Webspeed
Fra : Olesen

Dato : 30-04-03 20:10

Inden jeg bestiller WEBSPEED, vil jeg lige
høre om der er nogle ulemper ved USB forbindelsen
istedet for et netkort, som jeg ofte synes
hænger lidt ved både opstart og nedluk af PC....

Andre erfaringer med webspeed ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-03 20:30

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Inden jeg bestiller WEBSPEED, vil jeg lige
> høre om der er nogle ulemper ved USB forbindelsen

Uden at det har noget specifikt med webspeed at gøre... Så hold dig væk fra
at bruge usb.. Det er kilden til problemerne, så vidt jeg selv har prøvet og
hørt...

> istedet for et netkort, som jeg ofte synes
> hænger lidt ved både opstart og nedluk af PC....

Det er da fordi du enten ikke har sat fast IP adresse til netkortet, eller
ikke modtagere nogen IP fra en DHCP server... Så er windows 98? åbenbart
bygget sådan, at den står og søger efter en IP adresse i hundrede år, iden
det loader eller lukkere videre.

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-04-03 22:42

> [...]
fra
> at bruge usb.. Det er kilden til problemerne, så vidt jeg selv har prøvet

Kilden til hvilke problemer?
Jeg har lige fået webspeed og tilsluttet det til USB - der er ingen
problemer (endnu!) Jeg har ført haft Orange i to år med deres USB-modem.
Heller ingen problemer der (med USB-delen)

KS

Fra : Kasper Bergh

Dato : 01-05-03 01:41

"Lars Jensen" <kelds@ofir.dk> wrote in message
> fra
> og

> Kilden til hvilke problemer?

Typisk flow problemer af forskellig art.

> Jeg har lige fået webspeed og tilsluttet det til USB - der er ingen
> problemer (endnu!) Jeg har ført haft Orange i to år med deres USB-modem.
> Heller ingen problemer der (med USB-delen)

Nej - det kan sagtens virke fint, men USB understøttelsen kan være
problematisk med nogen chipsæt på bundkortet specielt, og i al
almindelighed. Jeg vil altid anbefale et netkort som er klippestabilt for
næsten alle fremfor USB som giver "underlige" problemer af varierende
karakter for måske halvdelen af brugerne.

Det sagt er der ikke noget i vejen for at afprøve USB tilslutningen for
måske virker den også perfekt for ham sådan som den gør for dig. Jeg ville
bare være mig bevidst om at hvis der opstår flowproblemer af forskellig art
så hedder det en investering i et netkort (heldigvis overkommeligt nu om
dage).

mvh
/Kasper Bergh
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC

Fra : Jan Petersen

Dato : 01-05-03 11:52

Den Thu, 1 May 2003 02:41:07 +0200, "Kasper Bergh"
<kaz@want-no-spam-own.web.id> skrev:

> [...]
>næsten alle fremfor USB som giver "underlige" problemer af varierende
>karakter for måske halvdelen af brugerne.

Jeg havde oprindeligt en PC på netkort og en anden på USB. NetkortPC-en
var der aldrig problemer med, men derimod tabte USBPC-en konstant
forbindelsen til kabelmodemet. Er nu skiftet over til at køre begge
PC-er gennem en HUB og siden har der ikke været problemer.
Aldrig mere USB.

JP