[Opera] Stylesheet problem.
Fra : Palle Jensen

Dato : 01-05-03 18:56

Hejsan,

Jeg slog mig i går løs og anskaffede mig Opera for at opleve denne
fagre nye browser verden.

Jeg er nu lidt skuffet. Fordet første kan jeg ikke logge ind på
Nordea Netbank, hvilket stinker. Så vil jeg ikke kunne dræbe I.E.
helt. Folk vil svare at det er Nordea der er idioter, men det bliver
det jo ikke bedre af.

Den mest irriterende ting er dog at det er en fejl i Opera, som får
en af mine egne sider til at crashe. Jeg har browset nogle af Operas
nyhedsgrupper ignnem og har fundet et problem som kan passe med mit
problem.

Nemlig at Opera fejler med nogle sider med CCS, og vistnok helt
præcist noget med koden "overflow:auto" at gøre.

Er der nogen herinde der kender dette problem, og evt. en løsning på
problemet? Jeg har ikke kunnet andet end en beskrivelse af problemet
nemlig.

--
Palle Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-05-03 19:03

Palle Jensen <invalid@invalid.00> skrev :

>Nemlig at Opera fejler med nogle sider med CCS, og vistnok helt
>præcist noget med koden "overflow:auto" at gøre.

Version 6.x forstår ikke overflow:auto, men 7.x gør og jeg har
ikke oplevet problemet.

Et link til den aktuelle side havde værer rart, så havde der
været noget mere at svare ud fra.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-05-03 06:56

On 01 maj 2003, Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote
something like:

> Version 6.x forstår ikke overflow:auto, men 7.x gør og jeg har
> ikke oplevet problemet.

Skægt,for det ser unægteligt ud som om at problemet først er kommet i
7.x.

--
Palle Jensen

Fra : Leony

Dato : 01-05-03 19:06

"Palle Jensen" <invalid@invalid.00> skrev i en meddelelse

> Nemlig at Opera fejler med nogle sider med CCS, og vistnok helt
> præcist noget med koden "overflow:auto" at gøre.

Søgte lidt på Google og fandt denne side:
http://www.hoogi.de/lutz-peter/extern/Opera/
som umiddelbart påstår at det var et problem i Betaversionerne, men
skulle være rettet i Finalversionen.

Overflow:auto skulle først være understøttet fra version 7.

Hvilken Opera har du fået fat på?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-05-03 20:33

On 01 maj 2003, Leony wrote something like this :

> [...]
> skulle være rettet i Finalversionen.
>
> Overflow:auto skulle først være understøttet fra version 7.

ver 7.10 build 2840

Downloadet i går, så jeg håber da det er den nyeste

Jeg har lavet en side (Sorry Knud!) Der demonstrerer
problemstillingen.

Problemet er ikke i sig selv koden: "overflow:auto". Problemet er når
siden rent faktisk har brug for scrollbarer. SÅ crasher Opera. Min
gør ihverffald. Den æder 100% CPU og gør død på siden. Her er linket
til den side jeg har lavet til jer.

Her er to link. Forklaring er på siden

http://www.ducktrucks.dk/testlab/operacrash.htm

--
Palle Jensen

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 01-05-03 20:59

Jep, den er go' nok...Siden crasher også Opera her (7.10)...

Mvh. Kristian Nejsum

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 01-05-03 21:37

On Thu, 1 May 2003 21:59:05 +0200, Kristian Nejsum wrote in
dk.edb.internet.software.browser <b8rua6$k53$1@sunsite.dk>:

>Jep, den er go' nok...Siden crasher også Opera her (7.10)...

Den crasher ikke i version 7.03

Jeg har iøvrigt et andet problem med 7.10 - som jeg har skrottet til
fordel for 7.03. 7.03 virker med Nordea pcbank, men 7.10 får aldrig
aktiveret den applet der skal lave logon vinduet til brugernavn og
password.

Jeg har en supportsag liggende hos Opera om dette.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-05-03 21:42

On Thu, 01 May 2003 22:37:19 +0200, Svend Erik Jensen
<invalid@onmylocal.net> wrote:

>Den crasher ikke i version 7.03

Heller ikke i 6.05

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-05-03 21:46

On 01 maj 2003, Peter Loumann wrote something like this :

> Heller ikke i 6.05

I er sikre på at der er scrollbarer på nummer 2 side?

Det er kun når der er scrollbarer den dør her.

Jeg nægter at nedgradere

--
Palle Jensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-05-03 21:54

On 01 May 2003 20:46:27 GMT, Palle Jensen <invalid@invalid.00> wrote:

>I er sikre på at der er scrollbarer på nummer 2 side?

Jep!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 01-05-03 23:17

On Thu, 01 May 2003 22:54:14 +0200, Peter Loumann wrote in
<fb23bvcstni40i09l3su1u4m59lqem328q@4ax.com>:

>Jep!

Også jep fra mig.

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-05-03 21:47

On 01 maj 2003, Svend Erik Jensen wrote something like this :

> Jeg har en supportsag liggende hos Opera om dette.

Det er jeg glad for at høre. Poster du noget herinde når du engang
får svar (hvis du får svar?)

--
Palle Jensen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 01-05-03 23:18

On 01 May 2003 20:47:13 GMT, Palle Jensen wrote in
<Xns936EE7CDE86C5chewbacca@62.243.74.163>:

>Det er jeg glad for at høre. Poster du noget herinde når du engang
>får svar (hvis du får svar?)

Det skal jeg nok. Sagen blev aktiveret for en uges tid siden.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-05-03 21:57

On 02 maj 2003, Svend Erik Jensen wrote something like this :

> Det skal jeg nok. Sagen blev aktiveret for en uges tid siden.

Hmm.. host host. Installerede lige Java, som jeg vist have glemt at
installere med. Nu kører min Nordea Netbank i Opera

--
Palle Jensen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 03-05-03 13:15

On 02 May 2003 20:56:46 GMT, Palle Jensen wrote in
dk.edb.internet.software.browser
<Xns936FE96C6F1E9chewbacca@62.243.74.163>:

[...]

>Hmm.. host host. Installerede lige Java, som jeg vist have glemt at
>installere med. Nu kører min Nordea Netbank i Opera

Med hvilken version af Opera?

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-05-03 14:49

>Palle Jensen: ver 7.10 build 2840

Hrhmm =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-05-03 15:01

On 03 maj 2003, Trygleren [9000] wrote something like this :

> Hrhmm =)

Trygleren er inde på noget rigtigt her

--
Palle Jensen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 04-05-03 21:35

On 03 May 2003 14:00:31 GMT, Palle Jensen wrote in
<Xns9370A2DC74E24chewbacca@62.243.74.163>:

>Trygleren er inde på noget rigtigt her

En dag lærer jeg at læse...

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-05-03 15:48

On 03 maj 2003, Svend Erik Jensen wrote something like this :

> Med hvilken version af Opera?

Jeg har bemærket noget andet...

Jeg kan kun komme ind i Nordea Netbank når jeg identificerer mig som
Opera Browser! Identificerer jeg mig som I.E. loader appletten aldrig
færdig..

Bare en detalje..

--
Palle Jensen

Fra : Leony

Dato : 04-05-03 19:11

> Jeg kan kun komme ind i Nordea Netbank når jeg identificerer mig som
> Opera Browser! Identificerer jeg mig som I.E. loader appletten aldrig
> færdig..

Dette har jeg også lagt mærke til (dog ikke i forbindelse med Nordea
Netbank).
Nogle menuer osv der ikke fungerer efter hensigten, når der
identificeres som IE, virker fint hvis man identificerer som Opera.
Jeg har desværre ikke lige et link til en side der kan vise det.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 04-05-03 21:37

On 04 May 2003 14:48:20 GMT, Palle Jensen wrote in
> [...]

