Det var den der Aby-pige
Fra : Kate

Dato : 30-04-03 22:18

Ja, beslutningen er jo taget. Hun skal være min.
Anledningen til at jeg har fået hende tilbudt er noget kedelig, men
sådan er livet engang imellem.
Hendes navn er Doughnut (håber det er stavet rigtigt), hun er en Dark
Moon kat, kan ikke huske om Dark Moon kommer først eller sidst og
hvis jeg husker rigtigt er hun fra Nov '99 og vidst nok datter af
Salvigs Madame Butterfly. Kiggede på et hav af stamtavler forleden så
det kan godt være jeg roder dem lidt sammen.

Den kedelige årag er at mine forældre skal skilles og derfor står de så
med 8 katte som skal deles. Midt i alt dette begynder Donse, som er
hendes kælenavn, og blive rigtigt kælen overfor mig, så enden bliver på
at min mor tilbyder mig hende og efter et par dages betænkningstid
sagde jeg ja.

Jeg ved endnu ikke helt hvornår jeg tager hende hjem for huset skal
lige sælges og de skal hver i sær finde andre steder at bo og før da
skal Donse ikke flytte, i hvert fald ikke nu overpå den største
forvirring.
En grund til at jeg tør sige ja, er at går det slet ikke _ved_ jeg at
min mor tager hende hjem igen for hun skal ikke mistrives, men hun kan
ikke enes med specielt den ene af de andre hunner og når nu min mor får
noget mindre plads, så kan det blive lidt hårdt med 8 katte.

Alt dette var grunden til at jeg ikke ville udpensle for meget om Donse
forleden, jeg syntes min mor skulle ha' lov at bestemme hvornår hvem
skulle vide noget

Åhja, min mor fandt et killingebillede som hun vidste 100% er Donse så
det kan nydes i mit album her:

Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann K

Dato : 30-04-03 22:57

Hej Kate.
Har ikke tidligere svaret (lange aftenvagter)... men gør det så nu.

Allerførst... det gør mig ondt for dine forældres skyld!

Vi har endnu ikke selv fået ringet til adfærdsbehandler Lene Houe (igen pgr
mine aftenvagter... så derfor kan jeg (endnu) ikke fortælle hverken godt
eller skidt...

Og så til noget jeg måske kan...

Hverken Namacoola eller Tia har kunnet bryde det stærke bånd, der er mellem
Tjalfe og Aske!!
Og i det daglige kan man ellers ikke se deres store tilknytning - som man
kan mellem din Mowser og Lante... Mine to drenge leger ike meget sammen, de
ligger heller ikke sammen, og spisning er heller ikke noget de gør sammen...
faktisk skulle man tro at de to ikke er særlig gode venner - Aske har
egentlig mere socialt samvær med både Tia, Namacoola og Ranje end han har
med Tjalfe... MEN - de to drenge ved bare hvor de har hinanden! og udendørs
er man slet ikke i tvivl om at deres venskab har stor betydning... jagt- og
krigskammerater!!! Selv om Tjalfe udendøre altid holder sig på afstand af os
og de andre katte, kan man altid være sikker på at Aske ved, hvor han er!
Også selv om Aske leger med Dise, Ranje eller Tia...
Hvis man overhovedet kan sige at Tia og Namacoolas ankomst har haft
indflydelse på Aske og Tjalfes indbyrdes forhold, så må det være at
venskabet er blevet styrket!!!

Så... forsøg dig endelig... din fordel er at der kun er hankastrater hjemme
hos dig ... Lante er jo en åbenbart venlig mis, Mowser er jo stadig meget
ung - og Johan virker som tålmodigheden selv... så jeg tror at det vil gå
rimeligt nemt at integrere en hunkastrat i sådan en flok gode drenge

Mvh Ann - og Saga, der er *sur* over regnvejret... jeg har givet Manden
skylden!

Fra : Kate

Dato : 30-04-03 23:09

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in

> [...]
> tålmodigheden selv... så jeg tror at det vil gå rimeligt nemt at
> integrere en hunkastrat i sådan en flok gode drenge

Ja, disse grunde og så at Donse virker meget venlig og fredelig også.
Når Anastacia, som er hadekatten, hvæser og sprutter går Donse bare. I
hvert fald hvad jeg har set.

Men nu dejligt alligevel at høre at Monstermisserne ikke har kunne
splitte dine drenge, for det er rigtigt at Mowser og Lante er
ubrydeligt glade for hinanden. Den står dagligt på fællesvask, de sover
meget ofte sammen og spiser glad og gerne af samme skål. I det hele
taget er de sjældent ret langt fra hinanden ad gangen og det er jo det
der har gjort mig så lykkelig over at jeg valgte at få Mows.

Nåmen i kommer jo nok til at høre en hel del mere om Donse-pigen henad
vejen.

Håber i får mulighed for at tale med Lene og videregiver jeres
erfaringer til os andre.

