JS: manipuler markeret tekst
Fra : Kim Emax

Dato : 02-05-03 11:14

Hey news

Hvis jeg marker en del af en tekst i en textarea box, kan jeg så overføre
det f.eks. vha. OnClick til en funktion?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Kim Emax

Dato : 17-05-03 14:39

Kim Emax wrote:

> Hvis jeg marker en del af en tekst i en textarea box, kan jeg så
> overføre det f.eks. vha. OnClick til en funktion?

var der virkelig ikke nogen, der havde en mening om dette?

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 17-05-03 14:48

Kim Emax wrote:

> var der virkelig ikke nogen, der havde en mening om dette?

Jo, da

I MSIE kan man bruge "window.clipboardData"
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/objects/clipboarddata.asp
med metoderne:
..clearData([Text|URL|File|HTML|Image])
..getData([Text|URL|File|HTML|Image])
..setData([Text|URL|File|HTML|Image],data)

Og i Mozilla/Netscape kan man bruge "@mozilla.org/widget/clipboardhelper"
http://www.xulplanet.com/tutorials/xultu/clipboard.html

Men jeg ved desværre ikke hvordan man gør i Opera

Hintzmann c",)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-05-03 15:46

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> var der virkelig ikke nogen, der havde en mening om dette?

Prøv her: <URL:http://www.xs4all.nl/~ppk/js/selected.html>

Jeg kan ikke få Mozilla til at fange en selection inde i et textarea.
Jeg kan ikke få Opera 7 til at virke overhovedet, men den ser ud til
at have getSelection-funktionen.

/L