Blacklisting af ISP ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 30-04-03 15:44

Hej!

Hvordan får man en ISP ind i en af de black-lister, der er for
SPAM-venlige ISP'er ??

Jeg har nu 7 gang i løbet af 48 timer modtaget nigeriam SCAM mails
fra en kunde hos chello.nl - rapporteret alle tilfælde via spamcop.net
- og henvendt mig direkte til abuse@chello.nl - men der dukker stadig
mails op (samme indhold hver gang).

Hvordan får man sådan noget stoppet effektivt ? Findes der en måde,
hvorpå man kan få oplyst alle de IP adresser som chello.nl/a2000.nl
råder over - for så kan jeg da blokere dem i min mailserver/firewall

/Brian

Fra : Hans Bjarkov

Dato : 09-05-03 13:15

Hej Brian