En anden slagt vandgang
Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 02-05-03 17:33

Tænker lidt på Johns problemer med "pytter" og så i dag skete der
noget der fik alle heste på folden til at grine.

Den fold der bruges i øjeblikket har et hjørne der er ret mudret, idet
der næsten altid står lidt vand der og sopper. Nu har det regnet en
del, så sumpen er blevet til en hel lille sø.

Pia, der har travhesten Lady, skulle hente hesten til daglig nusning,
men Lady havde aldeles ikke tid da der stod en del græs og ventede.
Altså gemmer man sig omme bag søen og Pia og Lady render rundt om den
i en halv times tid, uvist hvem der jagede hvem. Da det bliver for
meget for Lady, jokker hun resolut ud i søen og står med et udtryk som
"her ka du ikke komme ud" og ser ret sejerssikker ud. Det vil Pia ikke
finde sig i, så selv om hun kun har sko på, går hun ud i pløret til
Lady, man Lady havde et lille trick i baglommen. Hun smed sig nemlig
ned på siden så vand og mudder stod til alle sider. Egentlig ikke
smart, for inden hun kunne rejse sig op, gik Pia hen og lagde et reb
om halsen på Lady og trak af med hende.

Men på vejen op til stalden (sjup,sjup) kunne man se Lady med et smil
helt op til ørerne )

Se, John, det er sådan en hest du skal have dig...!
Bare en gammel travhest!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : john_lundsgaard

Dato : 02-05-03 19:24

"Ole Braad-Sorensen" skrev d. 02-05-03 17:33 dette indlæg :

> Se, John, det er sådan en hest du skal have dig...!
> Bare en gammel travhest!

Hej Ole - en ting er ihvertfald sikkert, så længe vi har heste, så er
der altid underholdning!!!!

Malou gør det helt klart også kun for at drille. Nu hvor der er kommet
en del regn, så er der pytter både på folden og ridebanen, og de generer
hende ikke (ret meget!!), altså bortset fra at hun helst ikke gider ride
ned gennem den fugtige del, hvor underlaget er tungt - ja ja jeg ved
godt nu, at det IKKE var smart at anlægge en ridebane med en lavning i
den ene ende, men til næste år skal der også ske noget!!

Hilsen John

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 02-05-03 20:33

ja ja jeg ved
> godt nu, at det IKKE var smart at anlægge en ridebane med en lavning i
> den ene ende, men til næste år skal der også ske noget!!

(klip)

Og hvad er det så der skal ske til næste år????

--

~Hilsen
Annette~

Fra : john_lundsgaard

Dato : 03-05-03 13:43

"Anet" skrev d. 02-05-03 20:33 dette indlæg :

> Og hvad er det så der skal ske til næste år????

Jow ser du.

Det her hesteri har det med at gribe om sig, så nu har vi flere (3)
heste end vi har græs til, så derfor skal vi have noget mere lagt ud i
græs.

Vi startede i al beskedenhed med de ca. 2 tønder land på den en side af
vores vej. Der blev lavet ridebane og græsfold, og det medførte så, at
ridebanen, da den skulle ligge lidt fornuftigt blev med den der
irriterende lavning i den en ende.

Nu vokser hesteholdet, så vi har ikke noget at lave hø af, og det vil
også knibe når vi hen ad vejen skal lægge græs om, og da interessen ser
ud til at være vakt (og genvagt hos os gamle!!!!) så er der ikke andet
at gøre, end at gribe spaden og gå igang.

Vi har - på den anden side af vejen - et stykke på ca. 4 tønder, som vi
nu tager ud af forpagtning, og lægger ud med græs, og her er det at der
er STOREEEEE planer.

Først tænkte jeg på et ridehus, som milionær *GGG* burde det ikke være
et problem, men desværre helt så meget milionær er vi heller ikke, så da
jeg fik kigget lidt på priserne sååååå. Men skulle der være en i gruppen
der tilfældigvis har sådan en hal tilovers, så sig endelig til, og så
vil jeg tilbyde halkort til interesserede!!!

Nå planerne er altså nu skrumpet til at anlægge en ordentlig ridebane på
20x40, med ordentlig dræn, muslingeskaller og hele svineriet, og der
egner terrænet sig perfekt, det er plant, og hoveddrænledningen går lige
indunder.

Og når resten så er lagt i græs, så har vi også plads til hest nr. 4 -
som så lige mangler en boks - men den ved jeg hvor skal være - ja og så.

Ja det var det der ligger i planerne for næste år.

En noget fugtig hilsen John - nu er det ikke vandpytter til træning jeg
mangler.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-05-03 14:53

In article <3eb3b9ed$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, john_lundsgaard wrote:

[klip]

> Det her hesteri har det med at gribe om sig, så nu har vi flere (3)
> heste end vi har græs til, så derfor skal vi have noget mere lagt ud i
> græs.

Ja, man starter jo i det små, og så skal man liiige have en hest
mere. Jeg kender det godt fra de gamle. De startede med en pony
til mig, så en hest til mor, og så begyndte fra også at ride, og
så fik de flere og flere. I mellemtiden fik min søster også en
pony... i dag har de 12 og os børn er for længst flyttet.

> [...]
> vores vej. Der blev lavet ridebane og græsfold, og det medførte så, at
> ridebanen, da den skulle ligge lidt fornuftigt blev med den der

Uheldigt, men så dræn området. Desuden skal en ridebane da være flad.

> [...]
> ud til at være vakt (og genvagt hos os gamle!!!!) så er der ikke andet
> at gøre, end at gribe spaden og gå igang.

I kunne jo købe hø, eller evt. wrap som jeg vil foreslå jer hvis i har
heste nok til det.

> Vi har - på den anden side af vejen - et stykke på ca. 4 tønder, som vi
> nu tager ud af forpagtning, og lægger ud med græs, og her er det at der
> er STOREEEEE planer.

hehe.

> [...]
> der tilfældigvis har sådan en hal tilovers, så sig endelig til, og så
> vil jeg tilbyde halkort til interesserede!!!

Da mine forældre fornylig byggede stald i en hal, så var det billigere
for dem at købe en svensk hal end en dansk. Dvs. materialer og arbejds-
kraft kom fra sverige.
Du kan muligvis yderligere spare penge ved kun at have en hal med tag.
Siderne laver du så af bigballer, disse rådner dog og skal skiftes, men
det kan du gøre selv.

> [...]
> 20x40, med ordentlig dræn, muslingeskaller og hele svineriet, og der
> egner terrænet sig perfekt, det er plant, og hoveddrænledningen går lige

Lav den dog 20x60 med det samme.

> Og når resten så er lagt i græs, så har vi også plads til hest nr. 4 -
> som så lige mangler en boks - men den ved jeg hvor skal være - ja og så.

hehe, og hest nr. 5, og 6 og ...

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 03-05-03 18:50

"john_lundsgaard" <john_lundsgaard.news@kandu.dk> wrote:

>Det her hesteri har det med at gribe om sig, så nu har vi flere (3)
>heste end vi har græs til,

Besynderligt! Har lige været ude for at se på hest, så nu har vi 1
hest mere end vi har bokse til. Kald det bare for en problemhest!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-05-03 20:23

On Sat, 03 May 2003 19:49:52 +0200, Ole Braad-Sorensen
<braadso@soholm.com> wrote:

>Besynderligt! Har lige været ude for at se på hest, så nu har vi 1
>hest mere end vi har bokse til. Kald det bare for en problemhest!

   Det er altså lige før at jeg kunne finde på at kalde det for
et luksusproblem ; )

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.