Hvilken type hund? Molly fra reklamen
Fra : Jens Axboe

Dato : 02-05-03 15:02

Hej,

Min kæreste er helt tosset med den hund, som de bruger i en marmelade
reklame på tv. Det er den hvor hunden tænker tilbage på sin hvalpetid.

Men hvilken race er det? Mon det er nogen her, der ved det?

Mvh Jens

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-05-03 15:20

"Jens Axboe" <axboe@suse.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> reklame på tv. Det er den hvor hunden tænker tilbage på sin hvalpetid.
>
> Men hvilken race er det? Mon det er nogen her, der ved det?

Hej Jens.
Hmm, hæng mig ikke op på det men mit bud ville være noget ala en Springer
Spaniel, ellers må de vidende i gruppen lige bjæffe deres bud til kende.
Mvh
Martin & Laika ;c)

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-05-03 15:28

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Spaniel, ellers må de vidende i gruppen lige bjæffe deres bud til kende.

Hej
Molly er en Engelsk Springer Spaniel
Se evt. her:
http://www.spanielklubben.dk/springer.htm
Hilsen Vibeke

---

Fra : Jens Axboe

Dato : 03-05-03 09:24

On Fri, 02 May 2003 16:27:57 +0200, Battlefield´s wrote:

> "Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej
> Molly er en Engelsk Springer Spaniel
> Se evt. her:
> http://www.spanielklubben.dk/springer.htm

Tak til jer der svarede, en springer spaniel står nu øverst på
ønskesedlen!

Mvh Jens

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-05-03 10:11

> On Fri, 02 May 2003 16:27:57 +0200, Battlefield´s wrote:
>
> Tak til jer der svarede, en springer spaniel står nu øverst på
> ønskesedlen!
>
> Mvh Jens

Hej Jens,
jamen tillykke med "jeres evt valg" af en Springer Spaniel.
Mit kendskab til Springere kan ligge et forholdsvist lille sted, men min
egen er Laika er en Springer Spaniel/Labrador Formel 1(;C) ) blanding.
Du/i får en i mine øjne vidunderlig hund men bare denne "lille" advarsel, og
den er sagt med et glimt i øjet ;C)
I får en tornado indenfor dørene og det er ikke bare som hvalp at der er
tryk på, Laika er nu 3 1/2 år og stadig fyldt med krudt. Jeg har mødt et par
stykker dels i gruppen her og privat, der kan fortælle at krudtet ikke er
løbet tør "bare" fordi hunden er 6 år gammel ;C)
Leder i efter en hund der har et kærligt væsen (med mindre man hedder Balto
;C) ), er meget knyttet til sin ejer, nysgerrig, kontaktsøgende,
selvstændig, livlig, så er det jeres hund ;C) (jaja, disse karakteristika
passer jo på alle hunde, men der er immervæk forskel på hunde ;C) )
Hygge hilsen (og ser da frem til at du/i dukker op med en endnu en "Molly"
her i gruppen)
Martin & Laika
http://home13.inet.tele.dk/dinah

Fra : Jens Axboe

Dato : 04-05-03 20:10

On Sat, 03 May 2003 11:10:54 +0200, Kosmonauten wrote:

> [...]
> passer jo på alle hunde, men der er immervæk forskel på hunde ;C) )
> Hygge hilsen (og ser da frem til at du/i dukker op med en endnu en "Molly"

Jeg er lidt bekendt med springers temperament, mine forældre har en 11 år
gammel field trail spaniel som stadig er fyldt med energi! Går man tur med
den og deres sorte labrador (som er væsentligt yngre), er det bestemt ikke
den gamle dame der først løber tør for krudt. Tværtimod!

Mvh Jens

Fra : BN

Dato : 09-05-03 06:58

> [...]
> den og deres sorte labrador (som er væsentligt yngre), er det bestemt ikke
> den gamle dame der først løber tør for krudt. Tværtimod!

Det lyder da godt
Sandra, som er min unge hund på 5,5 år, er nemlig også en Engelsk Springer
Spaniel- field trail udgaven... hun drøner stadig rundt, og har tit tænkt
på, hvor længe dette ville blive ved ;---)
Min kæreste mener, at hun er blevet lidt mere rolig, vi lærte hinanden at
kende, da Sandra var næsten to år, men det er kun fordi hun har lært ham
godt at kende og hun ved, at han bliver hos os. Når der kommer gæster, så
opfører hun sig som en hundehvalp. Når vi møder andre hundefolk på gaden,
tror de ofte, at Sandra er 9 til 10 mdr. hihi... det er sjovt.
Jeg er rigtig glad for, at have en hund som ikke bare ligger i sin kurv og
er doven, men det kræver selvfølgelig også, at hun får brændt noget krudt af

Et godt valg til både familie- og jagthund.

Hilsen BN

Fra : Therese

Dato : 03-05-03 11:28

"Jens Axboe" skrev
> Tak til jer der svarede, en springer spaniel står nu øverst på
> ønskesedlen!

