ved
siden af mig kan jeg også se hans vejrtrækning er normal. Fredag morgen
inden jeg kom til dyrlægen kunne jeg godt se at hans vejrtrækning var
anderledes. Puha, hvor er det en lettelse selvom han altså skal have
medicin 2 dage mere.

Det sjove er at Lante er blevet vældigt sur over at Johan skal ha'
specialbehandling. Jeg har været nødt til at lukke drengene ude fra
køkkenet for ellers ville Johan ikke få noget af sin mad. Så står Lante
udenfor og råber og skriger og er lige ved at vælte døren. Når jeg så
lukker op ca. 5 min senere vælter de ind i køkkenet og i weekenden var
Lante så sur at han slet ikke ville ligge i arm hos mig. Sikke en
missekat Hertil aften ville han dog gerne ligge i arm hos mig og
udgød et stort suk da han havde ligget hos mig en tid mens jeg så
fjernsyn.
Han har godt nok sine meningers mod den lille *fnis*

Fra : Elwarth

Dato : 05-05-03 20:34

"Kate" <mowgliFJERN@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Heldigvis lader det til at Johan er frisk igen.

Åh, det var godt at høre
Fortsat god bedring med ham.

Venligst
Dorthe

Fra : Denise

Dato : 06-05-03 08:13

Hej Kate
Puha, det er godt det går fremad, jeg kan dælme godt forstå du var bange.
Jeg har det på nøjagtig samme måde, især hvis det er Molly der jo er en
gammel tøs.
Hi hi, ja nu får du jo nok overskud til at nusse de andre noget mere, det
har man jo ikke meget overskud til at tænke på i sådan en situation, de
andre opfatter jo hurtigt at noget er unormalt
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-05-03 16:18

In <3eb2f593$0$83061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> Kate wrote:
> Kryds lige fingre for at det ikke er noget alvorligt han fejler, for
> det kan jeg bare ikke bære!

Årh Kate... vi krydser og håber alt hvad vi kan...

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 03-05-03 17:09

"Kate" <mowgliFJERN@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Kryds lige fingre for at det ikke er noget alvorligt han fejler, for
> det kan jeg bare ikke bære!
>
> --

Puha, Kate. Vi krydser alt, hvad krydses kan her i Stouby. Men det er
_selvfølgelig_ ingenting alvorligt, det har jeg bestemt mig for!
Lad os høre, når du har nyt.

Tanker fra Mette

Fra : Kate

Dato : 03-05-03 22:48

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in news:576do-
ia3.ln1@leo.univers.dyndns.dk:

> Men det er
> _selvfølgelig_ ingenting alvorligt, det har jeg bestemt mig for!

Det har jeg også.
Tak.
Jeg har skrevet en længere afhandling som svar på Denises spørgsmål om
hvordan han har det lige nu.

Fra : AEK

Dato : 05-05-03 22:08

Hej Kate ,

hvor er det SKØNT, at det går fremad med Johan .

Lante, den lille jalous rad
Giv ham et dap i numsen herfra *G*

Anya og alle rødderne.

Fra : Kate

Dato : 06-05-03 20:32

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> wrote in news:b96jpn$g6f9s$1@ID-
119019.news.dfncis.de:

> Giv ham et dap i numsen herfra *G*

Numse-dap videregivet
Dog kun et lille blødt og kærligt et, da jeg formoder at det var sådan
ment *fnis*