rød neon
Fra : Kenth & Susanne Fugl~

Dato : 02-05-03 18:30

Hvilke fisk spiser rød neon. Vi havde 20 røde neon i vores akvarium, nu er
der ca 5 tilbage. Vi har ikke dødsfald i "bassinet", defor tror jeg at vi
har "kannibaler i akvariet.

kenth fuglsang

www.fuglsang2.dk

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 02-05-03 18:31

"Kenth & Susanne Fuglsang" <fuglsang@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ca 5 tilbage. Vi har ikke dødsfald i "bassinet", defor tror jeg at vi

Hvis du stadig har dine scalarer og den du på din hjemmeside kalder paroon
haj, så kan det meget vel være dem, hvis de har størrelsen til det.

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : --+ smolfen +--

Dato : 02-05-03 19:04

Jep det er din Pangasius der æder dem om natten bare vent til den bliver
"voksen 40 - 50 Cm

Fra : KatjaStrofen

Dato : 02-05-03 19:04

> [...]
> der ca 5 tilbage. Vi har ikke dødsfald i "bassinet", defor tror jeg at vi

LOL ikke for at være uhøflig

men har du så tænkt dig, at folk skal opremse samtlige fisk der kan finde på
at æde en neon ?

fordi så kan denne tråd nok blive ret lang!

Kort sagt, vær lige sød at fortælle hvilke fisk der er i akvariet!

katja

Som da kan dække en hel gruppe ved at sige, det kan måske være nogle
cichlider ?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-05-03 15:15

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> katja
>
> Som da kan dække en hel gruppe ved at sige, det kan måske være nogle
> cichlider ?

Eller måske maller? Eller....

Cichlider er ikke specielt mere rovgriske end andre former for fisk, så
hvorfor du specielt nævner dem undrer mig.

vh
Jan

Fra : KatjaStrofen

Dato : 03-05-03 16:02

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Cichlider er ikke specielt mere rovgriske end andre former for fisk, så
> hvorfor du specielt nævner dem undrer mig.

LOL valgte bare en gruppe .. det var ikke fordi jeg ikke mener at
labyrintfisk.. ikke kan æde neonfisk eller noget

Så det var nok for at illustrerer at spørgsmålet var tarveligt åbent. - for
selvfølgelig kan det være det ene eller andet! - inden for alle fiskearter!

Ofte kan neonfisk vel også drætte om af sig selv :)

katja

Fra : Kenth & Susanne Fugl~

Dato : 04-05-03 19:13

Jeg har sendt en liste så jeg synes ikke at katja kan være bekendt at kalde
det " et tarveligt spørgsmål" , men du hvis du ikke har andet ordvalg og
hvis man skal nedgøres for åben skærm, ja, så er du selvfølgelig undskyldt
igen )
Jeg prøver igen for katjas skyld. Min besætning af er følgende:

Rød neon ( resterne)
labeo bicolor
pangasius ( siamesisk haj, tror jeg )
sværddrager
sejlfinne molly
scalare
sugmalle
plecostomus
ancistrus

de venligeste hilsner

kenth

www.fuglsang2.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 04-05-03 21:42

> [...]
> hvis man skal nedgøres for åben skærm, ja, så er du selvfølgelig undskyldt
'
Tarveligt skulle forståes som et urimeligt "spørgsmål"

Og der var ingen liste med. Jeg skal ikke kunne sige om du i et tidligere
indlæg har smidt en fiskeliste ud.. jeg tjekkede kun overfladisk, men du kan
ikke forvente, at jeg som usenetbruger skal kunne huske samtlige folks
fiskebestand.
Og der blev altså ikke nedgjort nogle, og hvis du forstod det sådan, var det
altså ikke hensigten. - hensigten var, at man som sagt ikke skal tage det
for givet at samtlige brugere af akvarieNG'en ved hvilken fiskesammensætning
folk har.

> Jeg prøver igen for katjas skyld. Min besætning af er følgende:

Hehe Tak, men du skal faktisk ikke gøre det for min skyld, men din egen..
fordi det er vel i din egen interesse at folk kan svare på spørgsmålet. -
hvis man tager udgangspunkt i hypotesen at vi ikke alle kan huske din, min
og jørgens osv osv 's fiskesammensætninger.

Katja

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-03 20:00

"Kenth & Susanne Fuglsang" skrev i en meddelelse
> [...]
akvarium, nu er
> der ca 5 tilbage. Vi har ikke dødsfald i "bassinet", defor tror

Stort set alle fisk spiser hvad de kan gabe over,
så kig på hvilke der har en mund der er stor nok til en lille
neon.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Kristian >> ZlaZy

Dato : 14-05-03 21:17

> [...]
> der ca 5 tilbage. Vi har ikke dødsfald i "bassinet", defor tror jeg at vi

Hej Kenth & Susanne

Mange store fisk spiser Neon men det kan godt være suge mallerene fordi de
har også spist nogle Neon hvos mig............

Hilsen

Kristian@nightman.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 14-05-03 21:31

"Kristian >> ZlaZy" <kristian@nightman.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mange store fisk spiser Neon men det kan godt være suge mallerene fordi de
> har også spist nogle Neon hvos mig............

Nu kender jeg jo mærkværdigt nok ikke samtlige sugemaller, men taler vi om
de mest almindelige ? - altså ancistrus, plecostemus og den slags, så spiser
de altså ikke fiskene i akvariet, medmindre de er drættet om af andre
årsager. - jeg har ihvertilfælde aldrig oplevet eller hørt om det fænomen
at de skulle hapse en fritsvømmende fisk. Men hvis de begynder på det, -
tror jeg nu nok du skulle overveje at fodre dine bundfisk noget mere *GGG*

Katja