Javascript-variabel til ASP
Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 30-04-03 17:46

Hej...

Jeg har noget, javascript, hvor jeg i mit asp forsøger
at hente variablen - men det virker ikke for godt.

Her er min kode:
' - - - - - - CODE START - - - - - -
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
// information om brugerens skærmopløsning
var res = screen.width + "x" +screen.height;

document.write("<input type='text' name='res' value='"+res+"'>");

</script>

<%
Response.write Request("res") %>
' - - - - - - CODE END - - - - - -

Hvorfor kan jeg ikke få variablen "res" sparket ud? Hvad
gør jeg galt?

mvh.
Andreas

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 30-04-03 18:42

Andreas Slot-Henriksen skrev:
[klip]
> Hvorfor kan jeg ikke få variablen "res" sparket ud? Hvad
> gør jeg galt?

Mangler du ikke document.open(); for at få lov til at udskrive til siden og
document.close(); for at lukke igen?
I øvrigt: Én god idé med JavaScript, der er placeret inde i <body> er at
sætte <!-- lige efter <script> og // --> lige før </script>.

I øvrigt er det vist mere JavaScript-spørgsmål end ASP-spørgsmål - medmindre
det da er i ASP-koden det fejler.

Mvh. Bjarke

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-04-03 23:14

Andreas Slot-Henriksen skrev:

> Jeg har noget, javascript, hvor jeg i mit asp forsøger
> at hente variablen - men det virker ikke for godt.

Er det på samme side? I så fald kan det ikke lade sig gøre.
Javascript-koden køres på klienten - det foregår efter at asp-koden
køres.

> [...]
> // information om brugerens skærmopløsning
> var res = screen.width + "x" +screen.height;
>
> document.write("<input type='text' name='res'

Hvis javascriptet virker korrekt får du et inputfelt på siden med
brugerens opløsning i (overvej evt. at lægge det som et skjult
felt).

> <%
> Response.write Request("res") %>

Men du kan først lave request på res når formen den ligger
i submittes. Du kan evt. få et javascript til at submitte formen af
sig selv - så skal du bare huske at koble javascriptet fra når der
er submittet første gang (ellers vil siden stå og reloade
konstant).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 02-05-03 07:18

Hej Jens

> Hvis javascriptet virker korrekt får du et inputfelt på siden med
> brugerens opløsning i (overvej evt. at lægge det som et skjult
> felt).

Ja - det virker. Det er dog ikke skjult så længe det kun er på
prøvestadiet...

> Du kan evt. få et javascript til at submitte formen af
> sig selv - så skal du bare huske at koble javascriptet fra når der
> er submittet første gang (ellers vil siden stå og reloade
> konstant).

Hvordan får man så javascript-siden til at submitte formen af sig selv
til min asp-side...? Ellers går idéen jo helt væk...!? Jeg har også
spurgt i "clientside"... men ingen svar...!

Alternativt - hvor findes der en færdig hit counter til db, hvor man
bla. får oplyst folks skærm-opløsning?

mvh.
Andreas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-05-03 10:18

Andreas Slot-Henriksen skrev:

> Hvordan får man så javascript-siden til at submitte formen af
> sig selv til min asp-side...?

Lav en lille startside med ovenstående body samt den form du
allerede har. Lad formhandleren være på en anden side (så du ikke
bare reloader siden i en uendelighed).

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen