Forsøg med JPG formatet - standard / progr~
Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-03 18:18

Sad lige og lurede lidt over, at man kan gemme et jpg-billede i to
forskellige formater: Standard og Progressiv.

Det var jeg sådan set allerede godt klar over, men jeg opdagede først
nu, at progressiv faktisk fylder mindre, men jeg er i tvivl om alle egentlig
kan se formatet uden problemer, derfor er i mere end velkommen til at
prøve om i kan se begge billeder i de programmer i nu engang bruger,
til at kigge billeder med.

Det smarte ved "progressiv" til websider er jo, at browseren
lynhurtigt henter billedet frem i dårlig kvalitet, hvorefter den
forbedrer det efterhånden som det loades, på den måde kan man
danne sig en mening om det er noget man vil se, inden hele billedet
er hentet.

Men!!

Så var det lige at jeg opdagede, at InternetExplorer 6,0 ikke
har denne feature!! Det virker i Opera, men fandeme ikke i IE.
Kan det virkelig passe??? Hvad med Netscape, nogen der gider at
prøve i det?

Det kan afprøves her: www.thhe.dk/jpg-test.htm

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-04-03 18:25

> Det kan afprøves her: www.thhe.dk/jpg-test.htm

Jeg kan se det både i IE og Opera 7. Har ikke navigator.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-03 18:30

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb0077b$0$83064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg kan se det både i IE og Opera 7. Har ikke navigator.

Ja, men virker det i IE med, at den henter mere og mere af
opløsningen frem, i stedet for fra top til bund ??
Det går det ikke hos mig!

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-04-03 20:37

> Ja, men virker det i IE med, at den henter mere og mere af
> opløsningen frem, i stedet for fra top til bund ??

Jeg ser ikke billedet før det er færdigindlæst.

Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-03 20:54

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb02684$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg ser ikke billedet før det er færdigindlæst.

Ok, så har Microsoft altså ikke fundet ud af denne
helt helt nymodens feature ....gud hvor elendigt!

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-04-03 19:26

Thomas H. skrev:

>Kan det virkelig passe??? Hvad med Netscape, nogen der gider at
>prøve i det?

Mozilla 1.3 klarer det fint.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-04-03 21:24

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev :

>Sad lige og lurede lidt over, at man kan gemme et jpg-billede i to
>forskellige formater: Standard og Progressiv.

Du har stillet spørgsmålet i flere grupper uden at x-poste og
sætte fut til den mest relevante gruppe.
Når du vil stille spørgsmålet i flere grupper, så gør det at du
skriver de nyhedsgruppenavne i tilfeltet adskilt med et komma og
sætte opfølgning til den mest relevante.
Men som regel er der ikke grund til at poste spørgsmål i flere
grupper, er der nogen, der kan svare, så skal du nok få svar.
Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-04-03 21:51

> Du har stillet spørgsmålet i flere grupper uden at x-poste og
> sætte fut til den mest relevante gruppe.

Spørgsmålet er nu om hans manglende x-post eller dine hyppige og meget frekevente opsang om samme fylder mest på usenetserverne =)

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-04-03 22:02

On Wed, 30 Apr 2003 22:51:12 +0200, "Trygleren [9000]"
<Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote:

>Spørgsmålet er nu om hans manglende x-post eller dine hyppige og meget frekevente opsang om samme fylder mest på usenetserverne =)

Det tror jeg ikke. Mit gæt: Uden disse reaktioner ville x-post uden
fut vokse voldsomt. Din linjelænge er irriterende.

fut:

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 30-04-03 22:12

Peter Loumann skrev:

> Din linjelænge er irriterende.

Ja, meget og hvis det er svært at forstå hvorfor så prøv hvor bøvlet
det er at læse teksten på f.eks. denne side:
<http://www.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=1de8ea4b.7@WebX.la2eafNXanI&lr=&hl=da>

Det skulle nærmest forbydes ved lov.

FUT: <news:dk.admin.netikette>.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-03 22:29

> [...]
> Men som regel er der ikke grund til at poste spørgsmål i flere
> grupper, er der nogen, der kan svare, så skal du nok få svar.

Jeg har stillet spørgsmålet i flere grupper ja, men med forskellig
tekst, og spørgsmål!
I grafikgruppen er der lagt mere vægt på selve grafikformatet,
her er det browser-problemet jeg ville diskutere, og i binaer
skulle folk prøve mine billeder i deres billedviewer.

Så kom nu tilbage til emnet, eller drop denne tråd, please!