godbidder??
Fra : Henrik H

Dato : 02-05-03 14:46

Jeg har i den seneste tid forsøgt mig med forskellige former for
godbidder, som belønning til lydighedstræning. Min hund er
interesseret i godbidderne de første par gange - men ikke
overbegejstre for dem.
Jeg har forsøgt med Frolic, skinke/bacontern, lakseknaser, frikadeller
o.l.

Er der nogle som har idéer til SUPER lækre godbidder, som hunden
virkelig vil arbejde for - tilbyde altmuligt for at få fat i den
godbid. Den skal være RIGTIG lækker og indbydende.

Jeg kende til leveropskriften (kogt efterfulgt af ovntørring - men har
ikke prøvet endnu)

MVH

Henrik
Borderen Mille - som åbenbart er lidt kræsen ; )

Fra : Ditte K

Dato : 02-05-03 15:46

Vi havde stor succes med pølser, men det lyder som om du også har prøvet
det. Hvad så med små stykker af råt kød?

Mvh Ditte

Fra : Ann K

Dato : 03-05-03 17:02

Hej Henrik.
Roast Beef!!!!
Og det behøver ikke at være så forfærdeligt dyrt, hvis blot du køber det hos
en halal-slagter... eller når supermarkederne har tilbud på kød fra gamle
seje malkekøer...
Kiloprisen, for en portion roast beef skåret i passende små stykker til en
sheltie, er faktisk mindre, end hvis jeg skulle investere i fx Frolic, som
min hund _ikke_ vil spise
Du kan vælge at tørre kødet i ovnen... men min sheltie _vil_ have det frisk!
Dvs at jeg, når stegen er medium stegt, skærer kødet ud og fryser det ned i
små passende portioner svarende til forbruget over et par dage...

Tørret ost er også spiseligt...

Mvh Ann - og Dise, den kræsne sheltie .-)

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 02-05-03 21:36

"Henrik H" <hansehen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> MVH
>
> Henrik
> Borderen Mille - som åbenbart er lidt kræsen ; )

Hej Henrik

Hyggeligt at hilse på dig, sådan rigtigt

Jeg tror noget af det vigtigste er, at du veksler rigtig meget i mellem
godbidderne, så hun aldrig rigtig ved, hvad hun kan forvente.
Leveropskriften er rigtig god, men det lugter! Lav en rigtig stor portion og
frys det ned. Husk blot, at Mille ikke må få for meget af gangen, da det kan
give dårlig mave. Ellers brug din fantasi, forskellige former for pålæg,
pandekager, vafler, frugt, tørret brød osv.

Lav et lille forsøg og find en hel masse forskellige ting. Tag så to
forskellige ting i hænderne og lad Mille vælge, hvilken ting hun helst vil
have. Tag så den ting i den ene hånd og en ny ting i den anden og lad hende
vælge igen osv. Til sidst vil du sidde med hendes yndlingsgodbid tilbage -
smart ikke ?

I øvrigt er Robin ret vild med Pedigrees Sandwich og Rodeostænger, som jeg
klipper i små stykker.

-Trine og terrieren Robin (ham den skøre fra Ølstykke...)

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 03-05-03 10:12

Vores hunde er meget glade for --- OST!!
Hilsen Ulla
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : leon78