Hej Jens
Også et tillykke herfra om valget at skulle have hund men......
Det er meget nemt at forelske sig i en race pga. af udseendet, men det er
altså meget vigtigt at finde ud af, om racen passer til jeres familieliv.
Her tænker jeg meget på hundens egenskaber og ikke mindst motions- og
aktivitetsbehov.
Mit råd til jer er, at tage ud og besøge nogle kenneler med Springer
Spaniels. Få en god snak med opdrætteren og de_voksne_hunde! Vent med at
falde for hvalpene indtil I er sikre på racen. Det er jo den voksne hund I
skal leve med resten af jeres liv og_ikke_den_søde_lille_hvalp! Ja, jeg ved
godt det er svært, hvis de er der ;-D
Held og lykke i jagten på den perfekte race.....

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Maria

Dato : 03-05-03 11:34

Godt valg - dejlig hund
ren nysserighed ... skal den ønskede hund så også hedde Molly????

Hilsen Maria

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-05-03 10:02

"Jens Axboe" <axboe@suse.de> escribió

> Tak til jer der svarede, en springer spaniel står nu øverst på
> ønskesedlen!

Jeg har en Springer Spaniel på 4 måneder og det er ganske rigtigt
verdens dejligste hund Vi valgte hende pga hendes temperament og
livsglæde. Alfa (som vi kalder hvalpen) har krudt i rumpen og elsker
at lege med børn og andre hunde. Hun er superkærlig og ganske
lærenem. Efter ca 1 måned var hun rimelig stueren (der kan dog stadig
ske små uheld ind imellem), men faktisk har hun aldrig lavet stort
indendøre. Instiktiv har den været klar over at bæ skal plantes under
åben himmel. På et par måneder har hunlært sit, dæk, gi pote, plads
og fri. Hun er god til at være alene hjemme (har ingen problemer med
at være alene hjemme når vi er på arbejde), men hun er meget
opmærksomhedskrævende når vi endelig kommer hjem.
Helbredsmæssigt er det også en sund hund, omend man skal være
påpasselig med at holde ørene og øjnene rene.
Hvis du skulle have spørgsmål angående Springer Spaniels skal jeg med
glæde stille mig til rådighed og svare efter bedste evne.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Pia & Christian

Dato : 06-05-03 09:48

Hej Jens

Som tidligere nævnt kan jeg ikke undlade at gøre opmærksom på faren ved at
vælge en hund ud fra udseendet. En Springer Spaniel er en jagthund og det er
en hund med meget stor jagt iver. Det er det at racen er blevet avlet til,
og det der er racens force. Den findes dog i to udgaver, nemlig den
almindelige og så det der kaldes Field Trail. Den almindelige er med årenes
løb blevet avlet med hovedvægt på udseendet, og ikke så meget brugbarheden
til jagt. Field Trail er det modsatte, altså avlet på de jagtlige
egenskaber, og der har hundens udseende ikke været så vigtigt. Field Trail
findes i hvertfald inden for Labrador retriever, Golden retriever, Cocker
Spaniel og så Springer Spaniel. Det er oprindeligt englænderne der har været
så fremsynet, at "rede" disse glimrende brugshunde, inden der blev avlet for
meget på udseendet. Men selvom der er avlet på udseendet, så har man bestemt
ikke fået avlet jagtlysten ud af disse hunde. Derfor mener jeg helt
personligt, at det er forkert at anskaffe sig en jagthund, hvis ikke den
skal bruges på jagt. Jeg mener at det er synd for hunden, at den ikke kan få
lov til at dyrke det den er skabt til, og som den er glad for. Jeg ved godt
at jeg med denne bemærkning, rager mig uklar med en stor del af danske
hundeejere, som er i besiddelse af Labrador, Golden retriever, Cocker og
ikke mindst Springer Spaniel. Men når man har set jagthunde arbejde, og set
med den lyst og iver de ligger for dagen, så er det altså at jeg syntes det
er synd for hundene at det ikke skal have mulighed for at opleve dette.
Blandt retrieverne er det måske lidt lettere at kompensere for dette, ved at
lave meget apportering, da det jo er det de er avlet til.
Dette skal indlæg skal ikke forstås som en frarådelse til at købe en
Springer Spaniel. Men jeg mener bare at mange mennesker vælger hund udfra
nogle forkerte betragtninger. Og selvfølgelig kan i få en Springer som
bliver en meget lykkelig hund sammen med dig og din kæreste. Dog vil jeg
anbefale at i køber en der er optaget i Dansk Kennelklub og ikke i Dansk
Jagthunde Registrering (Field Trail).

