php på psw
Fra : nils jepsen

Dato : 30-04-03 22:05

hej

Kan php køre på pws eller kun på apache?
Ifald det sidste, kan man da køre begge servere på samme maskine.

vh nils

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-04-03 22:11

"nils jepsen" <nd@os.dk> wrote in

> Kan php køre på pws eller kun på apache?

Den kan køre på PWS - der findes install filer til det på php.net

> Ifald det sidste, kan man da køre begge servere på samme maskine.

Du kan køre alle de webservere du vil på samme maskine - bare ikke på
samme port.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 30-04-03 22:14

nils jepsen wrote:
> Kan php køre på pws eller kun på apache?

Den kører på begge.

> Ifald det sidste, kan man da køre begge servere på samme maskine.

Ja. Men husk at de ikke kan lytte på samme port nummer samtidigt, så enten
kan du kun køre en ad gangen, eller også skal du skifte port nummer 80 til
noget andet på en af dem.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : nils jepsen

Dato : 01-05-03 13:01

Fint nok

så er der lige det med at skifte port , kan det besvares ligeså let, eller
fremgår det under installationen?

nils

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.net> > > Ifald det sidste, kan man da køre

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 01-05-03 14:00

nils jepsen wrote:
> så er der lige det med at skifte port , kan det besvares ligeså let, eller
> fremgår det under installationen?

I Apache skal du bare søge efter "80" i httpd.conf, og erstatte det med 81
eller noget i den retning. PWS kan jeg ikke huske, men det burde være
rimeligt nemt at finde.

Lars.