linkstekst i database, der ses som xxx=id
Fra : Henrik Petersen

Dato : 02-05-03 05:57

Hej læser

Jeg har set et toturial der forklarede, hvordan man laver ens tekst i en
database, sådan så når man lader musen køre henover en, så står der xxxxxx
xx xxx id=1254, jeg mener da oxo at teksten er gæmt i en database. problemet
er bare at jeg ikke kan finde det mere...
se på http://www.lauritz.com

er der nogle der har en site........

henrik

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-03 08:26

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> wrote in message

> er bare at jeg ikke kan finde det mere...
> se på http://www.lauritz.com

Se hvad??

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Henrik Petersen

Dato : 02-05-03 09:34

"Christian M. Nielsen" <news( A T)cmnielsen( D*O*T )dk> wrote in message

> "Henrik Petersen" <hep@image.dk> wrote in message

> Se hvad??

Hvis man køre musen over et link, kommer der nede i venstre side i bunden af
browseren, stedet hvor man kommer hen, hvis man trykker. xxx/xxx/xxxid=2514

henrik

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 02-05-03 09:56

> [...]
af
> browseren, stedet hvor man kommer hen, hvis man trykker.

Mangler du et javascript der erstatter linket i statuslinien med en fast
tekst?

i stedet for index.asp?id=251 at der så står "velkommen til Lauritz.dk"

??????

\Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-05-03 11:15

Henrik Petersen skrev:

> Jeg har set et toturial der forklarede, hvordan man laver ens tekst i en
> database, sådan så når man lader musen køre henover en, så står der xxxxxx
> xx xxx id=1254,

Det er lidt svært at se hvad du mener. Hvis det bare er en forklarende
tekst til et link kan du bruge title-paramenteren:

pop-op/hover-tekst">Link</a>

> se på http://www.lauritz.com

Her er der tale om pop op-menuer. Et hurtigt kig på koden viser at menuen
er hentet fra <http://www.dynamicdrive.com> (scriptet kan ses her:
<http://www.lauritz.com/scripts/menu.js>)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : mette

Dato : 02-05-03 13:56

Hej

er det ikke bare dette: <a href="send.asp?id=<% =
Request.Querystring("Id")%>"> eller

a la dette:

intSQL = "Update nyhed set "
intSQL = intSQL & "taeller=taeller+'1'"
intSQL = intSQL & " Where ID = " & Request.Querystring("Id")

du kan selv prøve dig frem

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-05-03 14:40

mette skrev:

> er det ikke bare dette: <a href="send.asp?id=<% =
> Request.Querystring("Id")%>"> eller

Hvad er "det"? Det er svært at se hvad du svarer på når du ikke citerer
noget. Læs gerne min signatur.

NB: Der skal ikke være mellemrum mellem <% og =.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : mette

Dato : 02-05-03 15:22

> Hvad er "det"? Det er svært at se hvad du svarer på når du ikke citerer
> noget. Læs gerne min signatur.

Nu var det et spørgsmål til Henrik, derfor er Henrik spørgsmål med, da jeg
kan se der er lidt usikkerhed omkring sprøgsmålet

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-05-03 15:34

mette skrev:

> Nu var det et spørgsmål til Henrik, derfor er Henrik spørgsmål med,

Henriks spørgsmål var netop ikke med i dit indlæg. Du har ret i at der er
tvivl om spørgsmålet, men tvivlen bliver ikke mindre når man ikke kan se
hvad du kommenterer. Hvis dine kommentarer gik på Henriks oprindelige
spørgsmål burde de placeres som et svar på Henriks indlæg - og med citat så
man kan se sammenhængen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen