hvad for en fugl?
Fra : Connie

Dato : 30-04-03 17:44

En rovfugl på størrelse med en stor musvåge. Den var meget kontrastfyldt,
hvide vinger, sorte vingespidser, kroppen var nærmest orange. Meget tydlige
tegninger. Jeg kan ikke slå den op i mine bøger, men har på nettet fundet en
tegning af en ørnevåge, der ligner til forveksling. Jeg så fuglen på
Nordlangeland d. 30-4.
Kan det være en ørnevåge og hvis ikke, hvilken så?

Fra : Paul Nilsson

Dato : 05-05-03 22:18

Hej det lyder nærmest som en voksen han Rørhøg................ mvh......Paul

Connie <cmkh@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8ov1t$2rfa$1@news.cybercity.dk...

Fra : Connie

Dato : 06-05-03 14:37

Hej!
Du har nok ret. Hvis jeg kigger grundigt på billeder af rørhøg, er der
tydelig lighed. Dog kan jeg ikke finde et billede med en fugl, der er så
skarp i kontrasterne som denne. Et aldeles smukt eksemplar!
Tak for "hintet"

mvh.
Connie

<3eb6d4b8$0$50425$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...