Ændring af filnavne
Fra : Martin Bundgaard

Dato : 24-03-01 18:01

Jeg har en større mængde dwg-tegninger ( 5-600 stk ACad-LT2000 tegninger)
jeg godt kunne tænke mig at omdøbe.
Filnavnet skal bevares, men der skal tilføjes et enkelt bogstav til alle
navne.
En simpel vurdering siger mig, at der vil gå mindst et stykke tid med at
gøre det enkeltvis, så hvis der er en der kender til en hurtige metode, vil
jeg være taknemmelig for et godt råd.

Hilsen
Martin Bundgaard

Fra : P.C.

Dato : 24-03-01 18:28

Hi.

Martin Bundgaard skrev i meddelelsen
<_r4v6.7122$Ov.460418@news010.worldonline.dk>...
> [...]
>gøre det enkeltvis, så hvis der er en der kender til en hurtige metode, vil

Jeg mindes at der er Dos kommandoer der klarer det problem på rekordtid :))
Filhåndtering i Dos via batch kommandoer er vel til at finde på webbet eller i
en usenetgruppe.
MVH.
P.C.

P.C.

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 24-03-01 19:00

Hej P.C.

Tak for rådet, som også får en - godt nok lille - klokke til at ringe hos
mig.
Til oplysning kan jeg sige, at jeg også stillede spørgsmålet i edb.dk. Her
fik jeg et råd om at prøve ACDsee, og her var muligheden virkelig og den
virkede.
Men dit råd har givet mig lyst til at grave lidt mere i gode gamle DOS, så
endnu engang tak.

MVH Martin

Fra : P.C.

Dato : 24-03-01 19:59

Hi.
Bare et lille ps.
Gem lige en kopi :))
Ellers ricikerer du at du lige i det øjeblik du trykker på enter, kommer til at
tænke på at nu overskriver den næste den førset osv, og så trykker du måske så
hårdt på Ctrl+C at tasterne går gennem tastaturet :))
P.C.

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 25-03-01 15:29

Hej P.C.
OK - selvfølgelig gemte jeg en kopi, inden jeg prøvede at omdøbe alle
tegningsfiler, men jeg har nu prøvet at åbne 15-20 tilfældige tegninger
efter seancen, og der ser ikke ud til at være nogen problemer overhovedet.
Hvis der viser sig noget på et senere tidspunkt, vender jeg tilbage.

Fra : Lars

Dato : 26-03-01 21:20

In article <_r4v6.7122$Ov.460418@news010.worldonline.dk>, mabu@image.dk says...
> [...]
> gøre det enkeltvis, så hvis der er en der kender til en hurtige metode, vil

Hej

Din opgave er let med Windows Commander 4.52 der kan hentes på:
http://www.ghisler.com/

mvh Lars Sandberg

-snip- fra help-file
Multi-rename tool

Allows to rename all marked files with powerful rename options:
- Create a numbered file list
- Convert to upper-/lowercase
- Replace a string in the name with a different string
- Add current date/time to file name
- Keep only certain letters of the file name

The results are shown immediately in the result box below the rename options, before the files
are renamed.

See Dialog Box - Multi-rename tool for details!

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 01-04-01 08:30

Tak for rådet.

Jeg har faktisk fået løst opgaven med ACDSee, men vil prøve dit forslag
også.

MVH Martin