Connection i global.asa
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-05-03 10:30

Af og til hører jeg at man bør åbne forbindelsen til sin database i
global.asa, da det gør det noget mere overskueligt at administrere hvis man
har brug for den på mange sider. Andre gange hører jeg at man bør lukke for
alt hvad der lukkes kan, så snart man er færdig med at bruge det.

Hvad skal man regne med?
Er der noget specielt man skal tage højde for?

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-05-03 10:35

Kasper Katzmann <kasper@FJERNESkatzmann.dk> skrev:
> [...]
>overskueligt at administrere hvis man
>har brug for den på mange sider.
>Andre gange hører jeg at man bør lukke for

Det tror jeg du har misforstået. Jeg tror at det, der menes, er at
selve connection string vedligeholdes i global.asa, hvorimod
forbindelsen åbnes og lukkes efter behov på de enkelte sider. Jeg
kan ikke lige se, hvilke fordele det skulle have at holde den
samme forbindelse åben til databasen i hele den tid brugeren er på
siden. Om ikke andet, så må det da give nogle problemer på sites
med Access som db-backend.

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-05-03 10:50

Jesper Stocholm skrev

> [...]
> samme forbindelse åben til databasen i hele den tid brugeren er på
> siden. Om ikke andet, så må det da give nogle problemer på sites

Det giver straks lidt mere mening. Så det eneste man sparer ved, er noget
skrive- og vedligeholdelsesarbejde? Der er ikke noget at hente på
performance?

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-05-03 13:44

Jesper Stocholm skrev

> [...]
> samme forbindelse åben til databasen i hele den tid brugeren er på
> siden. Om ikke andet, så må det da give nogle problemer på sites

Hvordan gør man det i praksis?
Jeg benytter følgende til at åbne min forbindelse:

Conn.Provider = "sqloledb"
ProvStr = "Server=minServer;Database=minDB;UID=bruger;PWD=password;"
Conn.Open ProvStr

Hvad skal der stå i global.asa og hvad skal jeg skriv i asp-filen?

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-05-03 14:16

Kasper Katzmann wrote :

> [...]
> Conn.Open ProvStr
>
> Hvad skal der stå i global.asa og hvad skal jeg skriv i asp-filen?

Jeg ville gøre det som følger:

global.asa
Application("odbc") = <min conn-string>

*.asp
dim oCon
set oCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oCon.Open(Application("odbc"))
'forespørg i db
oCon.Close
Set oCon = nothing

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **