Hjælp til eksamensprojekt - C program
Fra : Kristian Svane

Dato : 02-05-03 15:16

Jeg er igang med et eksamensprojekt på HTX.
Mit program kan ses her: http://swan.dewd.dk/vind.txt

Jeg skal lave en vindhastighedsmåler ved hjælp af en optokobler gaffel - som
kan måle nogle omdrejninger fra en mølle. Jeg får et impulssignal som jeg
leder videre til min PORTA,4 på en PIC16F628 chip. På udgangen sidder der to
7-segment displays som kan tændes når PORT,x bliver høje. Der skiftes mellem
de to displays ved hjælp af to transistorer når PORTA,0 bliver høj eller
lav.

Jeg bruger timer0 (TMR0) til hele tiden at tælle de pulse der kommer på
PORTA,4 og så skal jeg have et interrupt vha. timer1 - og i det interrupt
skal rutinen beregne på det antal pulse TMR0 har opfanget. En anden rutine
skal så skrive de to cifre ud hele tiden.

Mit problem er at jeg ikke kan få den interrupt til at indtræffe.

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvorfor det interrupt ikke vil
"startes" ? Det er et problem med timer1 er jeg ret sikker på. De andre dele
af programmet er testet til at virke. Jeg mangler bare det interrupt.

På forhånd tak.

Mvh Kristian Svane

Fra : Jakop Nielsen

Dato : 02-05-03 16:04

> Mit problem er at jeg ikke kan få den interrupt til at indtræffe.

Det er ikke rigtig dækket af c standarden, så jeg vil tro du får bedre svar
i dk.teknik.elektronik der er der mange pic udviklere.
Bevares.. det kan da være du er heldig her, men chancerne er nu større i den
anden gruppe.

Fra : Kristian Svane

Dato : 02-05-03 16:25

"Jakop Nielsen" <jn@no.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> i dk.teknik.elektronik der er der mange pic udviklere.
> Bevares.. det kan da være du er heldig her, men chancerne er nu større i

Hej,

Ja, jeg har også postet i elektronikgruppen, men man kunne jo være heldig :)

Mvh Kristian Svane

Fra : Jakop Nielsen

Dato : 02-05-03 16:41

> Ja, jeg har også postet i elektronikgruppen, men man kunne jo være heldig
:)

Hva' dælen! En krydsposter!!