Vildt til hundetræning, hvor?
Fra : R. Ilsøe

Dato : 02-05-03 08:42

Nogen der har nogen idé om hvor man i det sydjydske (omkring Vejen) kan få
fat i kaniner, duer, fasaner etc. til hundetræning?

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Søren Voigt

Dato : 02-05-03 20:09

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der har nogen idé om hvor man i det sydjydske (omkring Vejen) kan få
> fat i kaniner, duer, fasaner etc. til hundetræning?

a) mht. fasaner/ænder kan du gøre som os andre retrieverejere at du
"hamstrer" i jagtsæsonen og sætter en post af i dit privatbudget til
el+fryser der går til at holde fuglene nedfrosset. Kommer du som apportør på
et jagt vil skytten normalt lade dig købe vildt til meget fornuftige priser,
men det koster stadigvæk at holde fuglene nedfrosset til forårs- og
sommertræningen.

b) mht. kaniner har alle regionerne i DRK en vildtbestyrer som har
nedfrosset vildt til prøverne, og nogen gange kan man købe vildt hos dem.

c) Efter enhver C- eller B-prøve er der vildt som uddeles - i hvert tilfælde
i min region og når jeg er prøveleder. Normalt er det ikke umuligt at få sig
en god kanin og et par gode fugle som kan bruges i forbindelse med
unghundetræning.

d) Deltag i markprøvetræningen i DRK. Der indgår altid vildt, og efter
træningen kan ikke "udslidt" vildt normalt tages med hjem.

e) Det vigtigste vildt du kan "opsøge" til en prøvehund er i mine øjne duer.
For langt den overvejende del af vildtet i specielt begynder og åbenklasse
er duer. Allier dig med een der har et dueslag eller en duejagt - evt. en
person der regulerer duer på ærter. Duen er rigtig god at apportere for selv
en ung hund, og du får dermed både et "jagtrealistisk" stykke vildt og du
får også et stykke vildt som er hyppigt brugt på prøver og som hunden bare
_skal_ kunne behandle godt i begynder- og åbenklasse.

Hvis vi taler om vinderklassetræning er du i mine øjne nødt til at have en
stabil leverance af alt mulig vildt (inkl. sortfugle) til træningsformål.

Bedste hilsner
Søren Voigt

Fra : Dudder

Dato : 29-06-03 18:41

"Søren Voigt" skrev d. 02-05-03 20:09 dette indlæg :

> [...]
have en
> stabil leverance af alt mulig vildt (inkl. sortfugle) til

Må jeg være fræk og spørge, hvilken region, du kommer fra ?

mvh.

også en interesseret "vildt aftager"

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Voigt

Dato : 01-07-03 07:24

"Dudder" <Dudder.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg være fræk og spørge, hvilken region, du kommer fra ?
>
> mvh.
>
> også en interesseret "vildt aftager"

Jeg forstår ikke helt hvad det har med vildtet at gøre, men jeg har altså
valgt at være tilknyttet region Sydsjælland:

http://www.drk-region-sydsjaelland.dk/

Mvh
Søren Voigt

Fra : Dudder

Dato : 01-07-03 15:20

"Søren Voigt" skrev d. 01-07-03 07:24 dette indlæg :

> [...]
altså
> valgt at være tilknyttet region Sydsjælland:

Nåå, det var bare af nysgerrighed, det kunne jo være, at det var min
region. Jeg er ret ny ud i div. prøver, så kunne det jo være, at jeg
skulle henvende mig til dig, næste gang, der var prøve og "tigge" lidt
vildt, men undskyld min nysgerrighed. Det var ikke for at fornærme
nogen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Voigt

Dato : 01-07-03 15:46

"Dudder" <Dudder.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

>.....men undskyld min nysgerrighed. Det var ikke for at fornærme nogen

Hej Dudder,

Jeg er selvfølglig ikke fornærmet. Jeg forstod bare ikke koblingen mellem at
få vildt og hvilken region jeg var i.

Det er meget almindeligt til prøverne i DRK at der er "ikke udtjent" vildt
til rådighed efter prøven - det vil sige efter at prøvelederen på paraden
tilbyder at deltagerne kan forsyne sig. Jeg har da oplevet dette i andre
regioner end Sydsjælland. Du behøver jo heller ikke at være medlem i region
Sydsjælland for at deltage på vores markprøver. Du skal være hjertelig
velkommen. Næste er den 19. juli ved Vordingborg.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Dudder

Dato : 01-07-03 16:06

"Søren Voigt" skrev d. 01-07-03 15:46 dette indlæg :

> [...]
> Sydsjælland for at deltage på vores markprøver. Du skal være hjertelig
> velkommen. Næste er den 19. juli ved Vordingborg.

Hej igen
Jeg synes forøvrigt, at du kommer med nogle ganske gode svar. Tak for
svaret (og tilbudet) jeg prøver i min egen region (region østjylland)
næste gang de er på "banen", jeg har selv en hund, der skal op til en
c-prøve, så kan det være, at vi kan "arve" lidt der.

Med venlig hilsen
Dudder

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-07-03 18:39

> [...]
> næste gang de er på "banen", jeg har selv en hund, der skal op til en
> c-prøve, så kan det være, at vi kan "arve" lidt der.

Er det i Vejle?
Der skal vi til skuet, min hvalp og jeg...

Fra : Dudder

Dato : 01-07-03 18:57

"Rinnie Ilsøe" skrev d. 01-07-03 18:39 dette indlæg :

> Er det i Vejle?
> Der skal vi til skuet, min hvalp og jeg...
>
> Hej igen igen
Nej, det er på Meilgård på Djursland. Det er kun C-prøve, ikke skue.

http://www.kandu.dk/

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-07-03 21:04

> for
> østjylland)
> en

> Nej, det er på Meilgård på Djursland. Det er kun C-prøve, ikke skue.

> http://www.kandu.dk/

Vejle hører under region Centrum
Hilen Vibeke

---

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-07-03 22:33

> Hej
> Vejle hører under region Centrum
> Hilen Vibeke

Nårja, det er da også rigtigt...

Rinnie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-03 08:05

"Dudder" <Dudder.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> næste gang de er på "banen", jeg har selv en hund, der skal op til en
> c-prøve, så kan det være, at vi kan "arve" lidt der.

Du kan sagtens få vildt efter prøverne i Region Østjylland. Desuden er der
også tit vildt til overs efter træningsaftenerne i specielt åben klasse
træning. Jeg ved det, da jeg træner i Region Østjylland

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.