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-05-03 04:52

Hej Kate
Ja tingene går ikke altid som man gerne vil, men her vil vi
krydse poter for at Donse og dine rødder vil blive gode
venner og at introduktionen går rimelig smertefri.

"suk" Butterfly er en af de smukkeste og dejligste aby'er
jeg nogensinde har set

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Some people have lives, others have cats.

Fra : Kate

Dato : 01-05-03 07:34

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in

> "suk" Butterfly er en af de smukkeste og dejligste aby'er
> jeg nogensinde har set

Ja, hun er godt nok dejlig. Ikke nok med hun er smuk, så er hun også
såååååååå kælen og sød Hun bli'r heldigvis hos min mor.

Fra : Aragorn

Dato : 01-05-03 07:03

"Kate" <mowgliFJERN@oliwer.dk> wrote in message
news:3eb03d76$0$83048$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk en masse om en rigtig
dejlig kat:

Men, Kate!

Nu har jeg taget mig den frihed at rode lidt med dit billede, så det ikke er
så blegt og utydeligt mere, resultatet kan beses og/eller afhentes på
http://www.furnituretiger.dk/misling.htm.
Og hvis jeg skal se på flere killinger, ender det sgu bare med at jeg
anskaffer mig een!

Venlige tanker til Henrik.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

http://www.bmwmc.dk
- no pop-ups, no ads, *no* flash!

Fra : Kate

Dato : 01-05-03 07:38

"Aragorn" <Aragorn@NOSPAMwelles.dk> wrote in

> Nu har jeg taget mig den frihed at rode lidt med dit billede, så
> det ikke er

Hej

Det er okay, men det skal faktisk være ret blegt. Farven er en lys
lilla som baggrund og så er katten sorrel, hvilket jo er en lys farve.
Jeg ved at farverne er som de skal være på originalbilledet for det er
taget af min stedfar og _han_ er kritisk med den slags
Men scanneren har jo nok taget en del kvalitet specielt fordi jeg
scannede det ind i en lav opløsning for det ikke skulle blive alt for
stort.

Fra : Aragorn

Dato : 01-05-03 08:29

> "Aragorn" <Aragorn@NOSPAMwelles.dk> wrote in
-snip-
> [...]
> Men scanneren har jo nok taget en del kvalitet specielt fordi jeg
> scannede det ind i en lav opløsning for det ikke skulle blive alt for

Hej igen Kate.

Jamen det er da bare oki - jeg syntes bare billedet så lidt blegt og tåget
ud, men det har du nok bedst styr på - det er jo dig der kender katten, og
ved hvordan den skal se ud.

Selv har jeg været ude for at scanneren tog en del af billedets farver og
kontrast - det sker især ved sarte og lyse farver, så det passer vist meget
godt.

Det var nu osse bare et forslag.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

http://www.bmwmc.dk
- no pop-ups, no ads, *no* flash!

Fra : Kate

Dato : 01-05-03 10:01

> Selv har jeg været ude for at scanneren tog en del af billedets
> farver og kontrast

Min scanner har faktisk en tendens til at gøre billeder alt for mørke,
hvilket irriterer mig grusomt.

Fra : Denise

Dato : 01-05-03 08:46

Hej Kate

"Kate" <mowgliFJERN@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Den kedelige årag er at mine forældre skal skilles og derfor står de så
> med 8 katte som skal deles.

Øv, det var da ærgerligt, det er jo trist også for dig .

Midt i alt dette begynder Donse, som er
> hendes kælenavn, og blive rigtigt kælen overfor mig, så enden bliver på
> at min mor tilbyder mig hende og efter et par dages betænkningstid
> sagde jeg ja.

Held og lykke med Donse. Ha ha, så havde jeg jo ret, da jeg i sin tid, før
de sidste 2 sagde, at du skulle passe på, ellers ville det gå galt for dig
og du ville ende med en kæmpe flok (er bare misundelig)
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 01-05-03 10:03

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in

> [...]
> tid, før de sidste 2 sagde, at du skulle passe på, ellers ville
> det gå galt for dig og du ville ende med en kæmpe flok (er bare

Tak. Ja, man har jo et standpunkt til man ta'r et nyt siger man jo. Men
jeg må jo bare håbe at alle fire misser synes det er en lige så god idé
som jeg synes

Fra : AEK

Dato : 01-05-03 10:06

Hej Kate .

Jeg har besluttet mig for, at i mit næste liv, vil jeg være kat hos dig
Du er sq så god ved dine dyr !

/ Anya.

Fra : Kate

Dato : 02-05-03 07:01

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> wrote in

> Hej Kate .
>
> Jeg har besluttet mig for, at i mit næste liv, vil jeg være kat
> hos dig Du er sq så god ved dine dyr !
>
> / Anya.

Hahahaha. Jeg har godt nok også tænkt på hvor jeg vil være kat i mit
næste liv. Heldigvis kender jeg flere som kunne være kandidater