Børnesikring af skuffer i HTH køkken
Fra : Erik Daugaard

Dato : 30-04-03 19:34

Hej.
Nu har jeg forsøgt mig med flere forskellige plastic-fiduser til montering
på køkken skuffer, for at sikre mod at guldklumpen får tømt skufferne og
klemt sine fingre. Den model de har i IKEA dur ikke, og heller ikke dem fra
BABYSAM.
Er der nogen af jer der kan sige mig hvilke der passer på skufferne i et 5-6
år gammelt HTH køkken.

Mvh. Erik D.

Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 01-05-03 07:08

"Erik Daugaard" <erikdaugaard@NOSHITtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af jer der kan sige mig hvilke der passer på skufferne i et
5-6
> år gammelt HTH køkken.

Vi har ikke fundet nogle til vores HTH-skuffer, fordi skuffe-siderne går
hele vejen op til næste skuffe. Så enten skal du save i siderne af
skufferne, eller også skal du lave en udvendig løsning (det ville vi ikke,
så jeg ved ikke, hvad der findes).

Vi gjorde i stedet det, at vi flyttede lidt rundt i køkkenet, og fyldte
plastikting (eller legeting?) i de nederste skuffer, så sønnike ikke kan
komme til skade. Knivene har vi på knivmagnet, og den øverste bestikskuffe,
kan han ikke nå endnu, så den har vi i fred.

Skriv gerne hvis du finder en løsning.....!

Hej fra Lisa

Fra : Bettina Løhmann

Dato : 17-05-03 08:54

Hejsa!

Ja, vi har lige været igennem den samme grublen, og vores løsning var, at
vi simpelthen satte den lille del, altså "stopklodsen" op i bunden på
skuffen ovenover, og klemmen (altså den, man trykker ned) sidder så helt
oppe ved skuffekanten. Den nederste skuffe var så høj, at der var plads til
at sætte sikringen i som "man skal", altså ind i siden.
Men de 4 skuffer ovenover har alle det problem, at de for lave, hhv. har
for høje sider, og så har vi altså valgt den nok lidt pudsige løsning, at de
simpelthen sikrer hinanden - det er lidt svært at forklare - men altså, den
allerøverste skuffe er sikret op i undersiden af bordpladen, skuffen
nedenunder er så sikret op i bunden af den øverste skuffe. Dvs. når man
trækker nr. 2 skuffe ud, trækker man OGSÅ den øverste skuffe med ud, men kun
indtil sikringen i den ØVERSTE skuffe går i hak. Man står altså med 2
skuffer, der er trukket så megt ud, som sikringen tillader, men man kan ikke
komme i nogen af dem. På den måde har vi så sikret nedad igennem 4 skuffer,
den 3. skuffe er sikret vis den 2. skuffe, der er sikret voa den øverste
skuffe, man trækker altså TRE skuffer med ud, og den 4. skuffe er sikret i
den 3. , der er sikret...osv.

Kan man forstå min forklaring, eller skal jeg "tegne og fortælle" på en
anden måde?
Måske ideen kan bruges, selv om det kræver lidt tilvænning.

Mvh.
Bettina