Med Venlig Hilsen

Christian Rasmussen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-05-03 14:51

"Pia & Christian" <pichri@mail1.stofanet.dk> escribió

> [...]
syntes det
> er synd for hundene at det ikke skal have mulighed for at opleve

Undskyld mig men det syntes jeg er noget pjat. En hund kan have gode
jagt egenskaber betyder da ikke på nogen måde at den vil være
ulykkelig hvis ikke disse evner bruges. Ja, den kan godt lide at
snuse. Ja, den kan godt lide at løbe, men det er da nemt at
tilfredsstille disse behov hos en hund uden at den nødvendigvis skal
bruges til jagt. Er det også synd for en dobberman hvis den ikke må
være vagthund?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-05-03 10:18

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> escribió

> Molly er en Engelsk Springer Spaniel

Molly er dog lidt lavbenet af en Engelsk Springer Spaniel at være.
Skulderhøjden ligger normal på omtrentligt 50 cm

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 09-05-03 12:55

> Hej
> Molly er en Engelsk Springer Spaniel
> Se evt. her:
> http://www.spanielklubben.dk/springer.htm
> Hilsen Vibeke

Hej

Ikke fordi jeg vil ødelægge noget her, men Molly må altså være en welsh
springer spaniel, da rød/hvide engelske springere ikke er tilladt.... Da jeg
i øvrigt har haft Mollys niece på hold, og ved at den er en welsh spaniel,
så håber jeg da, at jeg har ret

se her:
http://www.spanielklubben.dk/welsh.htm

I øvrigt en EKSTREMT aktiv race....

-Trine

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-05-03 15:26

"Jens Axboe" <axboe@suse.de> skrev i en meddelelse
Hej igen,
måtte lige se den en gang til:
http://www.bates.dk/html/1bureauet/dengamlefabrik_filmklip.php#

Er det bare mig der er "lige så hård som blød nougat" eller er der andre der
får "et eller andet i øjet" ??
Hygge hilsen
Martin & Laika

Fra : Karina og Christian

Dato : 02-05-03 15:45

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> Er det bare mig der er "lige så hård som blød nougat" eller er der andre
der
> får "et eller andet i øjet" ??

Nej, hold da op. Den har de i hvert fald fået kringlet, så der ikke er et
øje tørt.

Jeg er også helt til rotterne, når jeg ser dén reklame - både fordi det bare
handler om, hvor forfærdeligt det er, at Molly bare ligger der helt ensom og
tænker tilbage på sin barndoms lykkelige stunder. Men sørme også fordi Molly
ligner Vaks (eller er det mon omvendt) rigtig meget - de har blot ikke
samme farve; men ellers er ligheden slående. Vaks har endda kopieret det grå
rundt om øjene

Med venlig hilsen
Karina,
og Vaks, der netop er hjemvendt fra en rigtig god legetur

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-05-03 12:09

> [...]
> http://www.bates.dk/html/1bureauet/dengamlefabrik_filmklip.php#
>
> Er det bare mig der er "lige så hård som blød nougat" eller er der andre

Hej Martin

Nej og da slet ikke når den netop hedder Molly. Det hed min gamle schæfer,
som vi aflivede for et par år siden, og en 11 år gammel pragthund, den
glemmer man ikke. Da slet ikke som reklamen er skruet sammen, en gammel hund
der ligger og drømmer tilbage. Det kan godt skabe et vist tryk bag øjnene.
Specielt da når man er tæt på at skulle sige farvel til den næste hund.
Sjovt nok, selv om de har haft et godt, langt og indholdsrigt liv, så er det
pokkers svært at sige farvel.

M.V.H......Benny..

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-05-03 18:10

> [...]
> Specielt da når man er tæt på at skulle sige farvel til den næste hund.
> Sjovt nok, selv om de har haft et godt, langt og indholdsrigt liv, så er

Selv hej Benny ;C)
Ja det har du ret i, har selv været der 2 gange og det var ikke nemmere
anden gang.
Kan godt forstå at det må være ekstra svært at se en "Molly" reklame når man
selv har haft en hund med samme navn.
Så lad dem bare kalde os pladderhumanister eller sentimentale fjolser, for
det ER svært at sige farvel til sin hund. Du kan tro jeg har heller ikke
glemt mine forrige hunde, selvom de begge to faktisk er forenet i hende jeg
har nu, så var og er de vidt forskellige.
God weekend.
Martin & Laika

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-05-03 10:08

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> escribió

> Er det bare mig der er "lige så hård som blød nougat" eller er der
andre der
> får "et eller andet i øjet" ??

Nej det er ikke bare dig. Den reklame har da lige fanget Mollys
hvalpede livsglæde.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Dharma

Dato : 09-05-03 00:33

Hej!!

Jeg faldt lige over dette spørgsmål, og ville lige give mit svar.
Da jeg selv har været ude og at lave reklamen fra den gamle fabrik, ved
jeg jo tilfældigvis også hvilken race vi brugte. Og nej det er faktisk
ikke en engelsk springer spaniel, men en welsh springer spaniel. Jeg så
lige at alle svarene gik på den engelske, og jeg ved de er lidt svære,
at se forskel på. Men mere så ikke får en engelsk og tror det er den der
er i reklamen.
Det var bare lige det jeg gerne ville sige!!

Hilsen Dharma

http://www.kandu.dk/

Fra : BN

Dato : 09-05-03 07:01

"Dharma" <Dharma.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg jo tilfældigvis også hvilken race vi brugte. Og nej det er faktisk
> ikke en engelsk springer spaniel, men en welsh springer spaniel.

Hej Dharma

Det var da skønt, at du ville fortællle os hvilken race I brugte. Det er en
rigtig sød reklame, og det er svært at se forskel.

Hilsen BN