>Jeg kan kun komme ind i Nordea Netbank når jeg identificerer mig som
>Opera Browser! Identificerer jeg mig som I.E. loader appletten aldrig

Hvis jeg lader min identificere sig som andet end IE, dør opera, og skal
genstartes - sært.

Pokkers til de problemer der er med netbanker. I UNIX gruppen spøger de
samme problemer.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-05-03 21:48

Palle Jensen wrote:
> Jeg kan kun komme ind i Nordea Netbank når jeg
> identificerer mig som Opera Browser! Identificerer
> jeg mig som I.E. loader appletten aldrig færdig...

Sådan opfører min sig lige meget hvad jeg lader
den identificerer sig som, men min netbank er
også Danske Banks, måske det er dér problemet
ligger.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 08-05-03 23:23

> [...]
dk.edb.internet.software.browser
<Xns936EE7CDE86C5chewbacca@62.243.74.163>:

>Det er jeg glad for at høre. Poster du noget herinde når du engang

Min supportsag er nu afsluttet. Her er uddrag af kommunikationen med
Opera:

==========================

Hi support.
I have just tried Opera version 7.10, but it fails to logon my
netbanking account properly. However, it works in version 7.03.
The quick preference settings is:
Identify as MSIE 6.0
Accept pop-up windows.
Opera version 7.10 stops (but does not crash) when an applet on the
netbanking logon page is starting.
The URL is:
https://www.netbank.nordea.dk/netbank/index.jsp

Message
> Opera version 7.10 stops (but does not crash) when an applet on
> the netbanking logon page is starting.
> The URL is: https://www.netbank.nordea.dk/netbank/index.jsp
Hello,
If you have problems on a page it will make it easier to help you to
know if it is a problem with Java or JavaScript.
Do any errors appear in either "Window / Special / Java console" or
"Window / Special / JavaScript console" when you have tried to use the
page in Opera? This may explain whether it is a problem with Java or
JavaScript and the details of the error may help with the debugging.
Just copy any text appearing in either of these windows and include if
you post to mailing lists, news groups, file a bug report or contact
Opera Support about this problem.
--
Hallvord R. M. Steen - Technical Service Consultant
Customer Service Dep. - http://www.opera.com

Message
At 23:48 22-04-2003 +0000, you wrote:
>(Please keep the subject when replying to this e-mail)

>Hello,
>If you have problems on a page it will make it easier to help you to know
>if it is a problem with Java or JavaScript.
Sure.
>Do any errors appear in either "Window / Special / Java console" or
>"Window / Special / JavaScript console" when you have tried to use the page
>in Opera?
No errors appear in either window. Content of the Java console is:
-- Opera Java Console --
Java vendor: Sun Microsystems Inc.Java version: 1.3.1
type 'h' for help

--
Accept: true
The JavaScript console is empty.
> [...]
>appearing in either of these windows and include if you post to mailing
>lists, news groups, file a bug report or contact Opera Support about this
The applet which should start with a box for entering the username and
another box for the password is apparently not started. It just report
"Applet loaded" and nothing more happens.
You should be able to test from your end, as this does not require the
key file from the bank to be present on your computer.
It still works nicely in version 7.03
>Hallvord R. M. Steen - Technical Service Consultant
>Customer Service Dep. - http://www.opera.com
Thank you for your interest.
--
> [...]

> The applet which should start with a box for entering the
> username and another box for the password is apparently not started. It just
Hello,
I could reproduce the problem and will follow it up with our Java
developers. It seems the bank has an alternative interface if you
disable Java, so this may be a workaround until we fix the problem.
This setting can be changed quickly from the menu that appears when you
press [F12].
--
Hallvord R. M. Steen - Technical Service Consultant
Customer Service Dep. - http://www.opera.com

Håber I kan bruge det til noget.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 01-05-03 23:14